به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم پورازغدی در گردهمایی کانون های مهدویت که در اردوگاه فرهنگی آموزشی امام رضای شهر مقدس مشهد برگزار شد، گفت: مسئلۀ انتظار، مهدویت و انقلاب بزرگ جهانی در آخرالزمان ابعاد اعجازآمیز و ماوراءالطبیعه دارد. عصر غیبت و ظهور ایشان حادثه‌ای غیرعادی است. دربارۀ این مسئله هم از بعد مباحث کلامی و اعتقادی می‌توان ورود داشت و هم در بعد سیاسی و نیز از بعد تربیتی و فرهنگی. مأموریت اصلی ایشان انقلاب برای عدالت مادی و معنوی در سطح جهان است. شکل سهل انگارانه و راحت طلبانۀ انتظار و مهدویت این است که یکی می آید و همه مشکلات را حل می‌کند.

وی افزود: مسئله فراتر از اینهاست. مقولۀ اصلی که هم در غیبت امام زمان و هم در ظهور ایشان وجود دارد، مسئله تربیت در سطح جامعۀ بشری است. ایشان به تنهایی انقلاب نمی کنند. جامعه را تربیت می‌ کنند در برابر جریان های ضد عدالت با زبان خشونت برخورد کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مشکلاتی در سطح جهان پیش می آید. غیر از اینکه عدالت اقتصادی نیست و یک اقلیت چند درصدی حق 90 درصد ملت ها را می گیرند و دشمنان اصلی مهدی (عج) همین عده هستند، یکسری فرهنگ ها و سبک زندگی ها توسط آنها به قدری افول می‌ کند که با تعلیم و تربیت اصلاح می‌شود. انقلاب سیاسی و انقلاب اقتصادی و انقلاب نظامی در سطح جهان لازم است، اما کافی نیست. یک انقلاب تربیتی باید رخ دهد. آن انقلاب بزرگ به لحاظ انسانی و تربیتی تحولاتی در بشر ایجاد می‌ کند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: پیامبر اسلام صلی ‌الله علیه و آله فرمود «إِنَّ بَیْنَ یَدَیِ السَّاعَةِ أُمُوراً شِدَاداً وَ أَهْوَالًا عِظَاماً وَ زَمَاناً صَعْباً یَتَمَلَّکُ فِیهِ الظَّلَمَةُ وَ یَتَصَدَّرُ فِیهِ الْفَسَقَةُ وَ یُضَامُ فِیهِ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَضْطَهِدُ فِیهِ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَر»؛ اى مردم همانا پیشاپیش ساعت کارهاى سختى است، هول هاى بزرگى است و زمانهاى سختى است که آن زمان ستمگران مالک مى‏ شوند و فاسقان در آن مصدر می‌نشینند و به امرکنندگان نیکى ستم مى ‏شوند و به نهى ‏کنندگان از بدى ظلم مى‏ شوند.

انقلاب اصلی، تحول در اخلاق و افکار است

وی در توضیح گفت: بشریت آیندۀ سختی در پیش دارد. راه ناهمواری است. به تدریج قدرت ها و وضعیت بازار و اقتصاد به این سمت می رود که روابط غیرانسانی و غیرعادلانه شکل می گیرد. جای ارزش و ضد ارزش عوض می‌شود. به معروف، منکر و به منکر، معروف می گویند. به زندگی های پلید افتخار می‌ کنند و آدم های پاک، مسخره و تحقیر میشوند. این اتفاقات قبلاً بوده منتها جهانی می‌شود. بشر در ابزار جلو می‌رود، اما افکار و اخلاق وحشی می‌شود. همان مفاسد را با ابزارهای بیشتر انجام می دهند. انقلاب اصلی، تحول در اخلاق و افکار است. در مصدر تصمیم گیریها کسانی قرار میگیرند که سهمی از شرف ندارند. هر جنایتی را با افتخار انجام می دهند. نمونۀ زندۀ آن را در غزه می‌ بینیم. سازمان ملل و دولت های فاسد عرب و غیرعرب هم واکنشی ندارند و می گویند نه غزه نه لبنان. به قدری رسانه ها فرهنگ سازی و گفتمان سازی می‌کنند که آدم هایی که درست حرف می زنند، بیشتر تحت فشار قرار می گیرند. کسانی که از حقیقت و حقوق و اخلاق و برادری و توحید بیشتر دفاع می‌کنند، بیشتر در دنیا مورد تعقیب قرار می گیرند. به تروریست آدمکش، آزادی بخش می گویند. اینهایی که بشر را به پاکی و امور خیر حرکت می‌ دهند، بیشتر مورد آزار و تمسخر قرار می گیرند. آنهایی که به ظلم و فساد و بی غیرتی می‌ایستند، سیبل میکنند.

مهدویت , آخرالزمان ,

رحیم‌‌پور ازغدی ادامه داد: پیامبر صلی ‌الله علیه و آله در ادامه فرمود «فَأَعِدُّوا لِذَلِکَ الْإِیمَانَ وَ عَضُّوا عَلَیْهِ بِالنَّوَاجِذ وَ الْجَئُوا إِلَى الْعَمَلِ الصَّالِحِ وَ أَکْرِهُوا عَلَیْهِ النُّفُوسَ تُفْضُوا إِلَى النَّعِیمِ الدَّائِم؛ پس براى آن زمان ایمان را آماده کنید و فرو گذارید بر آن دندان‏هاى آسیا را و پناه آورید بسوى عمل صالح و ناخوش دارید بر آن نفس ها و به پایان رسانید زندگى را بسوى نعمت‏ هاى همیشگى». یعنی در آن روز آمادگی و ارادۀ قوی می خواهد. خودتان را به لحاظ علمی و روحی آماده کنید. با اینکه تعدادتان اقلیت است، اما برابر تمام آنها بایستید. می فرماید وَ عَضُّوا عَلَیْهِ بِالنَّوَاجِذ؛ دندانهایتان را به هم بفشارید. دندان فشردن یعنی آمادۀ درگیری باش و خودت را به خطر بیندازد. نگذارید کل بشریت را مثل خودشان، پست کنند. می‌فرماید یک راهکار دارد که عمل صالح است. خودتان سبک زندگی تان را اصلاح کنید. به عمل صالح پناهنده شوید. شما درست زندگی کنید و درست موضع بگیرید. هدف که معنوی باشد، شکست شما هم پیروزی است.

وی دربارۀ فرازهایی از کلام امیر مؤمنان علیه‌السلام دربارۀ رویدادهای آخرالزمان گفت: در حدیث حضرت آمده، سر قبرها موسیقی می‌زنند و می‌رقصند و کف می زنند. صفهای نماز جماعت شلوغ می‌شود، اما پر از منافق. با قرآن شوخی می‌کنند. فقط از قرآن صدای آوازش را دوست دارند. حتی با غنا می‌خوانند. یعنی مردم مدام می‌خواهند سرگرم باشند؛ سرگرمی‌های مذهبی و غیر مذهبی. می‌فرماید قرآن را نمی‌شناسند مگر صدای آوازش را. موذن پول می‌گیرد. قرآن متروک می‌‌شود حتی فقها و علمای دین با قرآن سر و کار ندارند. قرآن را برای ثواب می‌خوانند. برکت از جان و مال بسیاری گرفته می‌شود. افرادی که بتوان به آنها اعتماد کرد، کم می شوند. مال حلال کم می‌شود. کم فروشی قانونی و عادی می‌شود. ازدواج مرد با مرد و زن با زن ترویج می‌‌شود.

انتهای پیام/

source