به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،‌ نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
متن بیانیه به شرح زیر است: امام رضا (ع) می‌فرماید:
رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا
یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا

رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند از ما پیروى مى کردند.(معانى الأخبار، ص 180، ح 1)
پرونده نخستین جشنواره  رسانه ای امام رضا ع  تا ساعاتی دیگر بسته می‌شود و آنچه گشوده می‌ماند؛ مسیر طولانی طی نشده و مسئولیت سنگینی است که  برعهده علاقمندان  و مشتاقان اسلام ناب محمدی و شیفتگان سیره رضوی است.
اعضای هیات نهایی داوران جشنواره  بر این باور هستند  که اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) سرآغاز تلاش های بیشتر  برای شناخت بهتر  و بیشتر خادمان رسانه ای ، هم‌آموزی و هم افزایی و اشاعه فرهنگ و معارف مرتبط با سیره پاک اهل بیت علیه السلام و بویژه حضرت امام رضا (ع) ، با استفاده از همه ظرفیت ها و قالب‌های رسانه‌ای بویژه فضای مجازی است .
علماء فرزانه ، همکاران گرامی ،خادمان رسانه ای امام رضا ع  و  میهمانان ارجمند!
جشنواره رسانه‌ای امام رضا ع به همکاری داوران متعهد و متخصص با پشتوانه تجربی ارزشمند و  اندوخته های تئوریک گرانسنگ  که حدود 2500 اثر را بررسی و قضاوت کردند، مباهات  و از همه خالقان این آثار ارزشمند قدردانی می‌کندو با  گرامیداشت یاد شهدا بویژه سرباز ولایت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی،گزارشی از فعالیت‌های خویش را به استحضار می رساند:
 
 
هیئت داوران ، ضمن سپاسگزاری از درگاه حضرت احدیت و تشکر و امتنان از همه برگزارکنندگان و آفرینندگان آثار، چند نکته مهم و درخورتامل را متذکر می شود :
از آنجا که این جشنواره نخستین تجربه رسانه ای برای برگزارکنندگان و شرکت کنندگان محسوب می‌شود، هیات داوران با استفاده از راهنمایی ها و  بازخوردهای دریافتی و جلسات متعدد هم فکری برای تسریع و تسهیل در تحقق اهداف جشنواره ، تغییراتی را در بخش های مختلف فراخوان  دوم و شاخص های ارزیابی داده است که بزودی در سامانه اعلام می شود  در مقابل  ، هیات داوران خالقان آثار و  همکاران رسانه ای   را به تلاش بیشتر در عرصه های شبکه های اجتماعی ، تغییر در رویکرد و راهبرد و تاکتیک های تولید و انتشار اخبار رسمی و سوژه های مناسبتی ، توجه ویژه به جایگاه رسانه های دیجیتال ،‌بازی های ویدئویی ، پویا نمایی ،تولید آثار فاخر سینمایی با محوریت امام رضا (ع) ، اهتمام بیشتر به ساختارهای کوتاه و نوین برنامه‌سازی رادیویی و تلویزیونی  و  توجه افزون تر به ابعاد اخلاقی، علمی، اجتماعی و معرفتی حضرت ، فرا می‌خواند و همزمان از مسئولین گرانقدر و پرتلاش آستان قدس رضوی، ارتقاء کمی و کیفی همکاری‌ها و همراهی‌ها با اهالی رسانه‌ای را تقاضا می‌کند.
در پایان از طرف هیئت داوران از تلاش های مسئولان بویژه  دانشمند فرزانه حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت محترم  آستان قدس رضوی ، شورای سیاست گذاری، کلیه  رسانه ها ، مدیران  بویژه آقای خیرجو رییس محترم مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و آقای هوشمند معاون محترم و دبیر اجرایی جشنواره  برای برگزاری شایسته این رویداد مهم دینی و فرهنگی ، تشکر می کنیم
مجدد تاکید می کنیم اختتامیه  این جشنواره به منزله پایان آن نیست بلکه طلوعی امیدبخش برای فردای رسانه‌ها  و شیفتگان امام مهربانی هااست. مکانی است برای بحث و تبادل اندیشه ها ، افکار و توان مندی های متقابل یکدیگر.
هیات داوران نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا ع /31 تیر   1400

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *