به گزارش خبرگزاری تسنیم مهدی مصطفوی، قائم مقام معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، امروز، پنجشنبه دوم فروردین، در نشست قرآنی با عنوان «نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی»که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره‌های قرآنی در هتل لاله تهران برگزار شد، مقارن شدن این نشست با روزهای ماه مبارک رمضان و بهار معنویت و طبیعت را زمینه‌ای برای کسب دستاوردهای ارزشمند فردی و اجتماعی دانست.

مصطفوی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ساختار حکومتی و قوانین کشور مبتنی بر اصول و قوانین اسلامی و قرآنی باشد و مسئولانی که مردم برای اداره کشور انتخاب می‌کنند، معتقد و مقید به اجرای قوانین و ارزش های برگرفته از قرآن کریم هستند.

او با تأکید بر اینکه ما اعتقاد داریم اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در جهان است و قرآن کریم کامل‌ترین کتاب و دستور العمل برای راهنمایی بشر و الگویی برای هویت سازی است، اظهار داشت: یکی از مسائل، هویت فرد و جامعه است. هویت در واقع حاصل جمع عناصر فرهنگی و جامعه است که یا خاستگاه دینی دارد یا تعالیم دینی در آن نقش دارد یا عوامل مادی و دست ساز بشر تعیین‌کننده و شکل‌دهنده آن است.

قائم مقام معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سبک زندگی یکی از عوامل جهت‌دهنده هویت است، خاطرنشان کرد: انسان در نگرش اسلامی نه موجودی بی اراده و پیش ساخته و تحت جبر است، نه موجودی کاملاً آزاد و کاملاً به خود واگذار شده است. 

او ادامه داد: تفکرات غیر الهی هویت انسان را صرفاً آزاد می‌داند که نتیجه این تفکر را در دنیای غرب می‌بینیم که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت در جامعه غربی شده است که نمونه بارز این ظلم و بی بند و باری در رژیم صهیونیستی کودک‌کش و حامیان غربی آن است. 

مصطفوی تصریح کرد: قرآن کریم به انسان هویت خداباوری و هویتی با محوریت خداوند در همه شئونات فردی و اجتماعی در زندگی می‌بخشد. انسان با هویت قرآنی نه ظلم می‌کند و نه ظلم را می‌پذیرد. سراسر زندگی او بر اساس عدالت و سرشار از معنویت است و در اطاعت از خداوند، صبور است. 

او حماسه جاودان عاشورا را برگرفته از آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: بر اساس همین الگوی هویتی زیباترین، تأثیرگذارترین و شگفت‌انگیزترین هویت اسلامی مقاوم و صبور قرآنی، حماسه جاودان عاشورا و غزه است.

انتهای پیام/

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari