مرجان خالقی مسئول کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم، خبر از تبدیل کتاب‌های انتشارات باغ موزه دفاع مقدس به کتاب‌های صوتی داد و گفت: ما کار  تولید کتاب صوتی را از سال 95  شروع کردیم اما به دلایلی دچار وقفه شد. اما مجددا از مرداد ماه تولید کتاب صوتی را از سر گرفتیم.

وی افزود: در همین راستا با مجموعه ایران صدا همکاری کردیم و چند جلد از کتاب‌های انتشارات را برای ایران صدا فرستادیم تا تبدیل به کتاب صوتی شوند. تا الان دو تا از این کتاب‌ ها با عنوان‌های «57 روز» و «به قطار نرسیدم» توسط مجموعه ایران صدا کار تولید صوتی اش انجام شده و در برنامه ایران صدا قابل استفاده است.

خالقی در ادامه بیان داشت: در بخش بعدی تولید کتاب‌های صوتی از دو مجموعه که کار گویندگی را انجام ‌می‌دهند خواستیم با ما همکاری کنند و در استودیویی که موزه در اختیارشان قرار داده است تا الان 5 عنوان کتاب را تبدیل به کتاب صوتی کرده‌اند.

مسئول کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس درباره این 5 عنوان کتاب صوتی اظهار داشت:  این کتاب‌های صوتی از میان مجموعه کتاب‌های ما برای سن نوجوان انتخاب شده‌اند و شامل عنوان‌های مسافر پاییز، غروب هوبر، تل مورک سکوی پروزار حاج عبدالله، آقای نترس، علی سرهنگ هستند.

وی افزود: همه این کتاب‌ها تولید انتشارات سرو است و  سعی کردیم کتاب‌هایی را انتخاب کنیم که جنبه داستانی و روایی داشته باشند و از مجموعه کتاب‌هایمان برای نوجوان هستند که درباره شهدای شاخص  و به صورت داستانی نوشته شده‌اند.

خالقی با بیان اینکه این کتاب‌های صوتی بعد گرفتن مجوز در برنامه‌های کتابراه و نوار منتشر خواهد شد، اظهار داشت: در مجموع تا الان 7 عنوان کتاب صوتی تولید کردیم و قصد داریم تا آخر سال 25 عنوان کتاب صوتی دیگر تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari