یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
کمپانی محبوب ماک که امروزه زیرمجموعه کمپانی ولوو است در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط  جان.ام.مک و برادرش تاسیس شد. بعضی‌های می‌گویند که جان.ام.مک علاقه شدیدی به سگش که ماک نام داشت، داشته و پس از مرگ او اسم کارخانه خود را ماک انتخاب کرده. اما بعضی‌ها می‌گویند که سربازان بریتانیا در جنگ جهانی اول به کامیون‌های سخت‌جان این شرکت لقب ماک(سگی نر از نژاد بولداگ) را داده‌اند و رفته رفته بقیه هم به این نام ماک را شناخته‌اند.
حتی اگر در حال حاضر هم بخواهیم ماک را ازصنعت حمل و نقل کشورمان حذف کنیم، مطمئنا ‌ضربه بزرگی به کشور وارد می‌شود. ماک از دهه ده شمسی وارد کشورمان شد و عرضه آن به بازار در سال ۱۳۵۹ تقریبا متوقف شد. شناخته شده‌ترین محصول ماک در ایران R600 نام داشت که توسط شرکت ایران کاوه مونتاژ شد. در واقع می‌توان گفت ماک R600 به سبب قیمت گذاری و کیفیت مناسب‌تر نسبت به نمونه آمریکایی‌اش توانست خدمتی تکرار نشدنی را به صنعت حمل و نقل کشورمان بکند.

ماک DM800 پس از ولوو FH16  و اسکانیا R560 با ۵۱۰ اسب بخار سومین بوژی کش قدرتمند کشور است.
DM800 در دو نسخه دو محور و سه محور به بازار کشورمان عرضه شد. البته بازدهی و واردات نمونه ۲ محور بسیار بیشتر از نسخه سه محور بود. واردات DM800 به کشورمان بسیار محدود بود. برخی منابع می‌گویند که از این ماک کمتر از ۱۵ نسخه در کشور موجود است که دو نسخه آن متعلق به شرکت نفت است(رنگ سفید)
متاسفانه اطلاعات چندانی از ماکDM800‌ در سایت‌های ایرانی و خارجی موجود نیست. پیشرانه ۱۲ لیتری ۸ سیلندر با توان تولید ۵۱۰ اسب بخار و دیفرانسیل پلنی درایو ماک تنها اطلاعاتی بودیم که ما از مشخصات فنی این بوژی کش قدرتمند بدست آوردیم.

به گفته برخی از رانندگان ماک،‌ DM800 در جاده‌های کفی می‌تواند تا ۶۰۰ تن را هم حمل کند اما با توجه به سن و سال و مشخصات فنی خودرو به نظر می‌رسد DM800 نتواند محموله‌ای بیش از ۳۵۰ تن را حمل کند.

به گفته یکی از رانندگان ماک قیمت DM800 در نسخه‌های سالم بعضا به ۱۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.
ali(chevynova)
ماکه دیگه
ساخت آمریکا
خدای بوژی کشی
جناب وارطان هم یدونه دارن
GMA
با این سن و سال حدود ٣۵٠ تن حمل میکنه!
ایرانی.
حمل نمیکنه میکشه . کشش با حمل روی محور فرق داره. دیدی یارو با طناب هواپیما میکشه ! بله کشش خیلی راحتر است..
اگه بارگیری رو خودش باشه فکر نکنم ۱۰۰تن حمل کنه.
سامان اذری
زمان خدا بیامرز هرچی تو دنیا بهترین بود برا ایران بود
از کادیلاک ها گرفته تا اف ۱۴ و ماک و ………….
الان هم اگه عمو پوتین اجازه بده ما میخوایم با امریکا توافق کنیم که شاید یکم از پولهامون ازاد شه و بتونیم نفت بفروشیم
که اونم بعید میدونم اجازه بده
قاطر فروش
اگر زحمت کشای دیر قدر دیده کشور نبودند ما فرقی با افغانستان و یمن نداشتیم
ما که در سایه خورشید معذب بودیم
چشممان کور سزاوار همین شب بودیم
حسین
اگر بهترینا برای ایران بود فقط سی و یک درصد شهر ها بیمارستان نداشتن!
همه مردم دسترسی به اتوبان های بین شهری و خودرو داشتن ،
اینقدر برای خرید پیکان پولدار ها در صف نمی ماندن و بقیه حسرت به دل نمیشدن!
اینقدر نوزاد نمی‌مرد!
آمار تعداد بیمارستان ها ، جمعیتی که دسترسی به برق داشتن ، خودرو ، مرگ نوزادان و … رو در منابع قدیمی ببینید.
مانی
دقیقا زدی تو خال رفیق
مشکل اینجا بود که مردمی که چند سال قبل تو قحطی
در صد زیادیشون مردن و هیچی‌ نداشتن(نه مدرسه نه بیمارستان،تو طویله زندگی‌ میکردن)
یهو بعد مدت کوتاهی انتظار داشتن اعلی حضرت خونه زندگییشون رو شبیه اروپا ییها بکنه
یه خرابه که مردمش دانشی نداران تو مدت کوتاه قرار بود چی‌ بشه؟
Avan
۴۲ سال پیش هنوز دبی چند کپر ماهیگیری بود. شما گذر زمان را در نظر نگرفتی. ضمنا در همون زمان سرعت پیشرفت و توسعه بسیار زیاد شده بود و اصولا دلیل اصلی انقلاب هم همین بود که مردمی که در روستاها کاملا عقب افتاده بودند در عرض زمان کوتاهی با مدرنیسم مواجه شدند آگاهی های سیاسی و رفاه به دست آوردند و این شوک ناگهانی باعث قیام شد.
حاج اکبر آقا
آخه مومن..اون زمان کل دنیا همین بود نه ایران…حالا مگه فقط ایران پیشرفت کرده ودنیا جا مونده…التماس تفکر
یوسفی
, حتماً جامعه شناس هستید چنین نظری دارید
لااقل یه نگاهی به تاریخ می انداختید
دریغا که تف به جهل و خرافات
سجادی
بله همینطوره یه بیماری همونا داشتن هر چیزی میخواستن بیارن بهترینشو انتخاب می کردن. یکیش همین تراکتور سازی تبریز. که یک برند تراکتور سازی معروف آمریکایی بود که فراموشم شد..
” Swedish Arrogant Tiger “
مسی فرگوسن
مصطفی
فرگوسن برند انگیلیسیه نه آمریکایی
قاطر فروش
کامیونای امریکایی واقعا عشقن
الان تو امریکا پیتر بیلت از همه بهتره فک کنم
جمشید
پیتر بیلت و کنوورث
F22RAPTOR
البته پیتر بیلت و کنوورث جزو یه شرکتن
رابطشون مثه کیا هیوندا هست با این فرق که هردو زیر مجموعه پاکار امریکا هستن
جالبه که شرکت داف هم زیر مجموعه پاکار هست
و بیشترین موتوری که روی این مثلث تولیدی کامیون استفاده میشه mx13 هست،وبیشترین قدرت تولیدیش فک کنم ۵۱۰ اسبه توشهر ما
یه داف ایکس اف نسل قبل هست ازون وارداتیاس بسیار شیک و رنگشم آبیه آسمونیه ۵۱۰ اسب
aboalfazlchallenger
کامیون های جدید ماک هم خیلی زیبا و پیشرفته هستن
ehsan.fa
این مقاله منو یاد این شعر بتول مبشری انداخت
کجا پناه گرفته ای
پرنده ی پرهیاهوی گرمسیر
کجا آشیان ساخته ای
وقتی از تمام مرزها
و برجک ها
و جاده ها
گذشته ات به سمت تو شلیک می کند.
جنوب
اوه عالین
من خودم‌ تو شرکت نفت هستم.اون دوتا سفید رو دیدم .برا حمل برجها و ادوات حفاری استفاده میشن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
مطلب خوبی بود ولی انگار دوستان این مدل بوژی رو جایی دیدن و چند تا عکس و چند خط مطلب از روی عجله کار کردن.ماکهای بوژی کش داخل ایران معمولا دست ساز هستن یعنی موتور شاسی محورها توپیها گیربگس ممکنه از یه مدل ماک نباشن یا حتی از برندهای دیگه استفادا بشه.حتی بعضی از دفرانسیل لودر یا توپیهای پلانتاری بولدزر بحره میبرن.اگر بخواید اطلاعات کاملی در مورد بوژیهای ایرانی و مخصوصا ماک میتونم ارائه کنم.
محمد
اگه بگی یا لینک بدی عالی می شه داداش
طوفان سیاه
سالام مننم عاشق ماشینم اونم از نوع قدیمی اون.اگه میشه به توضیح برا من بفرستید.ممنونم
Avan
تو ایران رو دستش نیست تو جهان را نمی دونم.
محمد
کامیون ماک یعنی قلک هر چی ازش در بیاری پسنداز میکنی مدل ۷۵ بهترین نمونه ماک در دنیا میباشد در خود امریکا هم از این نمونه R600 وR865 و F700 را شاهکار صنایع ماشین سازی امریکا نام میبرن در ایران نمونه های از این مدل وجود دارد که با روز اولش برابری میکند
Sina
جا داره از اقای قندچی و اون خدابیامرز که مملکتی را پایه گذاشت تا امثال قندچی عاشقانه به صنعت مملکتشو شکوفایی بدن بی نهایت تشکر کنیم
یاد این خاطره قندچی افتادم که گفت وقتی کامیون ماک رو مناسب با اقلیم ایران میساختم و مونتاژ میکردم هیت چینی اومدن دفترم و گفتن مارو توی ساخت کامیون کمک کن _منتها ما پولش رو نداریم و میتونیم بجاش به شما کاسه بشقاب چینی_ بدیم
ولی الان ما کجاییم اونها کجا…واقعا مملکت رو پدرانمون با انتخاب اشتباهشون ویران کردن
Hadi
بوژی کش یعنی چی، بار اوله شنیدم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
پوژی کلمه فرانسوی هست که همون یدک کشیدن میشه تقریبا.پوژی به اون کفی گفته میشه که روش بار میزارن.تکنولوژیه بسیار پیچیده ای داره.در نمونه های مورد بحث هر جفت چرخ به شکل آزادانه فرمان میگیره تنظیم ارتفاع میکنه که به صورت هیدرولیکی انجام میش
mahdi-es17
می‌توان گفت ماک R600 به سبب قیمت گذاری و کیفیت مناسب‌تر نسبت به نمونه آمریکایی‌اش توانست خدمتی تکرار نشدنی را به صنعت حمل و نقل کشورمان بکند.
هی روزگار، 😑💔
ARMAN سابق
ماک که دیگه خدای هیچ جا رو دستش نیست.
حسین
اگر این ماک ها خوب بود و با شرایط ایران سازگار بود و قیمت مناسب داشت پس چرا تعداد زیادی کامیون داف وارد شد همون سالهای دهه پنجاه و قبلش؟
و سوال دوم ، آقای قندچی که از ایران نرفت ، هنوزم یک سوم سایپا دیزل برای ایشان هست طبق مصاحبه اخیر مدیرعامل پیشین ایران‌خودرو ، چرا بعد جنگ مشغول تولید قطعات مهم تریلی ها مثل موتور و گیربکس نشد؟
بخاطر کمک هاش در جنگ قطعا می‌تونسته یک شرکت قطعه سازی بزنه؟
اصلا چیزی به اسم تحقیق و توسعه داشتن؟
پژمان
اون پیر مرد خدمت بزرگی ب ایران و ایرانی کرد ولی بعداز انقلاب نزاشتن ب کارش ادامه بده و در زمان جنگ موتور نفربرها و بعضی از کامیون های سوخت رو تغییر داد تا باشرایط جنگ سازگار بشه من قطعه سازم و میدونم تو این مملکت نمیزارن پیشرفت بکنیم با دستگاههای درجه ۳چینی و یا دستگاه های قدیمی خود خدا هم نمیتونه در سطح امروز جهان قطعه بزنه اگه واقعن ایران زندگی میکنی حتمن خوابی بیدارشو
سورنا
در جواب یکی از دوستان اینو میگم ،شما داری از دورانی صحبت میکنی که کل دنیا پیشرفت آنچنانی نداشت ولی ایران هم همپای آنها و شاید هم سریع تر داشت رشد میکرد ، بنظر بنده ایران مانند یک موشک که آماده پرتاب شدن بود،که خودش رو یک ابر قدرت معرفی کنه ، ولی متاسفانه همین آمریکا و انگلیس کثیف قبل از آنکه این اتفاق بیفته همه چیز رو بهم زدن ،تاریخ دور یا زود به این کار کثیفشان اذعان خواهد کرد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source