شیائومی به مرحله تولید انبوه اولین خودرو خود الکتریکی خود نزدیک شده و به‌دنبال این مشخصات و تصاویر این خودرو سدان با نام SU7 افشا شده است.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شیائومی که مدت‌ها است زمزمه‌های عرضه اولین خودرو الکتریکی آن در بازار به گوش می‌رسد، اخیراً از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (CMIIT) تاییدیه لازم را دریافت کرده و برای عرضه رسمی سدان Speed Ultra 7 یا SU7 آماده می‌شود. به‌واسطه همین تاییدیه همچنین تصاویر، مشخصات فنی و سایر جزئیات این خودرو مشخص شده‌اند.

مشخصات SU7، اولین خودرو الکتریکی شیائومی

طراحی شیائومی SU7 جلوه یا اصطلاحاً حال و هوایی اسپرت دارد و در نگاه به آن المان‌هایی اضلاع نرم اشکال بدنه، شیب ظریف سقف، کالیپرهای ترمز زردرنگ برمبو، بال عقب الکتریکی سه‌بخشی و چراغ‌های عقب سرتاسری به چشم می‌آیند. در واقع، طراحی این خودرو را طراح اصلی بی ام و iX بر عهده داشته و طراحانی هم که در پروژه مرسدس بنز EQXX دخیل بوده‌اند به طراحی آن کمک کرده‌اند.

به نظر می‌رسد سدان شیائومی در چندین نسخه به عرضه می‌رسد که SU7 Pro ،SU7 و SU7 Max نام دارند. نسخه استاندارد SU7 با اتکا بر یک موتور الکتریکی توانایی تولید قدرت 220 کیلووات برابر با 295 اسب بخار را دارد و از یک باتری لیتیوم آهن فسفات تغذیه می‌کند که محصول «فین دریمز» (FinDreams)، زیرمجموعه بی وای دی است.

نسخه‌های دیگر خودرو اس یو 7 شیائومی شامل پرو و مکس هر دو مجهز به دو موتور الکتریکی‌اند و به‌ترتیب می‌توانند 220 کیلووات معادل 295 اسب بخار و 275 کیلووات معادل 386 اسب بخار قدرت تولید کنند. هر دو نسخه همچنین انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یونی سه‌بخشی ساخته کمپانی CATL تامین می‌کنند.

روی سقف SU7 بالای شیشه جلو یک سنسور لیدار قرار دارد که انتظار می‌رود به امکانات کمک‌راننده و فناوری خودران اختصاص داشته باشد. شیائومی این سنسور را در قالب آپشن به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین در تصاویر یک دوربین در ستون وسط یا B این خودرو دیده می‌شود که نشان از وجود قابلیت تشخیص چهره برای ورود به داخل دارد.

طول، عرض و ارتفاع این سدان به‌ترتیب 4997 میلی‌متر، 1963 میلی‌متر و 1455 میلی‌متر اعلام شده است و دو محور آن در فاصله 3000 میلی‌متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که سدان شیائومی از بقیه محصولات الکتریکی پرطرفدار نظیر تسلا مدل 3 و نیو ET5 هم طول و هم عرض بیشتری دارد. ضمناً وزن نسخه استاندارد این خودرو 1980 کیلوگرم خواهد بود، در حالی که وزن نسخه‌های پرو و مکس حتی به 2205 کیلوگرم می‌رسد.

SU7، اولین خودرو الکتریکی شیائومی

اولین خودرو الکتریکی شیائومی از سیستم عامل اختصاصی این غول فناوری چینی با نام هایپر او اس که اخیراً معرفی شد بهره می‌برد و به همین وسیله باید امکان اتصال دستگاه‌های شیائومی به خودرو به شکل یکپارچه وجود داشته باشد.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که تولید آزمایشی اولیه SU7 در کارخانه بایک در پکن کلید خورده و انتظار می‌رود تولید انبوه این سدان تمام برقی در دسامبر پیش رو آغاز بشود. دست آخر به احتمال زیاد اولین دستگاه‌های آن در فوریه 2024 به خریداران تحویل داده می‌شوند تا پس از مدت‌ها بالاخره رسماً ورود این غول فناوری چینی به حوزه خودرو رقم بخورد. همچنین احتمال داده می‌شود که اولین خودرو الکتریکی شیائومی قیمت پایه 149 هزار یوان برابر با 20 هزار و 500 دلار آمریکا داشته باشد.

source

توسط