ادعا شده است در صورتی که استودیوی بانجی (Bungie) نتواند اهداف مالی آن‌ها را برآورده کند، شرکت سونی می‌تواند کنترل کامل این استودیو را در اختیار بگیرد.

سونی در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد استودیوی Bungie را خریداری کند و در عین حال تایید نمود که سازنده‌ی سری Destiny می‌تواند به طور مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به انتشار خود آثار خود بپردازد و همچنین به بازیکنان در هر کجا که می‌خواهند به تجربه‌ی بازی بپردازند، دسترسی پیدا می‌کند.

سازنده پلی استیشن پس از خرید Bungie اعلام کرد که این استودیو یک شرکت تابعه مستقل خواهد بود که توسط هیئت مدیره آن به ریاست پیت پارسونز (Pete Parsons) و تیم مدیریت فعلی بانجی اداره می‌شود.

طبق گزارش جدید رسانه‌ی IGN، هیئت مدیره شرکت در حال حاضر متشکل از هرمن هالست (Herman Hulst)، رئیس استودیوی پلی استیشن، اریک لمپل (Eric Lempel)، معاون ارشد سونی، جیسون جونز (Jason Jones)، بنیانگذار Bungie، لوئیس ویلگاس، مدیر ارشد فناوری Bungie و پارسونز است که به عنوان یک رای تساوی‌شکنی عمل می‌کند. اما ساختار فعلی تقسیم شده مشروط به دستیابی شرکت به اهداف مالی خاصی است. ادعا می‌شود که اگر بانجی این کار را انجام ندهد، سونی می‌تواند هیئت مدیره موجود را منحل کند و کنترل کامل شرکت را در اختیار بگیرد.

طی گزارش منتشر شده در ماه اکتبر، به کارکنان Bungie هشدار داده شد که درآمد این شرکت حدوداً ۴۵ درصد کمتر از پیش‌بینی‌های سال جاری بوده که گفته می‌شود ریاست بانجی آن را به دلیل عملکرد ضعیف در حفظ بازیکنان Destiny 2 نسبت داده است.

رهبری Bungie در تلاش برای رسیدن به اهداف خود و با تهدید احتمال تصاحب سونی، برنامه‌ی ‌کاهش هزینه‌های گسترده‌ای را آغاز کرد که باعث اخراج ۱۰۰ نفر از ۱۲۰۰ کارمند این شرکت شد. دیگر اقداماتی که اخیراً برای صرفه‌جویی در هزینه معرفی شده‌اند شامل توقف استخدام، کاهش بودجه سفر، عدم پاداش تعطیلات، توقف تعدیل پرداخت هزینه زندگی،و سایر کاهش مزایا بوده که طبق گزارش‌ها منجر به افت روحیه کارکنان گردیده است. با این حال، این نگرانی وجود دارد که تعدیل نیروی بیشتری در کار باشد.

یکی از منابع به IGN گفته است:

ما می دانیم که برای عملکرد خوب به موفقیت بسته الحاقی Final Shape نیاز داریم. احساسی که در استودیو وجود دارد این است که اگر این اتفاق رخ ندهد، قطعاً به دنبال اخراج‌های بیشتری هستیم.

بانجی چندی پیش تایید کرد که انتشار بسته الحاقی Final Shape بازی Destiny 2 را به تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) موکول کرده است. همچنین طبق گزارش ها، بازی جدید این استودیو با عنوان Marathon به صورت داخلی تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد.


منبع: Videogameschronicle

source

توسط