یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
در جریان بازدید علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس سازمان استاندارد از کارخانه‌های گروه مپنا در استان البرز، تصاویری از یک دستگاه خودروی جک J4 الکتریکی منتشر شد.
این خودرو به همراه مدل دیگر برند جک یعنی هاچ‌بک برقی E-JS1، در مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های گروه مپنا (مکو) مراحل پایانی طراحی قوای محرکه و تست محصول را پشت سر می‌گذارند.
دو سال پیش بود که شرکت کرمان موتور با گروه مپنا قرارداد همکاری برای طراحی و تولید پیشرانه برقی امضا نمود.

از همان زمان هلدینگ خودروسازی کرمان به فکر تولید یک خودرو با مالکیت معنوی خود بود و به همین منظور حق تولید و مالکیت پلت فرم J4 را از برند مادر یعنی جی‌ای سی چین خریداری  نموده و نام آن را PS1 گذاشته است. از سال گذشته پروژه داخلی سازی جی فور با هدف دستیابی به داخلی سازی بالای ۸۰ درصد آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
ازآنجاکه پلت فرم J4 امکان برقی سازی را نیز دارا است، چند سال قبل شرکت جک خودرویی برقی را بر مبنای همین اتاق بنام iEV7 روانه بازار نمود.
با توجه به اینکه خودروسازی کرمان دانش کامل این پلت فرم را دارا است، قرار است تا با همکاری شرکت مپنا نمونه ای الکتریکی بر مبنای جک J4 را با نامی جدید و ظاهری فیس لیفت شده روانه بازار نماید.
طبق اعلام مدیران کرمان موتور خودروی برقی PS1 با مصرف ۴۱ کیلووات انرژی در هر بار شارژ و قدرتی معادل ۱۶۷ اسب بخار میتواند تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش استاندارد داشته باشد. همچنین می‌توان از طریق شارژرهای خانگی در کمتر از ۵.۵ ساعت و با استفاده از ایستگاه‌های شارژ سریع مپنا در ۴۵ دقیقه باتری این خودرو را شارژ کرد.
نمونه چینی این خودرو یعنی iEV7 از یک موتور الکتریکی با توان ۵۰ کیلووات بهره برده که میتواند ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. باتری های این خودرو به خاطر فضای خوب پلت فرم در کف اتاق قرار گرفتند و با ظرفیت ۳۵ کیلووات ساعتی خود در عرض ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ میشوند. iEV7 قادر است تا با هر بار شارژ کامل مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را بر اساس استاندارد NEDC طی کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۵۰ آن ۵.۵ ثانیه می باشد.
این خودرو قرار است تا در سال آینده به بازار عرضه شود. ایران خودرو نیز قول داده تا تارای برقی را در سال آینده به بازار عرضه کند. با این اوصاف بایستی منتظر رقابتی داغ بین اولین خودروهای برقی ساخت داخل باشیم.
iEV7 در بازار چین قیمتی در حدود ۹۰ هزار یوان معادل ۵۵۰ میلیون تومان دارد. نمونه بنزینی جک جی فور یا همان جک A30 نیز حدود ۶۵ هزار یوان است که با تبدیل به ریال و در نظر گرفتن هزینه‌های قانونی، تقریباً همان ۴۶۰ میلیون تومان اعلامی از سوی کرمان موتور به دست می‌آید. نسخه برقی جک J4 در چین ۴۰ تا ۵۰ درصد از نمونه بنزینی گران‌تر است؛ پس برای نمونه برقی مونتاژ ایران نیز می‌توان قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تومان را پیش‌بینی کرد.
 
حسین
پیش به سوی موفقیت و آینده روشن!
هر چند بنظرم هیبریدی با موتور درون‌سوز پایه گاز برای این بهتره!
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
موفقیت در مونتاژ ماشین چینی ؟
فورد
هیبرید نیست آیا اون باطری معمولی سمت راست موتور چکار میکنه
NAVID۰۰۹۸
کی بَدِش میاد کشورش با تکنولوژی روز آشنا بشه و جلو بره ، اما مشکل اینجاست که این‌ها دلسوز نیستند و از رونمایی‌های این چند وقت اخیر و واکنش مسئولان مشخصه که فقط اِنگاری میخواهند دهن یه عده را ببندند و یه چهارتا ماکت را رونمایی کنند با دعوت از چندتا خبرنگار جیره‌خورِ دوست نما مثل اسب‌بخار یا خودروبانک که باد از هر طرف بِوَزه از همان طرف قَش میکنند و جوابیه هم که میدهند اینه که وضعیت همینه میخواهید بخواهید میخواهید نخواهید ما خبرنگاریم و بَس ، اما با خودروهای آلمانی ، ژاپنی و کره‌ای سواری میگیرند و برای ما از چینی‌ها و ایرانی‌ها جوری تمجید میکنند که اونی هم که بنز CLS یا تویوتا پرادو داره حَوَس بکنه بره این کثافت‌گرفته‌های چینی ایرانی را بنز و تویوتاش عوض کنه !
