برگزاری چهل و چهارمین سالگرد شهادت نخستین شهید محراب در تبریز – فرهنگی خبری

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و قشر‌های مختلف مردم و مسئولان امروز در در مسجد مقبره بازار تبریز ترتیب یافت، یاد و خاطره آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: این فقیه مردم را در برابر رضاخان و نظام مبتنی بر استبداد و استعمار پهلوی بسیج و تبریز را به پایگاه دفاع از اسلام و ایران و اقتدار ملت تبدیل کرد.

وی از آیت الله قاضی طباطبایی به عنوان عالم آراسته به ایمان و عمل صالح، فقیه مجاهد، جامعه پرداز و تاریخ ساز یاد کرد و افزود: این عالم وارسته نقش مهمی در تحولات سیاسی، فرهنگی و علمی منطقه داشت و منشا تحول و تربیت در جامعه و مشعلی پرفروغ برای مردم خطه آذربایجان شد.

وی غزه قهرمان را محصول مقاومت، ایستادگی، شهادت طلبی و اقتدار لشکر عاشورای خطه آذربایجان خواند و تصریح کرد: اگر دلاورمردی‌های ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس در مقابله با دسیسه‌های قدرت‌های بزرگ جهانی نبود امروز لبنان قهرمان، غزه مقاوم، یمن اقتدار آفرین و حشدالشعبی مقتدر عراق خلق نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به بمباران وحشیانه غزه و تلاش قدرت‌های شیطانی غرب برای حفظ خانه عنکبوتی رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: قدرت نظامی رژیم صهیونیستی فرو ریخته و امنیت آن‌ها سلب شده و این بمب‌ها موجودیت رژیم اسرائیل را فرو خواهد ریخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی زمینه بازگشت به هویت دینی و اسلامی را فراهم کرد تاکید کرد: مسیر سختی برای تشکیل دولت اسلامی در پیش است و باید با عزم و اراده و امید برای رفع مشکلات این مسیر قدم برداریم.

آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبائی اولین امام جمعه تبریز دهم آبان سال ۵۸ هنگامی که نماز مغرب و عشاء را در مسجد شعبان تبریز به جا می‌آورد به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

source

توسط