وی بیان کرد: برخی آثار بخش ملی جشنواره پویانمایی تهران را دیدم که بدون زیرنویس بودند و به همین دلیل برایم قابل فهم نبود، بنابراین زیرنویس نیز یکی از فاکتورهای مهم در سنجش یک فیلم است.
به گزارش خبرنگار مهر،کانتولا، داستان و روایت یک فیلم را دیگر فاکتور مهم در داوری برشمرد و افزود: به اعتقاد من، «داستان» قلب یک فیلم است که در کنار موارد فنی و تکنیکی یک فیلم را می سازد.
این داور بخش سیفژ در پایان گفت: برخی فیلمها نیز آن قدر از شخصیتپردازی و فضاسازی بسیار خوب برخوردار بودند که قلب من را به تپش درآوردند، یعنی در عین حالی که ممکن بود داستان خوبی نداشته باشند ولی فضاسازی عالی داشتند که سبب شد توجه من را بسیار جلب کند. در هر حال، فیلمهای زیادی با تکنیکها و داستانهای مختلف دیدم که از تماشای آنها لذت بردم.
مایکی کانتولا فعال رسانهای، فیلمساز و عکاسی است که برای مدتی طولانی تعداد زیادی کارگاه فیلم در فنلاند و خارج از آن در حیطه آموزش فرهنگ و رسانه برای کودکان برگزار کرده است. وی همچنین به فعالیت در سازمانهای رسانهای متعدد، هنرستانها و شرکت ملی صداوسیمای فنلاند به تدریس چگونگی ساخت آثار رسانهای، مستند و انیمیشن پرداخته است.
در سالهای اخیر بخش مهمی از آثار کانتولا به تنوع فرهنگی و سلامتی خلاق اختصاص داده شده و تعدادی از پروژههای او با موضوع انسانیت، فرهنگهای مختلف، طبیعت و خوشبختی بودهاند. او همچنین نمایشگاههای متعددی در حوزه عکاسی و هنر رسانه در فنلاند، بنین و ایرلند برگزار کرده است.
سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران همچون دورههای گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشمانداز از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.
۲۲۰۵۷
source