انیمیشن دهقانان یکی از جدیدترین انیمیشن‌های سال 2023 میلادی است که اخیرا پخش شد. این انیمیشن جذاب در مدت زمان خیلی کوتاهی موفق شد تا نظر مثبت مخاطبین بسیاری را جلب کند. همین موضوع باعث شده تا انیمیشن The Peasants به یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های این روزها تبدیل شود. در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی این انیمیشن جذاب و دیدنی بپردازیم.

انیمیشن دهقانان یکی از جدیدترین محصولات در زمینه کارتون و انیمیشن است که به همکاری سه کشور تولید شده است. لهستان، صربستان و لیتوانی به صورت مشترک این انیمیشن تماشایی را تولید کرده‌اند. انیمیشن The Peasants پس از اکران موفق شد تا برای جوایز معتبر متعددی نامزد شود و در این میان 4 جایزه را به نام خود تصاحب کرد.

کارگردانی انیمیشن دهقانان را دک ولچمن (DK Welchman) و هاگ ولچمن (Hugh Welchman) برعهده داشته‌اند. ژانر انیمیشن دهقانان نیز درام و تاریخی است؛ ترکیبی از ژانرهای محبوب که علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگ‌سالان را نیز طرفدار خود ساخته است!

فیلم‌نامه جذاب انیمیشن The Peasants به قلم گروهی از نویسندگان نوشته شده است. نکته جالب در مورد گروه نویسندگی این است که دو عضو آن همان کارگردانان این اثر هستند. علاوه بر هاگ ولچمن و دک ولچمن، ولادیسلاو استنیسلاو (Wladyslaw Stanislaw Reymont) نیز در نگارش فیلم‌نامه این انیمیشن دخالت داشته است. در مورد تاریخ اکران انیمیشن دهقانان باید اشاره کنیم که این کارتون برای اولین‌بار در تاریخ 13 اکتبر 2023 معادل 21 مهر 1402 پخش شده است. در مورد مدت زمان انیمیشن The Peasants نیز باید اشاره کنیم که این انیمیشن چیزی در حدود 1 ساعت و 54 دقیقه است.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن دهقانان

انیمیشن The Peasants

فیلم‌نامه انیمیشن دهقانان برگرفته از یک رمان مشهور به نام Chlopi است که به قلم ولادیسلاو استنیسلاو نوشته شده است. البته گروه نویسندگی تغییراتی بر روی داستان این انیمیشن اعمال کرده‌اند که آن را جذاب‌تر کرده است. فیلم‌نامه قدرتمند یکی از نقاط قوت انیمیشن دهقانان محسوب می‌شود. شاید یکی از علل مهم موفقیت این انیمیشن همین فیلم‌نامه و داستان‌سرایی روان آن باشد!

داستان انیمیشن The Peasants در مورد زن جوان و جسوری به نام جاگنا است که در اواخر قرن نوزدهم در روستایی کوچک زندگی می‌کند. یعنی درست در روزگاری که بسیاری از فرهنگ‌های نادرست، به اشتباه در جامعه رواج پیدا کرده بودند! فرهنگ‌های نادرستی همچون پدرسالاری، پایبندی به سنت‌هایی بی‌معنی و اذیت‌کننده، دشمنی‌های متعدد و بی‌دلیل و …

سرانجام جاگنا از این اوضاع نابه‌سامان خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد با اراده‌ای فولادی مسیر خود را طی کند. مسیری سخت و دشوار که در آن باید با تابوهای جامعه خود روبه‌رو شود. این دختر شجاع تصمیم می‌گیرد با وجود تمام سختی‌های مسیر، در مقابل ثروتمندترین کشاورز روستا و پسر بزرگش و همچنین دیگر مردان برجسته جامعه خود، قد علم کند و برای تغییر جو حاکم بر زندگی خود و دیگر زنان تلاش کند اما…

بازیگران انیمیشن دهقانان

در بخش‌های بالایی مقاله به طور کلی به معرفی و بررسی انیمیشن The Peasants پرداختیم. سپس به خلاصه داستان، تاریخ اکران و بسیاری از اطلاعات کلی انیمیشن The Peasants اشاره کردیم. اکنون در این بخش از متن به معرفی هنرپیشه های کارتون دهقانان و همچنین صداپیشگان این کارتون خواهیم پرداخت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

