آمریکا دست رژیم صهیونیستی را در اجرای نسل‌کشی فلسطینیان باز گذاشته است – فرهنگی خبری

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار وضعیت مردم و شهروندان فلسطینی در غزه را در سایه جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک و دردناک توصیف کرد و بر ضرورت تلاش جمعی و فوری کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار رژیم آپارتاید صهیونیستی تاکید کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیروهای مقاومت، برای جبران شکست خود در عرصه نظامی، شهروندان فلسطین را هدف جنایات جنگی و سیاست نسل کشی خود قرار داده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه، سفر وزیر امور خارجه و نیز رئیس‌جمهور آمریکا به تل آویو در شرایط جاری را تلاش برای احیای رژیم صهیونیستی از فروپاشی سیاسی، نظامی، امنیتی، روانی و اجتماعی ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این راستا دولت آمریکا همه را به خویشتنداری فرامی‌خواند، اما دست رژیم صهیونیستی را در اجرای نسل‌کشی فلسطینیان باز گذاشته است.

امیرعبداللهیان افزود: در صورت عدم توقف این جنایات جنگی، منطقه از کنترل خارج خواهد شد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار هدف رژیم صهیونیستی از حملات جاری را ویران کردن غزه و زمینه‌سازی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ضروری است از همه ظرفیت‌های لازم برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و رفع محاصره غزه استفاده شود.

source

توسط