در این مقاله از پلازا با معرفی سریال I Bought Boyfriend with Loan در خدمت شما هستیم. ابتدا باید بگوییم که سریال با وام دوست خریدم بر اساس چیز‌هایی که خواهید خواند شاید مناسب سلیقه بسیاری از افراد نباشد. مفاهیمی مانند “پسر قرضی” یا “داماد بنده(منظور بنده کسی بودن)” به طور خودکار حساسیت برانگیز هستند.

مینی سریال با وام دوست پسر خریدم محصول کشور ژاپن و با کارگردانی یوسوکه کاتو در سال 2018 در تلوزیون‌های ژاپن ارائه شد. از اثار برجسته‌تر این کارگردان می‌توان به همکاری او در سریال Second to Last Love محصول سال 2012 اشاره کرد. ژانر سریال I Bought Boyfriend with Loan به نوعی درام است. هرچند اسم این مجموعه تداعی‌گر سریالی طنز است و شاید بسیاری از مفاهیم آن طنز به نظر برسد.

هنگام تماشای سریال‌ها و عنوان‌های ژاپنی باید توجه داشته باشید ژاپن با وجود فرهنگ و تکنولوژی قوی که دارد دارای معیارهای خاص در روابط زن و شوهری است که می‌توان گفت با معیارهای مدرنی که این روز‌ها مطرح می‌شود فاصله زیادی دارد. این مسئله موجب می‌شود موضوعی مانند سعی و تلاش برای یک زن خانه‌دار بودن و ازدواج کردن یک دختر در جهانی که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به سمت و سوی فضای فمنیستی و کانسپت زن قدرتمند و خود ساخته می‌روند نقد‌های منفی بسیاری بگیرد. سریال با وام دوست خریدم هم از این قضیه مستثنی نیست.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال ژاپنی با وام دوست خریدم

سریال با وام دوست خریدم/زمان پخش سریال ژاپنی با وام دوست خریدم

همانطور که گفته شد سریال I Bought Boyfriend with Loan در سال 2018 در شبکه dtv ژاپن عرضه شد. اگر بخواهیم دقیقتر بشویم اولین قسمت سریال در نهم مارس 2018 در رده سنی 15 سال به بالا روی صفحه تلوزیون رفت. تعداد قسمت های سریال ژاپنی من با وام دوست پسر خریدم 24 اپیزود است.

داستان سریال با وام دوست خریدم

سریال با وام دوست خریدم/ داستان سریال با وام دوست خریدم

اوکیشیما تائه در یک شرکت در بخش پذیرش کار می‌کند او دختری سخت کوش است و در کار خود بسیار تلاش می‌کند اما رویای او چیزی بسیار متفاوت‌تر از پیشرفت در شغلش است. اوکیشیما تائه، از یک خانواده متوسط می‌آید. در طول رشد، مشاهده کرده که پدر و مادرش به دلیل داشتن شغل‌های تمام وقت برای پر کردن کمبودها همیشه درگیر بودند. فشار مدیریت کار و خانه موجب درگیری مکرر آن‌ها می‌شد. دیدن مشاجره‌های مداوم والدینش باعث می‌شود که او آرزو داشته باشد با مردی ثروتمند برای تأمین هزینه‌ها و نگهداری از خانواده‌اش ازدواج کند.

او اینطور فکر می‌کند که فرزندانش می‌توانند در یک محیط خانوادگی آرام و سالم بزرگ شوند و چیزهایی را که او به عنوان یک کودک دریافت نکرده است، دریافت کنند. تائه این نوع زندگی زناشویی را با زندگی حیوانات مقایسه می‌کند که بیشتر حیوانات نر شکار می‌کنند و برای خانواده ارائه می‌دهند در حالیکه زن مراقب فرزندان است. برای رسیدن به این هدف، او می‌داند که باید زنی نمونه شود. او ظاهرش را حفظ می‌کند و رفتاری دارد تا شایسته ازدواج با دوست پسری ثروتمند و کاری باشد.

دوست پسر تائه، شیرایشی شونپِی نیز در همان شرکت کار می‌کند. آن‌ها یک سال است که با یکدیگر قرار می‌گذارند. اوکیشیما تائه برای این که بتواند دوست پسرش را به ازدواج ترغیب کند تظاهر می‌کند شخصیتی خجالتی و کم رو دارد. اما واقعیت این است که شخصیت واقعی او در گفتگوها بسیار رک و در انتقادات بسیار تیز است. مشکل بزرگی که وجود دارد کاراکتر بی‌وفا و خیانتکار دوست پسرش است هرچقدر تائه سعی کند او را در لباس دامادی و در جایگاه همسری متعهد ببیند که روزی قرار است در کنار یکدیگر به خوبی و خوش زندگی کنند بیهوده است.

رئیکا، کارمند پذیرش سابق است که به دلیل زیبایی‌اش مشهور بوده و تائه از او الهام گرفته تا با مرد ثروتمندی ازدواج کند و سپس زندگی راحتی داشته‌ باشد. رئیکا نیز همه قوانین یک عروس آینده را دنبال کرده و چهره زنی که هیچ عیبی نداشته باشد را با ارائه یک شخصیت جعلی پیگیری کرد. اما پس از بارداری اولش، شخصیت جعلی او ضعیف شد و واقعیت وی ظاهر شد که منجر به طلاقش گشت.

سریال با وام دوست خریدم/جون سِتسونا

وقتی استرس کاری و بی‌وفایی‌ها به تائه فشار می‌آورد تصمیم می‌گیرد به شکلی غیر معمول مردی جدید را به زندگیش وارد کند. رئیکا، او  را به یک وب‌سایت در دارکوب معرفی می‌کند که در آن پسران جوانی که نمی‌توانند مبالغ بزرگی از بدهی خود را پرداخت کنند، به خریداری فروخته‌ می‌شوند که آما‌د‌ه پرداخت بدهی به جای آن‌ها است. در عوض، پسر فروخته شده به عنوان بنده خریداری می‌شود و باید هر کاری که خریدار از او بخواهد انجام دهد تا زمانی که بدهی او به طور کامل پرداخت شود.

تائه جون سِتسونا را به عنوان دوست پسرش استخدام می‌کند، او امیدوار است که این رابطه جدید مفید باشد. اما آیا واقعا می‌تواند با مردی که فقط به دنبال پول برای پرداخت بدهی‌هایش است، خوشبخت باشد؟

بازیگران سریال با وام دوست خریدم

در ادامه با بازیگران این سریال طنز آشنا خواهید شد:

اوکیشیما تائه با بازی ماتو ارینا

سریال I Bought Boyfriend with Loan/بازیگران سریال با وام دوست خریدم

مانو ارینا  خواننده پاپ، بازیگر و مدل ژاپنی است که در این سریال نقش اصلی یعنی اوکیشیما تائه را بازی می‌کند. او ابتدا در سال ۲۰۰۶ به عنوان عضوی از گروه هپی پرو اگ (Happy pro egg) وارد هلو پروژکت شد. در سال ۲۰۰۷، عضو تیم فوتسال هلو!پروژکت (Hello!Project) به نام Gatas Brilhantes H.P شد. همچنین عضو گروه پاپ تبلیغاتی Ongaku Gatas بود. در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۰۸، از این گروه‌ها خارج شد و به عنوان یک خواننده مستقل به فعالیت پرداخت. او در ژاپن بیش از ۱۸۶,۱۶۵ نسخه از آثار خود را فروخته است. موفق‌ترین تک‌آهنگ مانو “Otome no Inori” با فروش ۲۵,۲۲۸ نسخه بوده. از دیگر آثار او می‌توان به فیلم های کامن رایدر(kaman rider) اشاره کرد.

در تاریخ ۱۸ سپتامبر، مانو در وبلاگ خود اعلام کرد که پس از ازدواج با بازیکن فوتبال شیباساکی گاکو در ماه ژوئیه، نهایتاً به اسپانیا نقل مکان کرده است. در حالی که اسپانیا محل زندگی جدید اوست، او سفرهایی به ژاپن برای کار خود انجام می‌دهد.

جون سِتسونا با بازی ریوسه یوکاهاما

سریال با وام دوست خریدم/هنرپیشه های سریال من با وام دوست پسر خریدم

ریوسه یوکاهاما با بازی در نقش دوست پسر اجاره ای یک بازیگر و مدل ژاپنی است که به Stardust Promotion تعلق دارد. وی بخاطر به خاطر بازی در نقش هیکاری نونومارو در سریال تلویزیونی سوپر سنتای “Ressha Sentai ToQger” سال ۲۰۱۴ شناخته شده‌ است. ریوسه در یوکوهاما در استان کاناگاوا به دنیا آمد‌.

یوکوهاما برای اولین بار در تبلیغات Eiko Seminar ظاهر شد. او به عنوان مدل مرد در مجله مد Nikopuchi حضور پیدا کرد. یوکوهاما در Menmo به عنوان شماره یک انتخاب شد. در همان سال، اولین سریال تلویزیونی او در Kamen Rider Fourze پخش شد. در  ۲۰۱۳، یوکوهاما در Real Onigokko The Origin حضور منظم داشت.

تاریخ ۶ فوریه ۲۰۲۰، او جایزه روکی سال ۲۰۲۰ را در مراسم جوایز Elan D’or ۲۰۲۰ برد و در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹، او جایگاه بهترین بازیگر نقش مکمل را در جوایز توکیو درام ۲۰۱۹ به خود اختصاص داد. او برای بازی در آثار زیر نیز شناخته می‌شود:

  • Zyuden Sentai Kyoryuger vs. Go-Busters: Dinosaur Great Battle!
  • Farewell, Eternal Friends (2014)
  • Ressha Sentai ToQger vs. Kyoryuger: The Movie (2015)
همچنین بخوانید :

در نقش رئیکا، کیوکو هاسگاوا

سریال I Bought Boyfriend with Loan/خلاصه سریال من با وام دوست پسر خریدم

کیوکو هاسگاوا در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۱۹۷۸ در چیبا، ژاپن متولد شده‌ است. هاساگاوا که در این سریال نقش مادر مجرد و دوست تائه را بازی می‌کند به خاطر فیلم‌هایی همچون “Kômyô ga tsuji” (2006)، “Rain Fall” (2009) و “Jiyû ren’ai” (2005) شناخته شده است. او از تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸ با هاروئیچی شیندو ازدواج کرده است.

