محور فعالیت مجموعه‌های فرهنگی، تربیت اسلامی باشد – فرهنگی خبری

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست تخصصی معاونین فرهنگی حوزه‌های علمیه تهران با موضوع وضعیت‌سنجی فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی به‌منظور رصد و پایش تلاش‌های معاونان فرهنگی تبلیغی مدارس علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در این نشست طی سخنانی با تأکید بر لزوم استمرار موعظه و تربیت در جامعه اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم به‌خصوص آیه دوم در سوره جمعه، تربیت، موعظه و هدایت از الزامات در هر جامعه‌ای است.

او با بیان اینکه در تعلیم نیز به حکمت سفارش شده است، تصریح کرد: حکمت علمی که مصالح انسان را فراهم و تأمین می‌کند و رسالت پیامبران تعلیم قرآن است و همچنین حوزه‌های علمیه نیز همین مسئولیت را به‌عهده دارند.

تداوم فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی در حوزه علمیه

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مدارس علمیه خاطرنشان کرد: مسئولیت فرهنگی و تبلیغی بسیار کار سختی است. اگر آموزش ما در این امر تربیت‌محور نباشد، نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد و همه مجموعه باید در انجام آن همکاری داشته باشند.

کبیریان تلاوت و آموزش قرآن را وظیفه اولیه حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه ورثه نبی مکرّم(ص) هستند که باید در راه آن حضرت حرکت کنند.

او ادامه داد: تمام مجموعه‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند باید یک هدف را دنبال کنند و آن هدف هم تربیت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اعلام اینکه حدود 12 هزار نفر دانش‌آموخته در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: باید به‌منظور ایجاد شرایط بهتر برای فعالیت این افراد تلاش کنیم و به‌دنبال این باشیم که ‌آنها را شناسایی کنیم و مشکلات و موانعی را که برای پیشرفت فرهنگی به وجود می‌آید، برطرف کنیم.

 

 

وضعیت‌سنجی برنامه‌های ابلاغی و رصد مشکلات فرهنگی خاص تهران

در ادامه این نشست اسفندیاری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، طی سخنانی هدف از برپایی این نشست را وضعیت‌سنجی برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز  بر اساس برنامه‌های جاری و پنج‌ساله، رصد مشکلات و آسیب‌های فرهنگی خاص استان و اطلاع از راهکارهای پیشنهادی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه عنوان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نتیجه پژوهش‌های ناظر بر وضعیت تبلیغی در استان تهران، تأکید کرد: وضعیت جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی تهران به‌دلیل مهاجرپذیر بودن، بافت فرهنگی ناهمگون و اجتماع اقوام گوناگون، نیازمند توجه ویژه‌ای است که با توجه به کلان‌شهر بودن، پایتخت بودن و بافت اداری و سیاسی شهر تهران پیامدهای منفی اجتماعی متعددی وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: وضعیت تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در این شهر و سرمایه‌گذاری تبلیغی بر ایشان موجب می‌شود فاصله موجود تا وضعیت مطلوب کاسته شود که این نشست در راستای این اهداف شکل گرفته است.

جوانی، مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی؛ برگستان، مدیرکل امور دانش‌آموختگان؛ بهجت‌پور مدیرکل تهذیب و تربیت؛ و خانی، کارشناس اداره پشتیبانی و کارآفرینی مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه خواهران کشور، در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/+

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari