محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به مشکلات و مسائل موجود برای مؤسسات قرآنی برای تنظیم اظهارنامه و دفاتر امور مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: طی همکاری و پیگیری مسائل مالیاتی مؤسسات قرآن و عترت از سازمان امور مالیاتی مقرر شد سازمان‌هایی که تا پایان سال 1402 اسناد و اظهارنامه مالیاتی و دفاتر خود را ارائه دهند از بخشودگی کامل مالیات بهره‌مند شوند.

انجم شعاع با اشاره به آغاز فعالیت‌ها در حل مسائل مؤسسات قرآن و عترت تصریح کرد: از حدود دو سال گذشته جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم تا مشکل عدم توانایی این مؤسسات که عمدتاً در زمینه تنظیم اظهارنامه، دفاتر و اسناد، حل جرایم در زمینه‌های گوناگون و امور مالیاتی بوده را حل کنیم.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به همکاری تعدادی از نمایندگان مجلس در حل این مسائل اشاره کرد و گفت: همکاری صمیمانه پور ابراهیمی به عنوان نماینده مردم و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موجب شد تا رئیس وقت سازمان امور مالیاتی جلسه‌ای برگزار شود.

او خاطرنشان کرد: در ادامه این نشست، جلساتی نیز با کارشناسان سازمان امور مالیاتی و معاونت فنی و حقوقی برگزار شد که در نتیجه نامه‌ای در تاریخ 25 اردیبهشت سال 1401 و شماره 3363/210/ص از سوی سازمان صادر شد.

قرآن , قرآن و عترت ,

انجم شعاع تصریح کرد: طی این نامه مقرر شد تا زمانی که طرح یا لایحه قانونی برای عدم ارائه دفاتر تصویب نشده باشد، مؤسسات قرآن و عترت برای برخورداری از “نرخ صفر مالیاتی” مدارک خود را ارائه کنند.

او به نتایج مثبت پیگیری‌ها و همکاری با سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه سال جاری که به مجلس ارائه شد، موضوع معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی و همچنین بخشودگی جرایم قابل بخشودگی و غیرقابل بخشودگی پیش‌بینی شد که نمایندگان به این لایحه در جزء (ب) بند (2) تبصره (6) رأی مثبت داده و به این ترتیب این لایحه به قانون تبدیل شد تا مؤسسات قرآنی از این امتیاز بهره‌مند باشند.

 

 

انجم شعاع از بخشودگی مالیاتی مؤسسات قرآن و عترت در دهه نود شمسی خبر داد و گفت: بر اساس این قانون که در سال جاری به تصویب رسید، مؤسسات قرآنی با ماهیت حقوقی می‌توانند اظهارنامه مالیاتی و دفاتر خود را ارائه کنند تا از نرخ صفر مالیاتی از سال 1390 تا 1399 بهره‌مند شوند.

قرآن , قرآن و عترت ,

او با بیان اینکه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی تا پایان تیر است، اظهار داشت: با همکاری سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی و بخشنامه‌ای که در تاریخ 14 آبان ماه با شماره 16/200/1402 صادر شده و به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ شده است، فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و اسناد مالی مؤسسات تا پایان سال جاری تمدید شده است.

انتهای پیام/

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari