به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی این روزها در تهران و در تالار رودکی حال برگزاری است. آخرین شب این رویداد، امشب – دوشنبه 18 دی از ساعت 16 آغاز می‌شود.

در سومین و آخرین شب این رویداد هنری نامخاص صیادی (سرنا و دهل ـ کردی)، عبدالعزیز احمدی (آواز و دوتار ـ تربت جام)، مرتضی کریمی (عود ـ هرمزگان)، علی محولاتی (دوتار ـ کاشمر)، هوشنگ کردستانی (گروه‌نوازی ـ کرمان)، عبدقلی شهبازی و روزه عباسی (آواز و نی ـ بلال‌خوانی بختیاری) و احمد الوان یوسف، عمر عبدالکریم حمید (موسیقی ریفی ـ عراق) روی صحنه خواهند رفت.

بخش پژوهشی جشنواره نیز همچنان در بخش جنبی پابرجاست و این بخش ساعت 16 در طبقه 5 دفتر موسیقی (سالن جلسات) برگزار می‌شود. امروز سیدحسین میثمی سخنرانی خود را با عنوان «تحولات موسیقی مناطق ایران از منظر مردمی و هنری؛‌ مطالعه موردی خراسان» ارائه می‌دهد.

مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از 16 تا 18 دی‌ماه به دبیری دکتر محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به‌ همت دفترموسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با مشارکت بنیاد رودکی در حال برگزاری است و 19 دی‌ماه نیز تالار رودکی میزبان آیین اختتامیه این رویداد ملی خواهد بود.

انتهای پیام

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari