حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف – فرهنگی خبری

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز سوم اردیبهشت‌ در نشست تشریح برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان را یکی از مردمی‌ترین نهادها دانست و گفت: در حال حاضر هیئت امنا در اماکن متبرکه به صورت رایگان حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را اجرا می‌کنند.
او موقوفه‌های شاخص در کشور را بالغ بر هزار مورد اعلام کرد و توضیح داد: این موقوفه‌ها از طریق امین مدیریت می‌شوند و تمام عملیات اجرایی و فرایندهای مالی موقوفات در سامانه جامع مدیریت موقفات و بقا متبرکه قابل مشاهده است.
عادل تصریح کرد: علاوه بر این دستگاه‌های نظارتی نیز بر تمامی فرایندهای سازمان اوقاف نظارت دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که سازمان اوقاف از شفاف‌ترین نهادهای کشور است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه این سازمان بر خود لازم می‌داند که عملکردش را نیز برای مردم تشریح کند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از سامانه‌های مختلف دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه را ارزیابی کنند.

او برگزاری نمایشگاه ویژه دستاوردهای سازمان اوقاف را در همین راستا دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی هتل ارم تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان هر روز از ساعت 9 تا 17می‌توانند از دستاوردهای نمایشگاه دیدن کنند. همچنین مراسم افتتاحیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی ریاست‌جمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

عادل درباره اهداف برگزاری نمایشگاه سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه این است که مردم از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف آگاه شوند. به همین دلیل بخش‌های مختلفی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که شامل حدود 39 شرکت دانش‌بنیان شامل 22 شرکت نوآور و 17 شرکت فناور می‌شود.

او ادامه داد: درصدد هستیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و به مرحله تجاری‌سازی برسند. چنانکه بیش از 50 درصد سهام متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است. تولیدات این شرکت‌ها در بخش‌های تجهیزات پزشکی، دامپروری، کشاورزی، صنایع آبزیان و غیره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه عمده تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه عرضه شده و برای کشور ارزآوری دارد، گفت: برای موقوفات سه فرآیند اصلی در نظر داریم که شامل حفظ عین موقوفه، بهره‌وری و عواید موقوفه و اجرای نیت واقفان است. لذا در زمان برگزاری نمایشگاه این سه فرآیند را مدنظر داریم.

عادل با بیان اینکه طرح‌ویژه‌های موضوع اجرای نیات واقفان و عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام در دستور کار نمایشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی سازمان، فعالیت‌های مرکز امور خیریه، فعالیت‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و غیره نیز در این نمایشگاه ارائه خواهد شد. همچنین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، مرکز چاپ و نشر اوقاف و برخی موقوفات شاخص کشور نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
او از برگزاری پنل‌های مختلف با موضوعات مختلف عمران صنعت و فناوری، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور، فناوری‌های نوین پزشکی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی و غیره در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی روزانه سفر مشهد مقدس برای هشت نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه به همراه یک‌ نفر از اعضای خانواده نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.
او یادآوری کرد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات نیز فعالیت‌های خود را در نمایشگاه ارائه خواهد کرد. در عین حال مدیران بقاع متبرکه شاخص در نمایشگاه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari