یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
در آخرین روز هفته، بازار خودرو به گونه ای پیشرفت که قیمت ها نسبت به دو روز قبل افزایش قیمت داشتند و رویه حاکم برخلاف چیزی شد که پیش بینی شده بود.
با افزایش هزار و سیصد تومانی قیمت دلار طی یک روز و با توجه به این که خودروها در حال کاهش قیمت بودند، ناگهان مسیر نوسان قیمت خودروها بدون این که حتی ثبات یک روزه داشته باشند عوض شد و بهای خودروها بالا رفت.
در چند روز گذشته با یک روند کاهشی اما با شیب کم در بازار خودرو روبه‌رو بودیم که می توانست در نهایت یک ثبات مقطعی برای بازار به وجود بیاورد، اما برخلاف انتظاری که می رفت قیمت ها حتا یک روز هم بدون تغییر باقی نماندند و با افزایش قیمت دلار، سریعاً روند رو به بالا را در پیش گرفتند.
با یک نگاه کلی به قیمت های امروز و مقایسه آن ها با دیروز می توان دید که کی ام سی T8 و لاماری در بین چینی ها، و پژو ۲۰۷ پانورامای دنده ای و اتوماتیک نیز در بین ایرانی ها بیش ترین رشدها را تا الان داشته اند.
میانگین افزایش قیمت لاماری و T8 در حدود ۹۰ میلیون و برای ۲۰۷ های پانوراما نیز در حدود ۲۳ میلیون بوده است. این مقدار جهش قیمت در مقایسه با مقداری که دلار گران شده است منطقی نیست و به همین دلیل، احتمال تعدیل قیمت این خودروها در ابتدای هفته آینده وجود دارد.
بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو
امروز با افزایش قیمتی که برای پژو ۲۰۷ پانورامای اتوماتیک و دنده ای به وجود آمده است، ارزش آن ها به اندازه دو روز قبل شد، چراکه دیروز در همین حدود از قیمت این دو خودرو کم شده بود. مابقی خودروهای تولیدی ایران خودرو نیز رو به بالا بودند و در این میان، فقط دو خودروی رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما بودند که تغییری در قیمت‌شان به وجود نیامد.
با توجه به این که محصولات سایپا اقتصادی تر محسوب می شوند، اما امروز رشد چشم گیری نسبت به دیروز داشتند. در میان آن ها دو استثنا هم وجود داشت که مربوط به کوییک های اتوماتیک می شود. این دو خودرو برخلاف روند کلی بازار امروز ارزان تر شدند و حدود ۵ میلیون از قیمت‌شان کم شد.
جهش ۹۰ میلیونی T8 و لاماری امروز بیش تر از همه توجه ها را به خود جلب کرد و توانست کمی تنش در بازار این دسته از خودروها به وجود آورد. به دنبال این دو خودرو و به تبعیت از آن ها، فیدلیتی نیز حدود ۷۰ میلیون افزایش قیمت داشت و در کمی از آن ها پایین تر، دیگنیتی های پرایم و پرستیژ و همچنین تیگو ۸ پرو با حدود ۵۰ میلیون رشد قرار گرفتند.






اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source