کامیلا اورزدوسکا صداپیشه جانگا در انیمیشن دهقانان

معرفی کارتون دهقانان

بازیگر و مدل لهستانی، کامیلا اورزدوسکا (Kamila Urzedowska)، در تاریخ 7 ژانویه 1994 معادل 17 دی 1372 در این کشور چشم به جهان گشود. کامیلا از همان دوران نوجوانی علاقه خود به دنیای سینما و تلویزیون را نشان داد و همین موضوع باعث شد تا خیلی زود در جلوی دوربین قرار بگیرد. استعداد بالا و همچنین چهره زیبا باعث شد تا او خیلی زود در میان عوامل سینما محبوبیت پیدا کند. وی تاکنون توانسته در آثار سینمایی و تلویزیونی چندی به ایفای نقش بپردازد. از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین آثار کامیلا اورزدوسکا باید به lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy (2021) ،How I Became a Gangster (2019) و The Peasants (2023) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

روبرت گولاکزیک صداپیشه آنتک در انیمیشن The Peasants

ژانر انیمیشن The Peasants

هنرپیشه کمتر دیده‌شده‌ی سینمای لهستان، روبرت گولاکزیک (Robert Gulaczyk)، در سال 1983 میلادی معادل سال 1361 در شهر ورشو لهستان متولد شد. این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با وجود مستعد بودن، تاکنون بسیار کم دیده شده است و آنچنان که باید در حوزه کاری خود ندرخشیده است. اما این موضوع از توانایی و قابلیت‌های روبرت گولاکزیک کم نمی‌کند؛ چرا که او در آثاری که حضور داشته به خوبی هنر خود را به نمایش گذاشته است. قد روبرت گولاکزیک نیز در حدود 1 متر و 83 سانتی‌متر است. از جمله مهم‌ترین آثار سینمایی روبرت گولاکزیک می‌توان به Loving Vincent (2017) و Prosta historia o morderstwie (2016) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

میروسلاو باکا صداپیشه ماسیج در کارتون دهقانان

هنرپیشه های کارتون دهقانان

بازیگر قدیمی و شناخته‌شده‌ی سینما و تلویزیون لهستان، میروسلاو باکا (Miroslaw Baka)، در تاریخ 15 دسامبر 1963 معادل 24 آذر 1342 در این کشور چشم به جهان گشود. وی یکی از قدیمی‌ترین ستاره‌های سینمای لهستان محسوب می‌شود که بسیار هم پرکار بوده است. قد میروسلاو باکا در حدود 1 متر و 85 سانتی‌متر است و به این ترتیب یکی از بازیگران قدبلند سینمای لهستان محسوب می‌شود. وی در سال 1988 با عشق زندگی‌اش، جوئانا کرفت (Joanna Kreft)، ازدواج کرد و حاصل این عشق، دو فرزند بوده است.

میروسلاو باکا تاکنون در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری حضور داشته است و از این نظر کارنامه کاری پرباری دارد. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به A Short Film About Killing (1988) ،Finding Nemo (2003) و Amok (1998) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سونیا میتیلیکا صداپیشه هانکا در کارتون The Peasants

خلاصه کارتون دهقانان

هنرپیشه جوان و دوست‎‌داشتنی روسیه‌ای، سونیا میتیلیکا (Sonia Mietielica)، در تاریخ 21 مارس 1995 معادل 1 فروردین 1374 در شهر بارنائول روسیه متولد شده است. این بازیگر جوان، از همان ابتدای کار، تلاش مضاعفی از خود نشان داد و همین باعث شد تا به خوبی در دنیای نمایش رشد کند و از روسیه به سینمای جهان معرفی شود. وی به دلیل استعداد خوب و چهره جذابی که دارد در آثار بسیاری به کار گرفته شده است و به نظر می‌رسد آینده‌ای درخشان در انتظار این بازیگر روس خواهد بود. وی در انیمیشن The Peasants نیز به عنوان صداپیشه حضور دارد.

سونیا میتیلیکا یکی از جدیدترین ستاره‌های دنیای سینما محسوب می‌شود و طبیعی است که آثار بسیاری در کارنامه خود نداشته باشد. اما او در آثار سینمایی و تلویزیونی چندی حضور داشته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Into the Wind (2022) و Teatroteka: Beauty (2019) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

اوا کاسپرزیک صداپیشه دومینیکووا در انیمیشن دهقانان

داستان انیمیشن دهقانان

بازیگر قدیمی و دوست‌داشتنی سینمای لهستان، اوا کاسپرزیک (Ewa Kasprzyk)، در تاریخ 1 ژانویه 1957 معادل 11 دی 1335 در این کشور متولد شده است. اوا یکی از ستاره‌های قدیمی سینما و تلویزیون لهستان است که اکنون نیز محبوبیت بالای خود در میان بینندگان را حفظ کرده است. این بازیگر قدیمی در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری حضور داشته است. اوا کاسپرزیک در سال 1986 با جرزی برناتوویکز (Jerzy Bernatowicz) ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند بود. اما ازدواج آن دو دوام نیاورد و سرانجام در سال 2019 از یکدیگر جدا شدند.

در کارنامه هنری اوا کاسپرزیک آثار متعدد و بی‌شماری به چشم می‌خورد که برخی از آن‌ها در میان طرفدارانش بسیار محبوبیت دارند. از میان آثار مشهور وی می‌توان به Dziewczeta z Nowolipek (1986) ،Kogel-mogel (1988) و Bellissima (2001) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

نقد و بررسی انیمیشن دهقانان

نقد انیمیشن دهقانان

در این بخش از مقاله به نقد انیمیشن دهقانان خواهیم پرداخت. انیمیشنی که در پاییز سال 2023 برای اولین بار پخش شد و در همین فرصت کوتاه توانست به یکی از ترندترین انیمیشن‌های سال تبدیل شود! این انیمیشن درام و تاریخی خیلی زود نظر مثبت منتقدان سینمایی را نیز با خود همراه کرد و نشان داد که از نظر محتوا و کیفیت ساخت نیز استاندارد بالایی دارد.

یکی از نقاط قوت این انیمیشن درام، موسیقی زیبای آن بود که توانست برای جایزه اسکار نیز نامزد شود. به اعتقاد بسیاری از بینندگان تماشای انیمیشن دهقانان یک لذت زیبا برای روح انسان است؛ چرا که در طول تماشای آن هم از داستان و هم از موسیقی این انیمیشن لذت خواهید برد!

یکی از بینندگان این انیمیشن جذاب لهستانی در نقد آن نوشته است: “این انیمیشن بهترین فیلم لهستانی بود که امسال تماشا کردم! حتی پس از ترک سالن سینما نیز همچنان موسیقی آن را در هدفونم پخش کردم و صحنه‌های رقص آن را در ذهنم بازسازی کردم. لباس کاراکترهای انیمیشن و همچنین نقاشی‌های چلمونسکی، تجربه‌ای بی‌نظیر برای من فراهم کرد. توصیه می‌کنیم که برای تماشای این انیمیشن ذاب حتماً به سینما بروید!”

به طور کلی می‌توان گفت انیمیشن دهقانان یک شاهکار نقاشی سینمایی است که عشق و زندگی در قرن نوزدهم میلادی را به تصویر می‌کشد. این اثر جلوه‌های بصری بسیار زیبایی دارد که بر عمق داستان می‌افزاید. موسیقی بی‌نظیر و رقص‌های دلنشین از زیبایی‌های بی‌مانند آن است.

همچنین بخوانید :

نمرات انیمیشن The Peasants

انیمیشن دهقانان با عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشت، موفق شد جایگاه ویژه‌ای در میان بینندگان و مخاطبین پیدا کند. عوامل متعددی در موفقیت این انیمیشن دخیل بودند که از مهم‌ترین آن‌ها به داستان، موسیقی و شخصیت‌پردازی اشاره کردیم. این انیمیشن در مدت کوتاهی که اکران شده است، موفق شد تا امتیاز 8.2 از 10 را در سایت IMDB به خود اختصاص دهد. البته با توجه به اینکه انیمیشن The Peasants به تازگی پخش شده است، به احتمال زیاد نمرات آن در آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد.

سخن پایانی

نمرات انیمیشن The Peasants

در این مقاله از پلازا با معرفی کارتون دهقانان همراه شما عزیزان بودیم. اگر شما نیز هنوز این انیمیشن لهستانی جذاب را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود انیمیشن The Peasants اقدام کنید و از تماشای آن در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید.

به نظر شما سرانجام کار جاگنا چه خواهد شد؟! این دختر شجاع موفق خواهد شد تا در مقابل تابوهای جامعه خود ایستادگی کند و تغییر بزرگی در فرهنگ مردم خود ایجاد کند؟! لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد انیمیشن دهقانان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا به تکمیل هرچه بهتر این مقاله کمک کرده باشید.

منتخب کاربران

source

توسط