ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز آشنا کنیم. یکی از روش‌ های درمانی موضعی پوست مزوتراپی می باشد که روشی بسیار معروف در بین افراد می باشد که می تواند به درمان کم آبی پوست و چین و چروک های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند. افرادی که دارای ریزش مو هستند و یا چین و چروک ‌هایی در پوست خود دارند می‌ توانند با مراجعه به بهترین دکتر مزوتراپی از این روش استفاده کنند. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های زیبایی و درمانی پوست می باشد و در دسته شیوه های تزریقی قرار دارد. در این روش مواد ویژه ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌ شود. این مواد خاص با توجه به مشکل افراد تعیین می شود. مواردی که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌ شوند عصاره‌ های گیاهی، ویتامین‌ ها، آنزیم‌ ها، داروها و هورمون ها می باشند. برای انجام مزوتراپی می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در اهواز مراجعه کنید.

مزوتراپی یا درمان لایه میانی پوست

مزوتراپی از دوبخش مزو و تراپی تشکیل شده است. مزو در زبان لاتین به معنای میانی می باشد و تراپی به معنای درمان است در مزوتراپی لایه میانی پوست را درمان می کنیم.

لایه میانی چیست؟

اپیدرم: سطحی ترین لایه پوست اپیدرم نام دارد که از سلول های شاخی و مرده تشکیل شده این لایه یک میلی متر ضخامت دارد و سلول های این لایه مدام در حال تقسیم مرگ و ریختن از روی پوست می باشند.

درم: لایه میانی پوست است که از بافت پیوندی انعطاف پذیری تشکیل شده است و حاوی رشته های پروتئینی، هیالورونیک اسید و کلاژن می باشد. این رشته های پروتئینی باعث سفتی انعطاف پذیر و حفظ رطوبت پوست می شود. زمانی که سن افراد افزایش می یابد مقدار این رشته ها کم می شود و در نتیجه پوست شل، کدر و خشک می شود. فولیکول های مو، غدد چربی و غدد عرق نیز در این لایه قرار دارند.

هیپودرم: هیپودرم یا بافت زیر پوستی یکی از عمیق ترین لایه پوست می باشد که از بافت چربی و پیوندی تشکیل شده است. این لایه وظیفه دارد که درم را به ساختارهای زیرین متصل کند.

چگونه به درم دسترسی پیدا کنیم؟

مزوتراپی روشی خاص برای دسترسی به درم یا لایه میانی پوست می باشد. بین عناصر طبیعی تنها جیوه قدرت عبور از اپیدرم را دارد پس دارو های موضعی خیلی سخت می تواند به اپیدرم نفوذ کند و به لایه میانی برسد. در روش مزوتراپی برای رسیدن به لایه میانی پزشک از سوزن استفاده می کند البته روش‌ های بدون سوزن نیز وجود دارند ولی به صورت رایج برای مزوتراپی از سوزن های بسیار نازک و کوتاه استفاده می شود.

برای مزوتراپی پوست سر و درمان ریزش مو می توانید داروی ماینوکسیدیل را مستقیم به لایه درم انتقال دهید. ماینوکسیدیل در حالت عادی به سختی از اپیدرم عبور می کند و به همین دلیل ماینوکسیدیل استفاده شده در مزوتراپی اثر بهتری نسبت به استفاده موضعی دارد. برای استفاده از روش مزوتراپی می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

مزوتراپی چیست؟

ویژگی های بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز

برای انجام مزوتراپی صورت افراد باید سعی کنند به بهترین دکتر مزوتراپی مراجعه نمایند. در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید پزشک خود را انتخاب کنید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • تجربه کافی: پزشکی که به ایشان مراجعه می کنید باید دارای تجربه کافی و سابقه کاری بالایی باشد اگر پزشک شما دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود باشد می تواند شما را به نتایج بسیار مطلوبی در پایان برساند. پس به این ویژگی توجه بسیاری داشته باشید.
  • مدرک معتبر: یکی از مهم ترین ویژگی‌ های بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز مدرک ایشان می باشد. پزشکی که به ایشان مراجعه می کنید باید دارای مدرک معتبر از دانشگاهی معتبر باشد حتما قبل از مراجعه برای درمان اطمینان حاصل کنید که پزشک شما دارای مدرک و تخصص در حیطه فعالیت خود می باشد.
  • برخورد مناسب: بهترین پزشک همواره سعی می‌ کند رفتاری بسیار مناسب در برخورد با بیماران خود داشته باشد پس به پزشکی مراجعه کنید که دارای برخوردی بسیار مناسب با مراجعین می باشد و تمام تلاش خود را می‌ کند تا به تمامی سوالات مراجعین با صبر و حوصله بسیاری پاسخ دهد.
  • کلینیک مجهز: بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز همواره می کوشد در کلینیکی مشغول فعالیت باشد که دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسب برای درمان مراجعین باشد پس به پزشکی مراجعه کنید که در کلینیک مجهز و معتبری مشغول فعالیت است.
  • به تمامی ویژگی‌های ذکر شده توجه بسیاری داشته باشید اگر افراد سعی کنند به بهترین دکتر مزوتراپی در اهواز مراجعه کنند به نتایج بسیار مطلوبی خواهند رسید پس سعی کنید بهترین پزشک را انتخاب کنید.

10 تا از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز را بشناسید!

دکتر طاهره اسدیان

دکتر طاهره اسدیان

دکتر طاهره اسدیان متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز به شمار می روند. دکتر طاهره اسدیان بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت سپری کنند و بورد تخصصی خود را دریافت نمایند. ایشان یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود می باشند. افراد می توانند برای انجام مزوتراپی صورت به دکتر طاهره اسدیان مراجعه کنند.

خدمات دکتر طاهره اسدیان:

  • لیزر موهای زائد
  • تزریق ژل و بوتاکس

آدرس: اهواز، پادادشهر، بلوار جوادالائمه، جنب مسجد جوادالائمه، طبقه بالای داروخانه دکتر رسولی، طبقه دوم

شماره تماس: 0613576568

دکتر مریم زینلی

دکتر مریم زینلی

دکتر مریم زینلی یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز می باشند. ایشان متخصص پوست، مو و لیزر هستند. دکتر مریم زینلی یکی از با تجربه ترین پزشکان در زمینه پوست، مو و لیزر هستند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و موفق به کسب بورد تخصصی می باشند. دکتر مریم زینلی به درمان بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن می پردازند.

خدمات دکتر مریم زینلی:

  • درمان بیماری های پوست، مو و ناخن

آدرس: اهواز، خوزستان، کیانپارس، خیابان وهابی، نبش 14 کیان آباد، مجتمع هانی، طبقه پنجم، واحد اول

شماره تماس: 06133919561

دکتر ثمین والا

دکتر ثمین والا

دکتر ثمین والا یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز هستند. ایشان متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر می باشند. دکتر ثمین والا بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی وارد دوره تخصص شدند و دوره تخصص خود را به پایان رساندند و توانستند بورد تخصصی خود را در زمینه پوست، مو، زیبایی و لیزر دریافت نمایند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان به شمار می‌روند و افراد می‌ توانند برای انجام خدمات مربوط به پوست، مو، زیبایی و لیزر به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر ثمین والا:

  • فیشیال و پاکسازی پوست

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان 14 غربی، فاز یک، مجتمع پزشکان غرب کیانپارس، بلوک شرقی، طبقه پنجم

شماره تماس: 06133915460

دکتر همایون زهتاب

دکتر همایون زهتاب

دکتر همایون زهتاب فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و لیزر هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز به شمار می روند. دکتر همایون زهتاب عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و همچنین عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیک و زیبایی هستند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در زمینه جراحی پلاستیک، زیبایی و لیزر به شمار می روند و دارای فلوشیپ جراحی های زیبایی از کانادا می باشند.

خدمات دکتر همایون زهتاب:

  • تزریق ژل و بوتاکس

آدرس: اهواز، کیانپارس، نبش 6 شرقی، پلاک 90

شماره تماس: 06133922893

دکتر نوشین سادات آوائی

دکتر نوشین سادات آوائی

دکتر نوشین سادات آوائی یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز می باشند. ایشان متخصص پوست، مو و زیبایی هستند. دکتر نوشین سادات آوائی دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت گذرانده اند و توانستند وارد دوره تخصص شوند و با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی می باشند. دکتر نوشین سادات آوائی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. افراد می‌ توانند برای انجام مزوتراپی صورت به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر نوشین سادات آوائی:

  • کربوکسی تراپی

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان اصلی بین 10 و 11 شرقی، مجتمع سپهر، طبقه اول، واحد 3

شماره تماس: 06133924767

دکتر ژیلا فتحی

دکتر ژیلا فتحی

دکتر ژیلا فتحی یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز به شمار می روند. ایشان متخصص و جراح بیماری های پوست، مو و زیبایی هستند. دکتر ژیلا فتحی بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصصی خود را نیز با موفقیت به پایان برسانند و توانستند بورد تخصصی خود را در زمینه پوست، مو و زیبایی دریافت کنند. ایشان از با تجربه ترین پزشکان در اهواز به شمار می‌ روند که افراد می‌ توانند برای انجام مزوتراپی صورت و خدمات مربوط به پوست، مو، زیبایی به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر ژیلا فتحی:

  • جوانسازی پوست
  • درمان بیماری های پوست، مو ناخن

آدرس: اهواز، کیانپارس، نبش خیابان سوم شرقی، مجتمع پزشکی پارس

شماره تماس: 06133920483

دکتر مانا والا

دکتر مانا والا

دکتر مانا والا یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز هستند. ایشان متخصص پوست و مو می باشند. دکتر مانا والا تا کنون 525 عمل موفق انجام داده اند. ایشان دارای 15 سال سابقه و تجربه در زمینه پوست و مو هستند و جزء باتجربه ترین پزشکان به شمار می‌ روند. دکتر مانا والا تمام تلاش خود را می‌ کنند تا خدمات خود را با کیفیت بسیار بالایی در اختیار افراد قرار دهند.

خدمات دکتر مانا والا:

  • لیزر موهای زائد

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان 14 غربی، فلکه اول مجتمع پزشکی غرب، طبقه دوم

شماره تماس: 06133915659

دکتر سونیا ابراهیمی

دکتر سونیا ابراهیمی

دکتر سونیا ابراهیمی یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز هستند. ایشان دوره دکترای عمومی خود را در دانشگاه جندی شاپور اهواز به پایان رساندند و توانستند از این دانشگاه با موفقیت فارغ التحصیل شوند. دکتر سونیا ابراهیمی دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود می باشند. ایشان به مدت 10 سال افتخار همکاری به عنوان پزشک معاینه ممیز و سر ممیزی سازمان انتقال خون خوزستان را داشتند. دکتر سونیا ابراهیمی خدمات خود را با کیفیت بسیار بالایی به افراد مراجعه کننده ارائه می دهند. ایشان عضو انجمن طب سوزنی می باشند.

خدمات دکتر سونیا ابراهیمی:

  • درمان جوش و جای جوش
  • درمان افتادگی پلک

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان آبان غربی، مجتمع تخصصی آبان، طبقه 6

شماره تماس: 09160442104

دکتر آرش ایوبی

دکتر سید آرش ایوبی

دکتر آرش ایوبی یکی از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز می باشند. ایشان متخصص پوست، مو و زیبایی هستند. دکتر آرش ایوبی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را به پایان برسانند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در رشته پوست، مو و زیبایی هستند. دکتر ایوبی تمام تلاش خود را می‌ کنند تا از جدید ترین تکنولوژی ها در کلینیک خود استفاده کنند و سعی می کنند خدمات را با کیفیت بسیار بالایی به افراد مراجعه کننده ارائه دهند.

خدمات دکتر آرش ایوبی:

  • لیزر موهای زائد

آدرس: اهواز، کیانپارس، نبش خیابان 5 غربی، مجتمع پزشکی فارابی، طبقه چهارم

شماره تماس: 06133378806

 دکتر آزیتا هژبری زاده

دکتر آزیتا هژبری زاده

دکتر آزیتا هژبری زاده متخصص پوست، مو و زیبایی هستند. ایشان دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و دوره تخصص را نیز توانستند با موفقیت به پایان برسانند. دکتر آزیتا هژبری زاده بورد تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی را دریافت کردند. ایشان از بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز به شمار می‌ روند. افراد می‌ توانند برای انجام مزوتراپی صورت و خدمات مربوط به پوست، مو و زیبایی به دکتر آزیتا هژبری زاده مراجعه نمایند.

خدمات دکتر آزیتا هژبری زاده:

  • تزریق ژل و بوتاکس

آدرس: اهواز، کیانپارس، بلوار توحید، نبش خیابان خرداد، مجتمع بوعلی سینا، طبقه سوم، واحد پنجم

شماره تماس: 09909162963

فواید مزوتراپی

مزوتراپی بر هر سه لایه پوست اثر می گذارد. اثرات درمانی مزوتراپی بر روی پوست لایه میانی و همچنین بافت های پیوندی زیرین پوست اثر می گذارد و این مسئله باعث شده که کاربردهای متنوعی داشته باشد. مزوتراپی برای درمان ریزش مو، سلولیت و موارد دیگری موثر است.

ریز آسیب های مفید: از فواید مزوتراپی می توان به اثری اشاره کرد که ریز آسیب های ایجاد شده توسط سوزن های نازک بر پوست می گذارند. سوزن تا عمق متوسط در پوست فرو می رود و آسیب جزئی به آن وارد می کند. این آسیب  سبب فعال شدن فرآیند ترمیمی پوست می شود. با فعال شدن فرایند های ترمیمی پوست سلول های پوستی سالم کلاژن را می سازند و آن را ترشح می کنند و فاکتور های رشد را می سازند و پروتئین های بین بافتی و مواد دیگر را می سازند و ترشح می کنند. رگ های خونی جدیدی شکل می‌ گیرند و سلول های بنیادی به سمت نواحی آسیب‌ دیده حرکت می کند.

دارو رسانی آبرسانی و تغذیه: زمانی که مزوتراپی انجام می شود محلول تزریق شده سبب دارو رسانی، آبرسانی و تغذیه پوست می شود. محلول تزریق شده در این روش کوکتل نام دارد. فرمول کوکتل بسته به نیاز افراد تعیین می شود. برای درمان ریزش مو کوکتل مزوتراپی را به شکلی ترکیب می کنند که حاوی داروهای ضد ریزش و مواد غذا رسانی به فولیکول مو باشد. برخی از مواردی که در کوکتل های مزوتراپی یافت می شود موارد زیر می باشند:

  • اتساع دهنده عروق داروهایی مانند بوفلومدیل که سبب افزایش خونرسانی به ناحیه تحت درمان می‌ شود و این مواد ایمن و بی خطر است.
  • داروهای هورمونی بیش تر در کوکتل های مزوتراپی مو استفاده می شود. داروهایی مانند فیناستراید یا سیپروترون استات با مهار گیرنده های هورمونی اثر هورمون های جنسی که باعث ریزش مو می شوند را مهار می کند.
  • کلسی تونین یکی از هورمون های طبیعی بدن است که سبب بهبود خون رسانی و تغذیه فولیکولی و تغذیه پوست می شود.
  • داروهای مغذی موادی مانند سیلیکون که به طور طبیعی در پوست و موی افراد وجود دارد و نقش ساختمانی مهمی دارد.

ویتامین ها

ویتامین b5 یکی از ویتامین‌ های خانواده b است که در تقسیم سلولی و بهبود بافت پوست نقش مهمی دارد. همچنین بیوتین اثری مشابه ویتامین b5 دارد کمبود بیوتین سبب پوسته پوسته شدن و ریزش مو می شود. این ویتامین در تنظیم ترشح غدد چربی پوستی موثر است. ویتامین ث، آنتی اکسیدان مفید یکی از موادی که تولید کلاژن را تحریک می کند و همچنین ویتامین آ کلاژن سازی را تحریک کرده و دارو رسانی به پوست را بهبود می بخشد. مواد معدنی عناصری مانند سلنیوم، فسفر، روی و مس هستند که بر سلامت و شادابی پوست افراد بسیار موثرند. از دیگر مزایای مزوتراپی هزینه مناسب نسبت به تاثیرات درمانی، روش بدون جراحی بدون نیاز به بیهوشی و بدون درد در دوره ریکاوری کوتاه و بدون نیاز به مراقبت های خاص بعد از درمان و عوارض جانبی و خطرات محدود می توان اشاره کرد.

فواید مزوتراپی

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی

  • چند روز قبل از جلسه درمانی افراد نباید دارو هایی مانند ایبوپروفن و آسپرین را مصرف کنند اگر از داروهای ضد انعقادی یا رقیق کننده خون استفاده می کنید حتماً باید قبل از انجام مزوتراپی به پزشک خود مراجعه کنید و به ایشان اطلاع دهید.
  • تا 24 ساعت قبل و بعد از درمان از داروهای مراقبت مو، داروهای ضد ریزش، محصولات حالت دهنده مواد آرایشی، کراتین و … استفاده نکنید.
  • تا 8 ساعت بعد از انجام مزوتراپی سر خود را نشویید و دوش نگیرید. از روز سوم می توانید استحمام کنید و در هفته اول بیش از 15 دقیقه در حمام نمایید و سعی کنید از آب گرم استفاده نکنید.
  • تا 24 ساعت پس از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن و همچنین ویتامین e پرهیز کنید. افراد می توانند از استامینوفن استفاده کنند.
  • تا دو روز بعد از جلسه درمانی ورزش نکنید زیرا ورزش سبب عرق کردن و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌ شود. همچنین سعی کنید در طول روز آب و مایعات بسیاری بنوشید.

تعداد جلسات مزوتراپی

تعداد جلسات مزوتراپی به شرایط افراد و پاسخ دهی پوست آنان بستگی دارد. تعداد جلسات مزوتراپی معمولا بین 8 تا 15 جلسه متغیر است. بیش تر اوقات جلسات اول با فواصل 7 روزه و جلسات بعدی با فواصل 2 هفته ای و ماهانه انجام می شود. برای آگاهی از تعداد جلسات مزوتراپی حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید تا ایشان تعیین کند که شما به چند جلسه درمانی نیاز دارید. برای انجام مزوتراپی سعی کنید به بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز مراجعه کنید.

کلام آخر

مزوتراپی از روش های زیبایی و درمانی پوست است که در دسته شیوه های تزریقی قرار دارد افرادی که دارای چین و چروک هایی در پوست هستند و یا دچار ریزش مو شده‌ اند می‌ توانند از این روش استفاده کنند. برای استفاده از روش مزوتراپی سعی کنید به بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز مراجعه کنید تا به نتایج مطلوبی دست یابید.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر مزوتراپی صورت در اهواز آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مزوتراپی چگونه کار می کند؟

مزوتراپی برای احیا و جوانسازی پوست به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می کند، زیرا باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود.
مواد فعال مخصوص تهیه شده، به صورت میکرو تزریق شده به سلول پوست، ویتامین ها را به “مزودرم” یا لایه میانی پوست می رساند.
این یک روش هدفمند است و تنها یک قطره محلول در هر محل تزریق ممکن است برای درمان آن ناحیه موثر باشد.

ترکیبات تزریقی چیست؟

محلول شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، عصاره های گیاهی، داروهای بی حس کننده، داروها و اسیدهای آمینه است. مواد تشکیل دهنده بسته به نیاز بیمار و اثر مورد نظر متفاوت است در حالی که در صورت وجود مسائلی مانند تداخلات دارویی و آلرژی، سطح ایمنی بیشتری را ممکن می سازد.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

ما می‌توانیم از سوزن‌های استاندارد برای درمان مزوتراپی استفاده کنیم، یا تزریق را با استفاده از «گان مزوتراپی» مخصوص تولید شده انجام دهیم. گان مزو نسبت به سوزن‌ها ناراحتی کمتری ایجاد می‌کند، اما ما می‌توانیم قبل از درمان هر کدام که ترجیح می‌دهید، از بی‌حسی موضعی استفاده کنیم. پس از درمان، ناحیه ممکن است برای حدود یک ساعت کمی حساس و قرمز شود، اما باید به سرعت ناپدید شود.

source

توسط