آخه اینی که الان میگن میخواد بیاد ۸۰۰ میلیون به کنار به جهنم به چَپِ حسن کچل !
یکی میشه بگه با کدوم زیرساخت و با کدوم خدمات میخواد ارائه بشه !
نکنه میخواد سیمِشو فرو کنه تو پریزِ پارکینگ آپارتمان که هروز با همسایه گلاویز بشه !
به جای این پول پاشی‌ها و نمایش راه انداختن‌ها اول به فکر زیرساخت‌ها باشند !
به خدا که اگر شرکت‌های دلسوز خصوصی نباشند که دیگر وِل معطل هستیم !
بهتره بدونید صاحت کارخانه‌ی موتور سیکلت سازیِ کویر از چند سال قبل پیشبینی آینده و تامین باتری وسایل حمل‌و‌نقل را کرده و کارخانه‌ای تجهیز کرده در این مورد و امیدوارم با شهرداری‌ها به توافقاتی برسند جهت تجهیز در خیابان‌ها و پارکینگ‌ها که بشه وسایل را شارژ کرد و شهرهای بزرگ تماماً تجهیز بشه از ( پارک شارژ ) تا شاید از حجم گرما و آلودگی کم بشه !
آخه خرید یه فِسقِلی مثل این برقی چینی ایرانی‌نما با ۸۰۰ میلیون چه توجیهی داره و چه کمکی به بهبود آینده و شرایط میکنه !
اگر این استارتش با ۸۰۰ میلیون بخوره یعنی اینکه ( مثلاً میگویم ) خودرویی در حد جک S5 اگر برقی بشه و بیاد ، قیمتش در بهترین حالت زیر ۲ میلیارد نمیشه به هر دلیلی که باشه و اینجاست که شکست میخورند و مثل بقیه سرمایه‌گذاری‌ها از جیب بیت‌المال به باد فَنا میره و در آخر هم همه یادشون میره چه هزینه و وقتی صرف اومدنش شد و رفت !
پس اول بهتره شهرداری‌ها وارد عمل شوند و سپس با مُشَوِق‌های دولتی برقی‌ها وارد چرخه شوند و اول با خودروهای بنزینی تاکسی جایگزین شوند که استفاده زیادی دارند تا ببینیم ارزش دارند برای ایران و شهرهایش یا خیر !
بعد از آن هم باید دید که چگونه میخواهند خدمات این‌ها را تامین کنند و نشه مثل بسیاری از تجهیزاتی که میاورند اما با کوچکترین مشکل زمین‌گیر میشوند و در انبارها خاک میخورند و حرام میشوند چون قطعه و تِکنِسین ندارند !
دکتر استاپ
آقای اشتری با توجه به اینکه یکی از استانای چین هستیم اینها ماشین ملی محسوب میشه
از این به بعد داشم شی جین پینگ
فرید
خوشمزه
pedram7
😂
فرید
متاسفم ک شما عنوان دبیر سایت پدال رو هم دارید…تعریفتون از مونتاژ چی هست؟! همین طور تعریفتون از موفقیت؟! خیلی از شرکت ها برای کاهش هزینه تمام شده از پلتفرم همدیگه استفاده میکنن. وقتی قراره موتورش الکتریکش در داخل تولید بشه و درصد داخلی سازیش به ۸۰ درصد برسه دیگه مونتاژ خودروی چینی نیست جناب.
ایکس
من هر جور فکر میکنم آینده ای نمیبینم اینجا.مگر اینکه اون اتفاقی که همه منتظرشن،اتفاق بیفته
holbay با کاربرات ۴ دهنه
آقای اشتری آیا امکان بستن کاربراتور هالی روی پیشرانه پیکان جوانان وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کیت هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
آقای اشتری چینی ها در زمینه خودروی برقی تکنولوژی قوی و بروزی دارند، البته جک جزو شون نیست ولی به هر حال.
Phonix
بله برای ایران هیبرید بهتر هست
ولی تولید آشغال و به فنا دادن منابع طبیعی کشور موفقیت به حساب نمیاد
دکتر استاپ
اگه ۲۰۰ تومن قیمت بذارن برای ناوگان تاکسی خوبه
در غیر اینصورت فقط بدرد این میخوره فروش نکنه تا صبح بخندیم😂
TML BN
بابا این طراحیش که کپیه هیچی و ایران متاسفانه اصلا تجربه در هیبریدی نداره و یکهو ساخته میشه و مثل اتوبوس اسکانیا ها و خدایی نکرده فرت فرت آتیش میگیره
JDM lover
کدوم اینده روشن ، میخواد با نور اتیش گرفتن اینا روشن بشه؟؟
امیرعلی
واقعا ظاهر مسخره ای داره
چرا وقتی میشه با ۱۴ هزار دلار بهترین ماشین های دست دوم بنز رو وارد کرد باید چینی برقی وارد کنند
Erfan
حالا اگه با۱۴هزار دلار بنز دست دوم کار کرده وارد بکنن به ۵۰۰میلیون اونوقت به نظرتون مردم میتونن هزینه های دوره ای و قطعاتش رو بپردازند خیر.
پس واردات ماشین لوکس دست دوم عملا خیلی کار الکی هست.
Nima
چون همه خرج بنز رو ندارن بدن. یه جفت کمک ۳۰ میلیونی و خیلی چیزای دیگه!
ماشینو میخری ۸۰۰-۱۰۰۰ ولی خرجش توی سال بالای ۱۰۰ تومنه.
نمیگم این لگنی که تولید کردن خوبه ولی بنز هم با توجه به درآمد مردم منطقی نیست!
JDM lover
اقا ما اصن بنز کارکرده نمیخوایم ، تویوتا کارکرده وارد کنن ، هم خرجش پایینه هم قیمت خیلی مناسب داره
بین ایرانی ها هم محبوبه و بازار فروشش داغه
meysam
چقدر این صحنه حال بهم زنه
یه مقام چسکی میره از یه جایی بازدید کنه ۱۰۰ تا نوکر و انتر دنبالش راه می‌افتن
AMANTE
خیلی هم عالی! به زودی بجز ماشین هایی که کنار جاده خراب شدن، شاهد ماشین هایی که شارژ شون تموم شده هم میشم و اگه شانس باهاشون یار نباشه متسفانه شاهد آتش سوزی های بزرگی خواهیم بود.
محمد
هزار تا مسئول و مدیر که سوادشون در حد یه بچه دبیرستانی هم نیست اردو دست جمعی به صرف چلوگوشت و هدایای فراوان که برن از یه آشغال درجه چندم چینی بازدید کنن که شاید روزی بخواد اینجا سرهم بندی بشه ضلع شمالی خلیج فارس ایران بزرگ قراره تو آینده نامعلوم اسباب بازی برقی چینی تولید کنه تو ضلع جنوبی خلیج فارس عربستان قراره لوسید موتوری که خریده رو مجبور کنه خودروهاش رو تو عربستان تولید کنه ، …
JDM lover
طراحیش که فاجعه اس ، برد پایینی هم داره
فیمتشم که بالاس ، ایمنی هم نداره و به احتمال ۹۹٪ اتیش میگیره
واقعا حیف عمری که ما تو این خراب شده میگذرونیم
pedram7
متاسفانه اگر هم فروش خوبی داشته‌ باشه جایگاه های شارژ کمی هست ولی به هر حال بنظرم اگر گروهی بتونه در کشور جایگاه شارژ بزاره و ماشین برقی به کشور بیاره همین گروه مپنا هست
امیرشایان فرازی
مسئله اینه که کشور ما هنوز آمادگی برای خودرو های برقی رو ندارن چون زیرساخت مناسبی وجود نداره و شارژر های سر راهی هم وجود نداره
پدرام
به نظرم صرف الکی وقت و هزینه است اونم برای ماشینی که خودش نسخه برقی داره مثل این می مونه بخوان چرخ رو از اول اختراع کنن و نکته بعدی اینکه ماشین برقی برای کشورهای توسعه یافته اروپایی، آمریکا و حتی همین امارات مناسبه که ماشین رو نهایت ۵ سال نگه می دارن نه برای ما ایرانی ها که بخاطر پایین بودن در آمد مجبوریم چندین سال از یک ماشین استفاده کنیم اونم برقی که بعد از ۸ سال نیاز به تعویض باتری داره با قیمت خیلی بالا(حداقل تسلا که این طور هست)
F.L.P
شاید ماشین خیلی جذابی نباشه ولی خب به نظر من برای اولین بار که توسط خودمون داره ساخته میشه خوبه . بعضی اوقات از کامنت ها میمونم . انتظار دارن که وقتی تازه داره یک صنعت پا میگیره خیلی قدرتمند باشه . برای ما که دانشش تو کشورمان نیست و متخصص هم کم هست خوبه . زیاده خواه نباشیم . و خب با توجه به متن انتظار می‌ره که شاهد ظاهری متفاوت نسبت به نسخه برقی چینی داشته باشه . اگه کیفیتش هم در حد همون j4 بی دردسر باشه قابل قبوله . ولی اگه قرار باشه مثل دنا پلاس توربو در دردسر باشه نمی ارزه
holbay با کاربرات ۴ دهنه
اینم مثل بقیه ماشینا تا به پریز برق بزنی آتیش می گیره دیگه به شارژ بیست چهاری نمی رسه لگن بی گیفیت آشغال دزد جیب کت و شلوار و کیف و کیف پول مردم
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source