به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون به آخرین خبرها از سریالِ پرماجرای کیانوش عیاری پرداخته‌ایم و سپس جزئیات خبرهایی همچون بازگشت برنامه صبحگاهی شبکه پنج با مجری جدید، مستندی از زندگی سردار شهید «علی‌اکبر شجاعیان» در شبکه یک، قدردانی از رسانه‌های برگزیده در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای»، فصل جدید «نمای نو» در قاب شبکه نمایش به همراه جزئیات در ادامه آمده است:
سریال “87 متر” بعد از اربعین به آنتن می‌رسد؟
چندی پیش که کرونا، کیانوش عیاری کارگردان سریال “87 متر” را راهی بیمارستان کرد، شبنم عرفی‌نژاد دستیار این کارگردان درباره  مجموعه تلویزیونی “87 متر” گفت که این مجموعه در حال مونتاژ و مراحل فنی است و احتمالاً خودش را در تابستان به آنتن شبکه یک خواهد رساند. اما این سریال به دلیل همزمانی با ایام محرم و پخش در فضای مناسب‌تری عقب افتاد و این شب‌ها سریال “افرا” روی آنتن می‌رود. 
عرفی‌نژاد دستیار کارگردان به خبرنگار تسنیم توضیح داد که آخرین خبرها حاکی از آن است سریال بعد از ایام اربعین روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.  
کیانوش عیاری پس از 13 سال قرار است دوباره با سریالی پر سر و صدا وارد صدا و سیما شود. از بازیگران این سریال می‌توان به علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی طنز پرداز محبوب و صدا پیشه جناب خان دوست داشتنی اشاره کرد.
البته سعید پیردوست را نیز پس از مدت‌ها دوری از بازیگری در این سریال می‌بینیم. گفته شده است مرحوم علی انصاریان فوتبالیست که البته این روزها بیشتر در نقش مجری و بازیگر دیده شده هم در سکانس‌هایی در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.
داستان سریال 87 متر همان‌طور که از نام آن هم پیداست به موضوع مسکن پرداخته است. در این داستان پرونده‌های قضایی مربوط به مشکلات مستغلات و مسکن بررسی می‌شود. مشکلاتی که عموما ناشی از بی‌اطلاعی عمومی مردم از قوانین است.
در خلاصه داستان این سریال آمده است که شخصی به نام علیرضا پوردورانی به همراه همسر و فرزندانش خانه‌ای را خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی با یک خانه پر از اسباب و اثاثیه مواجه می‌شوند. و آنجا تازه می‌فهمند که این خانه به شخص دیگری به نام محسن خلیلی هم فروخته شده است. خانواده محسن خلیلی زودتر از خانواده پوردورانی وارد خانه شده‌اند. و این کلاهبرداری سرآغاز مشکلاتی برای این دو خانواده است.
باید ببینیم این سریال بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، آیا می‌تواند مردم را در این روزهای سخت کرونایی و قرنطینه راضی کند؟
بازگشت برنامه صبحگاهی شبکه‌تهران با تیم جدید
فصل جدید «سلام تهران» با نگاهی ویژه به پایتخت و با اجرای مصطفی امامی و تهیه‌کنندگی روح‌الله رحیمی وعلی شعباتی از شنبه 13 شهریور روانه آنتن شبکه پنج سیما خواهد شد. 
در این برنامه‌ که محصول گروه اجتماعی شبکه تهران است میزهای مختلفی نظیر ورزش، فرهنگ، اقتصاد و… با حضور مجریان و کارشناسان مختلف در کنار امامی به روزترین‌‌ اخبار و تحلیل‌ها به مخاطبین ارائه می‌شود.
برنامه صبحگاهی شبکه تهران با حال و هوایی تازه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 10 صبح به مرور اخبار و اتفاقات روز، مرور تیتر مطبوعات و ارائه تحلیل‌های دست اول می‌پردازد.
«جهاد اکبر» در قاب تلویزیون/ روایتی از زندگی سردار شهید «علی‌اکبر شجاعیان»
مستند «جهاد اکبر»؛ روایتی از زندگی سردار شهید «علی‌اکبر شجاعیان» محصول مؤسسه‌ فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی با مدت زمان 47 دقیقه، پنج‌شنبه این هفته از تلویزیون پخش خواهد شد.
«جهاد اکبر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «محمدرضا حسین‌پور» ، بخشی از زندگینامه‌ پُرافتخار این شهید شاخص در استان مازندران را در قالب نگاهی مستند به تصویر در می‌آورد.
شهید «علی‌اکبر شجاعیان» در سال 1339 در دیوکلای بابل در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. این شهید گرانقدر با وجود کسب رتبه‌ای عالی در ورودی کنکور برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بابل، بعد از گذشت 2سال بنابرفرموده‌ی حضرت امام (ره) به دانشگاه اصلی یعنی جبهه عزیمت کردند و با توجه به وضعیت مالی مطلوب خانوادگی، کمک به دوستان و نزدیکان را سر لوحه‌ی خویش قرار دادند.
همچنین ایشان در موارد عرفانی هم شاگرد بزرگانی هم‌چون آیت‌الله توکل و شیخ جعفر شامخی بودند. شهید «علی‌اکبر شجاعیان» مدت 7 سال در خدمت اسلام رزمندگی کرد و در فروردین 1366 در عملیات کربلای 10در منطقه‌ی ماووت عراق شهید شدند. در حالی که برادر ایشان هم پیش از این به درجه‌ی رفیع شهادت رسیده بودند.
مستند «جهاد اکبر» تولید موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی با نگاهی به زندگی و شخصیت شهید «علی‌اکبر شجاعیان»، پنجشنبه 11 شهریورماه 1400 ساعت 20 از شبکه‌ی یک سیما پخش خواهد شد.
قدردانی از رسانه‌های برگزیده در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای»
آیین قدردانی از رسانه‌های صوت و تصویر برگزیده در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» 1400 با حضور رئیس ساترا، قائم مقام سازمان تبلیغات، مدیرعامل خانه مداحان و نماینده رسانه‌های برگزیده، سه شنبه 9 شهریورماه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، مدیرکل صدور مجوز ساترا آماری از حضور رسانه‌ها و بازدید کاربران از طرح خیمه‌های رسانه‌ای در محرم 1400 ارائه کرد.
افزایش 70 درصدی بازدید از مراسم مذهبی در پلتفرم‌های داخلی
محمدرسول حاج اوقلی گفت: دو سیاست مهم ساترا در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» عبارت است از: سوق دادن رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به‌سمت ایجاد بستر بهره‌مندی عزاداران حسینی از مراسم در شرایط شیوع ویروس کرونا و تقویت حاکمیت رسانه‌ای داخلی و ایجاد جایگاه اصلی برای رسانه‌های صوت و تصویر داخلی در سبد مصرف کاربر ایرانی.
وی در ادامه از حضور مؤثر 9 رسانه‌ صوت و تصویر فراگیر در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» 1400 خبر داد و گفت: هیئت آنلاین، هروتا، شرجی، هرمزگان تی‌وی، آی‌گپ، آپارات، تلویدیو، فیلیمو، سروش پلاس از جمله رسانه‌هایی بودند که در محرم 1400 چراغ طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» را در قالب پخش مراسم مذهبی و تولید محتوای حرفه‌ای روشن نگه داشتند.
به گفته حاج اوقلی، مراسم بیش از 3950 هیئت مذهبی در دهه اول محرم در پلتفرم‌های داخلی منتشر شد که نسبت به سال قبل افزایش 95 درصدی داشته است.
همچنین در این ایام، میانگین بازدید یکتای روزانه از این پلتفرم‌ها، بیش از 2 میلیون و 300 بازدید بوده که نسبت به سال قبل رشد 70 درصدی داشته است.
بیشترین بازدید یکتای روزانه در شب عاشورا نیز بیش از 7میلیون بازدید بوده که رشد 78 درصدی نسبت به رکورد سال قبل را نشان می‌دهد.
به گفته مدیرکل صدور مجوز ساترا، در مجموع بیش از 38 میلیون بازدید یکتا از مراسم مذهبی در پلتفرم‌ها در دهه اول محرم ثبت شده که رشد 71 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
ارائه خدمات مذهبی در پلتفرم‌های داخلی باید ادامه‌دار باشد
در ادامه این مراسم، سید محمدصادق امامیان، رئیس ساترا با تقدیر از رسانه‌های برگزیده در این طرح اظهار داشت: طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» که از سال گذشته آغاز شده توانسته در فضای کرونایی کنونی به سلامت مردم کمک مؤثری کند.
وی افزود: این حرکت رو به جلو بوده و ما امیدواریم کرونا هرچه زودتر تمام شود ولی حرکت رو به جلو پلتفرم‌های داخلی در پوشش مراسم مذهبی ادامه‌دار باشد.
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم این حرکت برگشت به عقب ندارد، زیرا جا انداختن رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر داخلی در کشور یک خدمت فرهنگی و اجتماعی مهم و مورد نیاز جامعه است و مسیر ارائه خدمات مذهبی در این پلتفرم‌ها باید ادامه‌دار باشد.
طرح خیمه‌های رسانه‌ای مبتنی بر اندیشه مترقی اسلامی است
حجت‌الاسلام حریزاوی، قائم‌ مقام سازمان تبلیغات در ادامه اظهار کرد: طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» و ابتکارات در این حوزه حرکت قابل تقدیری است که از مبانی مبتنی بر اندیشه مترقی اسلامی نشأت می‌گیرد.
وی افزود: خوشبختانه طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» و هماهنگی میان متولیان این حوزه برای انتشار مراسم مذهبی از طریق رسانه‌های صوت و تصویر داخلی باعث شد فضای مجازی که قتلگاه حقیقت بود به جولانگاه حقیقت تبدیل شود.
فصل جدید «نمای نو» در قاب نمایش
فصل سوم و جدید برنامه «نمای نو» با موضوع معرفی تولیدات دانشجویی و بررسی آثار فارغ‌التحصیلان دانشگاه صداوسیما، از شبکه نمایش پخش می‌شود.
فصل جدید برنامه «نمای نو»، محصول مشترک تولید دانشجویی دانشگاه صداوسیما و شبکه نمایش ، با رویکرد معرفی تولیدات دانشجویی و بررسی آثار فارغ التحصیلان دانشگاه صداوسیما، از این هفته چهارشنبه‌‌ها از شبکه نمایش پخش می‌شود.
شبکه نمایش نخستین برنامه سری تازه از این مجموعه را امشب، چهارشنبه 10 شهریورماه، ساعت 22:25 روی آنتن می‌برد.
انتهای پیام/
 

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.