نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما شبکه‌های و برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون در فصل بهار را معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، بر اساس این نظرسنجی ۷۸.۱ درصد مردم در فصل بهار بیننده برنامه‌های گوناگون تلویزیون بوده‌اند، ۵۳.۲ درصد بینندگان از برنامه‌های سیما ابراز رضایت کرده‌اند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۱۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، حدود ۲۱.۳ درصد از بینندگان در بهار ۱۴۰۰ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۳ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.
بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل بهار به شرح ذیل بوده است.
نتیجه نظرسنجی جدید صداوسیما/ تلویزیون محبوب‌ترین رسانه است
نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌ها، میزان بیننده شبکه‌های سه (۵۱.۱ درصد بیننده)، یک (۴۵.۸ درصد بیننده)، خبر معاونت سیاسی (۴۰.۹ درصد بیننده)، آی‌فیلم برون مرزی (۳۸.۶ درصد بیینده) و دو سیما (۳۴.۳ درصد بیننده) از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است که نتایج نهایی آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
نتیجه نظرسنجی جدید صداوسیما/ تلویزیون محبوب‌ترین رسانه است
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در بهار ۱۴۰۰ را با نظرسنجی بهار ۱۳۹۹ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه‌های ورزش سیما، آموزش سیما و چهار سیما بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار بهار سال گذشته از آن خود کرده‌اند.
بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه‌های تلویزیون، «سرگرمی و تفریح» (۴۳.۹ درصد) و «کسب خبر و اطلاع» (۴۳.۲ درصد) بوده است.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (۵۸.۹ درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با ۵۱.۱ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.
«احضار» از شبکه یک، «یاور» از شبکه سه و «زیرخاکی ۲» از شبکه یک در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل بهار ۱۴۰۰ قرار گرفتند.
نتیجه نظرسنجی جدید صداوسیما/ تلویزیون محبوب‌ترین رسانه است
در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها هم «خندوانه» از شبکه نسیم، «مستند حیات وحش» از شبکه مستند، «مسابقات جهانی والیبال» از شبکه سه و «زندگی پس از زندگی» از شبکه چهار سیما در رتبه‌های اول تا چهارم پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص فصل بهار ۱۴۰۰ قرار گرفتند. 
 ازنظر ۴۷ درصد مردم در فصل بهار، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با ۲۳.۲ درصد، شبکه‌های اجتماعی با ۱۴.۶ درصد، رادیو ۶.۸ درصد و روزنامه و مجلات با ۱.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.
۵۸۵۸
گردشگری از جمله صنایعی است که بیشترین آسیب را از همه گیری کرونا در جهان و ایران متحمل شده است. برخی برآوردها نشان می دهد  بخش گردشگری ایران که بیش از ۹۰ درصد آن مردمی است، در طول ۱۸ماه گذشته حداقل ۳۰هزار میلیارد تومان زیان متحمل شده است. این زیان در حالی است که دولت روحانی در واکسیناسیون عمومی کرونا بسیار ضعیف عملکرده و عملا چشم انداز روشنی از چرخش دوباره ی گردشگری وجود ندارد.
در جلسه امروز دوشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰ هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز پایگاه خبری صفحه اقتصاد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی جواد نبوتی صادر شد.
تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *