دانشگاه مدیپول استانبول
بوقلمون های شکلات و چیپ عفو شکرگزاری را از جو بایدن در کاخ سفید دریافت کردند.
واشنگتن، دی سی – 21 نوامبر: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، شکلات را عفو کرد، روز شکرگزاری ملی … ، در چمن جنوبی کاخ سفید 21 نوامبر 2022 در واشنگتن دی سی. شکلات، و جایگزین، چیپ، در Circle S. Ranch، خارج از شارلوت، کارولینای شمالی، پرورش یافتند و پس از مراسم امروز در محوطه دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی اقامت خواهند داشت. (عکس از Win McNamee/Getty Images)
Getty Imagesارائه بوقلمون برای عفو ریاست جمهوری یک سنت چند دهه ای است که اکنون توسط فدراسیون ملی بوقلمون و هیئت ملی مرغ و تخم مرغ (که از دهه 1970 به عنوان هیئت تخم مرغ آمریکا شناخته می شود) به ما آورده است.
به طور غیررسمی، ارائه ها حتی به دولت لینکلن و گرانت بازمی گردد. اما آن غرفه خواران کمتر خوش شانس لباس پوشیده و بسته بندی شده بودند، نه عفو.
به نظر می‌رسد که آزادی‌ها با جان اف کندی آغاز شد و به یک سنت رسمی‌تر سالانه در طول اولین دولت جورج بوش تبدیل شد، مهلت‌هایی که اکنون حتی می‌تواند شامل اقامت در هتل ویلارد برای بوقلمون‌های خوش شانسی باشد که از تبر در امان مانده‌اند.
امروز یک «ترکیه» مضرتر، حضور دولت بزرگ و تأثیرات نفرت انگیز آن است، به شکل کمبودهای ناشی از مصنوعی، مشکلات زنجیره تأمین، اشتغال بی ثمر، مخارج بی سابقه و بدهی ملی سیکلوپی (در حالی که یک جنگ دیگر برای سقف بدهی در راه است). .
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی توسط مشاور DaniseByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی کووید-19ByAmy DaniseEditor مداخله نظارتی فدرال نیز همان طور که در گزارش ده هزار فرمان جدید مورد بحث قرار گرفته است، یک غارتگر است. با وجود هزینه‌های نظارتی که قبلاً جدول‌بندی نشده و قابل درک نیست، مقررات بیشتر به نظر می‌رسد، زیرا چندین مداخله پیشرونده «کل دولت» بایدن در زیرساخت‌ها، فناوری، آب و هوا، امور مالی، برابری و موارد دیگر ادامه می‌یابد که ظاهراً کاهش نیافته است.
بسیاری از ما در تعطیلات شکرگزاری و کریسمس وزن اضافه می کنیم. به نظر می رسد واشنگتن نیز همینطور خواهد بود.
قانون رویه اداری 1946، قانونی که بر نوشتن و صدور قوانین و مقررات فدرال حاکم است، در طول کمپین کوتاه مدرن سازی و عقب نشینی ترامپ که تأکید خود را بر اطلاع رسانی، اظهار نظر و نظرات عمومی جدی می گرفت، به ما «عفو» داد. برنامه ترامپ برای امداد نه تنها از بین رفته است بلکه به زور لغو شده است.
واشنگتن سالانه بیش از 3000 قانون صادر می کند (به جز در سال 2018 در دوران ترامپ که کمی کمتر از آن بود، حتی با احتساب قوانینی که در آن زمان “قانون زدایی” تلقی می شد).
تاکنون در سال 2022، ظاهراً 2754 قانون صادر شده است.
اسکرین شات پایگاه داده ثبت فدرال که در 21 نوامبر 2022 گرفته شده است، 3257 قانون نهایی را نشان می دهد
بایگانی ملی ما می گوییم “ظاهرا”، زیرا، در حالی که پایگاه داده ثبت آنلاین فدرال نشان می دهد که سال 2021 با 3257 قانون بسته شده است، یک پی دی اف از آرشیو ملی اعلام می کند که 4429 قانون در سال 2021 کاهش یافته است – رقمی 46 درصد بیشتر از آنچه پایگاه داده در حال حاضر نشان می دهد.
این عدم وضوح تنها یکی از مشکلات مربوط به افشای سالم و یک داستان مستقیم از بوروکراسی در مورد رویدادهای نظارتی است (برای مثال، به بحث آغاز شده در صفحه 15 در ده هزار فرمان مراجعه کنید).
اما مهم نیست که کدام حزب در قدرت است، پرسنل غیر منتخب آژانس واشنگتن «قوانین» بسیار بیشتری نسبت به کنگره منتخب صادر می کنند. حداقل این مقدار “روشن” است.
سال 2021 با تصویب 143 قانون توسط کنگره به پایان رسید. با توجه به 3257 قانون تایید شده در سال 2021، آژانس ها برای هر قانونی که کنگره تصویب کرد، 23 قانون صادر کردند. در طول دهه گذشته، این مضرب به طور میانگین 26 بوده است. (در مجموع 4429، مضرب 31 قانون هشداردهنده برای هر قانون است. ما از نامیدن این “شاخص غیرقانونی بودن” نتیجه خوبی می گیریم.)
آژانس‌های فدرال تحت رهبری بایدن به ظاهر از آزادی بیشتری برای پرسه زدن نسبت به شکلات و چیپ برخوردارند. بنابراین مراقب تعداد قوانین باشید تا به برخی از ارتفاعات قبل از ترامپ برگردید و احتمالاً از آنها پیشی بگیرید.
اهمیت ترکیه تنظیم‌کننده به ویژه با بازگشت تعداد به اصطلاح «قوانین مهم» به ارتفاعات چند صد ساله اوباما و بوش مشهود است.
از امروز، 226 قانون مهم در سال 2022 صادر شده است، یک ماه مانده به پایان. این تعداد در سال گذشته 387 بود. در مقابل، بالاترین میزان در دوران ترامپ در طول هر سال تقویمی 214 و کمترین آن 69 بوده است (باز هم، با برخی از این اقدامات که «قانون‌زدایی» تلقی می‌شوند؛ جدای از خرید سمعک بدون نسخه، در دوران بایدن چنین چیزی وجود ندارد. ).
حتی با وجود کمبودها، تورم و سایر نابسامانی‌ها، «محرک‌های مقررات‌زدایی» دوران ترامپ نه تنها هرگز اجرا نشد، بلکه انکار آن با مداخلات تازه‌ای در قالب برنامه‌های مخارج حماسی که گفته می‌شود تورم مذکور را هدف قرار می‌دهند، به اضافه مداخلات جدید دولت از بالا به پایین ترکیب می‌شود. در زیرساخت‌ها و «نوآوری» که بایدن آن را «تحول‌کننده» توصیف می‌کند.
در گذشته، اعلامیه‌ها و فرمان‌های اجرایی روسای جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه گاهی به دنبال شفاف‌سازی و شفافیت در روند وضع قوانین بودند. اگر بایدن “قانون شفافیت راهنمایی” را که سنا تصویب شده و در صحن مجلس است امضا کند، ممکن است تا حدی دوباره اتفاق بیفتد. اما نگه داشتن دست دولت فدرال برای خود، احساس جو بایدن نیست، که مستعد پذیرش دستورالعمل‌های اجرایی برای دور زدن کنگره است (مانند تعلیق اخراج، دستورات واکسن و بخشش وام دانشجویی).
اما در مواجهه با چالش هایی که کشور با آن مواجه است، کار بیشتر با کنگره 118 آتی برای مهار جابجایی نگران کننده اقتصاد خصوصی و زندگی خصوصی توسط دولت فدرال مطمئناً درست است و بایدن باید از آن قدردانی کند. این شناخت قطعاً باید قبل از وقوع شوک اقتصادی پیش‌بینی نشده جدید رخ دهد. در غیر این صورت ناظران ما را در چاله عمیق تری حفر خواهند کرد.
شروع کار سختی نخواهد بود. وقتی صحبت از شفافیت نظارتی، افشاگری و محدودیت به میان می‌آید، میوه‌های کم آویز هنوز انتخاب نشده‌اند. بایدن می‌تواند با اولویت دادن به انتشار نسخه به‌روز شده گزارش سال‌ها تاخیر به کنگره در مورد مزایا و هزینه‌های مقررات فدرال شروع کند. مسلماً، حتی در آن گزارش تنها، اکثر قوانین و مقررات هنوز اصلاً بررسی نمی‌شوند. اما این یک شروع خواهد بود.
همچنین در حال حاضر نسخه پاییز 2022 دستور کار یکپارچه اقدامات نظارتی فدرال است، که در آن آژانس‌ها برنامه‌ها و اولویت‌های خود را مشخص می‌کنند و نشان می‌دهند که چه تعداد از قوانین پرهزینه «از نظر اقتصادی مهم» (به اضافه 100 میلیون دلار) در خط لوله قرار دارند. نسخه های اخیر کاخ سفید بایدن «تحول» را پذیرفته است. به جای آن خوش آمدید در روزهای آینده یک نسخه جدید خواهد بود که تعدادی از آن را شماره گیری می کند.
در اقتصاد امروز، افشای بهتر و ارزیابی هزینه، با پاسخگویی برای بوروکرات ها و کنگره، به فوریت مورد نیاز است. در واقع، کنگره باید به تصویب بزرگترین یا بحث برانگیزترین قوانین آژانس قبل از الزام آور شدن آنها رأی دهد (و همچنین قانونگذاری بیش از حد تهاجمی خود را محدود کند). مراحل میانی شامل پروژه های آزمایشی بودجه بندی هزینه نظارتی است. احیای یک فرآیند قانون‌گذاری، رد کردن؛ کمیسیون کاهش نظارتی؛ و شفافیت بهتر در قالب گزارش کارت.
بن فرانکلین می خواست به جای عقاب، بوقلمون پرنده ملی ما باشد. تا جایی که نفوذ واشنگتن به یک ترکیه ملی تبدیل شده است که اقتصاد را تحت تأثیر قرار می دهد و آن را خواب آلود می کند، جای شکرگزاری نیست.
دولت مرکزی همچنان آماده است که به مراتب چاق تر از بوقلمون سال آینده شود که هنوز عفو نشده است.
بنابراین، اعضای کنگره 118 آینده، به عنوان جبرانی برای مقابله با بسیاری از افراط‌ها و دگرگونی‌های «بازسازی بهتر» که اکنون در حال انجام است، باید برنامه‌ای در مقیاس بزرگ برای آزادسازی مقررات ایجاد کنند. این چیزی است که از اواسط دهه 1990، زمانی که دستورات فدرال بر دولت های ایالتی و محلی و مشاغل کوچک غیرقابل تحمل تلقی شد، دیده نشد.
شاید این دستور کار زمانی محبوب شود که کسب و کارهای کوچک و ایالت ها بار دیگر متوجه شوند که به بخشش از قوانین و دستورالعمل های زیاد واشنگتن نیاز دارند و شروع به زیر و رو کردن آن کنند.
من را در توییتر دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Clyde Wayne Crews Jr.Wayne Crews همکار Fred L. Smith در مؤسسه Competitive Enterprise و دانش آموخته مؤسسه Cato است. او که یک بار کاندیدای لیبرتارین برای مجلس سنای ایالت کارولینای جنوبی بود، به طور گسترده منتشر شد، به سایت Forbes.com کمک می کند، و نویسنده سالانه ده هزار فرمان است، که وال استریت ژورنال آن را “بهترین معیار برای بار نظارتی کلی” نامید. وین همچنین گزارش نکته کاستبرگ در مورد هزینه های نظارتی دولت را گردآوری می کند و «ماده تاریک نظارتی» را فهرست می کند. وین که یک سخنران مکرر است، در مکان هایی از جمله نمایشگاه جوایز دی وی دی در هالیوود، آکادمی های ملی، اجلاس سیاست های آینده موسیقی، نمایش لوازم الکترونیکی مصرف کننده، کنفرانس های حمایت شده توسط کمیسیون اروپا و وزارت دادگستری اسپانیا ظاهر شده است. او بارها در مقابل کنگره شهادت داده است. در حالی که کار وین وکیل نیست، در بسیاری از بررسی های حقوقی، مجلات و کتاب ها و مقالات ذکر شده است. او که پدر پنج ساله است، هنوز هم می تواند روی اسکیت بورد ایستاده باشد و از موتور سیکلت های سفارشی، ساحل و مزرعه خانوادگی لذت می برد. او عضو انجمن افتخاری اقتصاد Omicron Delta Epsilon است. وین یکی از ویراستاران کتاب‌هایی است که بر شبکه حکومت می‌کند؟:حاکمیت و صلاحیت اینترنت، و مبارزات کپی: آینده مالکیت معنوی در عصر اطلاعات. او یکی از نویسندگان کتاب What’s Yours Is Mine: Open Access and Rise of Infrastructure Sosialism است، و نویسنده ای است که به دیگران کمک می کند. برنامه‌های تلویزیونی شامل فاکس، سی‌ان‌ان، ای‌بی‌سی، سی‌ان‌بی‌سی و نیوز ساعت و رادیوهایی مانند NPR می‌شود. ایده‌های اصلاحی وین در واشنگتن پست، فوربس و اینستورز بیزینس دیلی بیان شده است. وین مجموعه خبرنامه‌های فناوری c:spin CEI را ایجاد کرد و سری خط‌مشی OnPoint CEI و خبرنامه TechKnowledge Cato را ایجاد کرد (که «چشم‌انداز آزادی‌خواه برای مخابرات و فناوری بالا» را با آدام تیرر معرفی کرد که به الهام‌بخش اعلامیه آزادی اینترنت در سال 2012 کمک کرد). . او در سال 2001 اصطلاح “Splinternet” را در فوربس ابداع کرد تا بر جایگزینی برای مقررات دولتی اینترنت تاکید کند.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

farhangikhabari

توسط farhangikhabari