در نقش دوست پسر تائه، یاسوشی فوچیکامی

سریال I Bought Boyfriend with Loan/نقد سریال من با وام دوست پسر خریدم

“یاسوشی فوچیکامی” به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های “هیروگائو: عاشقان اوقات بعد از ظهر 3” (2014)، “بیگانه” (2018) و ” Bokudake ga inai machi (2016) ” شناخته شده است.

دیگر هنرپیشه های سریال من با وام دوست پسر خریدم

  • هیساماتسو ایکومی (Hisamatsu Ikumi) در نقش ایوما یومه(Hisamatsu Ikumi)
  • اونو یوریکو (Ono Yuriko) در نقش آندو هیوری(Ando Hiyori)
  • میاده میزوکی (Maeda Mizuki) در نقش کانامورا چیهورو(Kanamura Chihiro)
همچنین بخوانید :

نمرات سریال با وام دوست خریدم

این سریال در سایت‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان مثال، در سایت جهانی IMDb نمره 5.6/10، در سایت 6/10 و در سایت TMDB نمره 65/100 را به دست آورده است.

نقد سریال من با وام دوست پسر خریدم

همانطور که گفته‌ شد این سریال دارای نگرشی بسیار متفاوت از فضای فمنیستی این روز‌ها است. تائه خوشبختی خود را در ازدواج می‌بیند. بسیاری از بینندگان این نوع نگرش به ازدواج را مشکل دار می‌دانند. از طرفی سریال با وارد کردن رئیکا به داستان خود این نگرش را نقد می‌کند اما همانطور که مشخص است کلیات داستان دارای پیام دیگری است که باعث کمرنگ شدن این نقد می‌شود. رئیکا که با همین نگرش زندگی راحت پس از ازدواج پیش رفته و حالا پس از طلاق یک مادر مجرد است خود به تنهایی سوال این انتخاب چقدر می‌تواند ریسک داشته باشد را در ذهن مخاطب روشن می‌کند.

تائه دوست پسر ثروتمند خود را که چندین از او خیانت محض دید. اما خیانت او را به عنوان موضوعی مهم نمی‌بیند و سعی می‌کند از آن‌ها چشم‌پوشی کند. این که دختری برای یک ازدواج در چنین حدودی از اتفاقات چشم پوشی کند، برای مخاطبان پیام چندان زیبایی ندارد و مشخصا نقد منفی دریافت می‌کند.

تائه به جون مانند یک برده نگاه می‌کند و این نگاه برای تماشا ناخوشایند است. او هر زمان که می‌خواهد جون را می‌زند و تکان می‌دهد. جون هیچ گزینه‌ای جز تحمل این بدرفتاری‌های تائه ندارد. او این کار را با لبخندی بر لب انجام می‌دهد. چنین تصاویر و مفاهیمی مانند پسر قرضی و داماد برده می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوش‌آیند باشد.

همچنین بخوانید :

موسیقی سریال

به موسیقی این سریال نقد‌های بسیاری وارد شده‌است البته بیشتر این نقد‌ها بابت ناهماهنگی موزیک با صحنه می‌باشد. همانطور که مشخص است و می‌دانید موسیقی تاثیر بسیاری در بیرون آوردن پتانسیل یک صحنه دارد.

بازیگری

می‌توان گفت بسیاری از امتیاز و مقبولیت این سریال بر اساس بازیگری نقش مرد یعنی ریوسی یوکوهاما بود. با وجود داستان خاص و امتیازات تقریبا پایین سریال این بازیگر در بسیاری از صحنه‌ها خوش درخشیده است. البته نباید از تاثیر مدل بودن او در این نقد‌ها چشم‌پوشی کرد.

کلام آخر

به پایان نقد و برسی دیگر در سایت پلازا رسیدیم به طور کلی سریال I Bought Boyfriend with Loan در بسیاری از موارد نقد‌های کوبنده‌ای گرفته است. بله، این نمایش در بسیاری از جنبه‌ها نقص دارد و در بسیاری از جاها پیام اشتباهی ارائه می‌دهد، اما همچنان ارزش تماشا دارد. اگر به سریال های کره ای و ژاپنی علاقه دارید و می‌خواهید دیدگاهی متفاوت از دیدگاه‌های این روز‌ها را ببینید، از نظرهای منفیش (شامل همین مقاله) ناامید نشوید و امتحانش کنید، چرا که نمایش سرگرم‌کننده است. فقط خیلی آن را جدی نگیرید!

منتخب کاربران

source

توسط