اگر برای اندازه‌ گیری رفتار کاربر مانند کلیک ‌ها، پرش ‌ها و تبدیل ‌ها به ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ ها تکیه می ‌کنید، ممکن است به نظر برسد که همه اطلاعات لازم را درمورد نحوه استفاده مردم از وب‌ سایت خود، دارید. با این حال درمورد اقداماتی که در این بین اتفاق می ‌افتد چه می ‌توان گفت؟ هاتجر (Hotjar) یک ابزار بینش محصول است که درک واقعی از رفتار کاربر را ارائه می دهد. هاتجر توسط ابزار های تجزیه و تحلیل سنتی قابل ردیابی نیست. این اطلاعات بینش ‌هایی را درمورد تردید ها، چرخش‌ ها و اسکرول‌ هایی که منجر به کلیک نمی ‌شوند، آشکار می‌ کند. در این راهنما، درباره این که هاتجر چیست و چه کاربرد هایی دارد و یک نمای کلی از ویژگی های آن توضیحاتی ارائه می دهیم.

هدف استفاده از هاتجر چیست؟

هاتجر چیست


هاتجر ابزاری است که به کسب و کار ها کمک می کند تا نحوه تعامل بازدیدکنندگان را با وب سایت یا محصول خود، ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند. با استفاده از هاتجر، کسب ‌و کار ها می ‌توانند بینشی از تجربیات کاربران خود به دست آورند و زمینه ‌های قابل بهبود را شناسایی کنند. هاتجر سه طرح قیمت گذاری را که هر کدام برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند، ارائه می دهد. انتخاب طرح بستگی به اهداف و مقاصد کاربر دارد. بسته «Observe» تصاویری مانند نقشه های حرارتی و ضبط صفحه نمایش را برای درک تجربیات بهتر در اختیار کاربر قرار می دهد. بسته «Ask» بر جمع آوری بازخورد کاربران متمرکز است. بسته «Engage» نیز که در حال حاضر در نسخه بتا فعال است، امکان مصاحبه های تعدیل شده با کاربران را برای دریافت بازخورد حضوری فراهم می کند.

دستور العمل استفاده از هاتجر

دستور العمل هاتچر


پس از تکمیل مراحل ثبت نام و انتخاب بسته مورد نظر خود، به داشبورد هاتجر و تمامی امکانات موجود در آن دسترسی خواهید داشت. با این حال برای شروع استفاده موثر از ابزار، ابتدا باید آن را به یک وب سایت متصل کنید تا جمع آوری داده ها را آغاز کند. تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود، داشبورد خالی می ماند که کاملا منطقی است؛ زیرا در آن نقطه هیچ داده ای برای تجزیه و تحلیل جمع نشده است.

فرایند اتصال هاتجر شامل نصب کد رهگیری است و روش نصب به پلتفرمی بستگی دارد که وب سایت شما در آن میزبانی می شود. برای مثال افزونه هاتجر به طور خاص برای وردپرس موجود است برای سایر میزبان های وب، می توانید کد رهگیری را به صورت دستی اضافه یا آن را از طریق Google Tag Manager نصب کنید. هنگامی که هاتجر با موفقیت نصب شد، تقریبا یک تا دو روز طول می‌ کشد که داده ‌ها را جمع‌ آوری کنید.

ویژگی های اصلی هاتجر

حال که دریافتیم هاتجر چیست ، بهتر است قابلیت های آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. چهار ویژگی اصلی هاتجر شامل نقشه های حرارتی، ضبط صفحه، ویجت های بازخورد و ویژگی جدید مصاحبه کاربر می شود. هر یک از این ویژگی ها هدف خاصی را دنبال می کند و به دلایل مختلف می تواند مفید باشد.

  • نقشه های حرارتی

یکی از ویژگی های برجسته هاتجر، نقشه حرارتی آن است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا به صورت بصری رفتار کاربر در وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. با تولید نقشه های حرارتی، هاتجر نمایش واضحی از فعال ترین مناطق سایت شما ارائه می دهد. رنگ استفاده شده در نقشه های حرارتی یعنی رنگ قرمز نشان دهنده فعالیت زیاد و آبی نشان دهنده فعالیت کم، تفسیر داده ها را آسان می کند. علاوه بر این می‌ توانید نقشه ‌های حرارتی را بر اساس کلیک ‌ها، حرکت ‌ها یا اسکرول‌ ها مشاهده کنید.

نقشه های حرارتی


 یکی دیگر از قابلیت های مهم هاتجر، ضبط صفحه است. با این ویژگی می توانید جلسات کاربر را در وب سایت خود ضبط و پخش کنید. با مشاهده نحوه حرکت کاربران در سایت درک عمیق تری از رفتار، نقاط منفی و چگونگی بهبود آن ها کسب می کنید. ضبط‌ های صفحه، نمایشی بصری از تعاملات کاربر ارائه می ‌دهند و شما را قادر می ‌سازند تا مناطقی را که کاربران ممکن است در آن ها با مشکلاتی رو به رو شوند، شناسایی کنید. این ویژگی به ویژه برای بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش عملکرد وب سایت مفید است.

  • ویجت های بازخورد کاربر

 ویجت های بازخورد کاربر هاتجر باعث می شود داده های ارزشمندی از بازدیدکنندگان وب سایت خود جمع آوری کنید. این ویجت ‌ها را می ‌توانید برای دریافت بازخورد، پیشنهادات و هر اطلاعاتی که نیاز دارید، سفارشی کنید. با جست و جوی فعالانه بازخورد از کاربران، می توانید نظرات و پیشنهادات ارزشمندی را برای بهبود وب سایت خود جمع آوری کنید. این ویژگی ارتباط مستقیم با مخاطبان را تسهیل می‌ کند و به شما امکان می ‌دهد به نگرانی ‌های آن‌ ها رسیدگی کنید.

  • ویژگی جدید مصاحبه با کاربر

یکی از مشخصه های هاتجر، مصاحبه با کاربر است. این ویژگی به شما امکان می ‌دهد داده ‌های کیفی را جمع ‌آوری کنید و درک عمیق ‌تری از نیاز ها، ترجیحات و تجربیات منفی کاربران خود به دست آورید. با انجام مصاحبه ‌ها اطلاعات ارزشمندی را که ممکن است تنها از طریق داده ‌های کمی به دست نیاید، کشف می کنید.

جمع بندی

هاتجر یک ابزار بینش فوق العاده پیشرفته است که به عنوان مکملی ارزشمندی برای ابزار های تجزیه و تحلیل داده های موجود شما عمل می کند. این ابزار به ویژه با ارائه کمک مداوم، در به دست آوردن دیدی همه جانبه درمورد یک محصول مفید است. اگر بتوانید به طور دقیق متوجه شوید که هاتجر چیست ، می توانید نیاز های خود را شناسایی کنید و به سراغ دیگر قسمت های توسعه وب سایت خود بروید.

source

توسط