دنیای تصویر نوشت:کارولین(سونی) به عنوان یک خیاط و دوزنده در کارخانهای کار میکند که برای سربازان یونیفورم تولید میکند.او با ترس از این که همسرش در جنگ کشته شده باشد با صاحب کارخانه رابطه برقرار میکند اما خانواده سطح بالای او کارولین را پس میزنند و زمانی که او تلاش ناموفقی به خرج میدهد تا فرزندش را در یک حمام سقط کند این دو زن همدیگر را ملاقات میکنند.در تلاش و تقلاهای کارولین و هر یک از کاراکترهایی که او با آنها روبرو میشود پژواکی از داستانهای ویکتور هوگو وجود دارد ازجمله داگمار که رفتارش نشان از زنی دارد که تلاش میکند راه خود را در جهانی ناممکن پیدا کند و هر کاری که لازم است انجام دهد تا بتواند سرش را بالا بگیرد.کارولین را نمیتوان به خاطر اشتیاقش برای انجام همین کار سرزنش کرد.بنابراین،بچهاش را نگه میدارد و بعد از زایمان به داگمار میسپارد.داگمار به او میگوید “کار درستی کردی” و زنهای دیگری هم که سر راه او قرار می گیرند همین جمله را همچون یک مانترا تکرار میکنند.فون هورن و همکار نویسنده او موفق میشوند تعادل جذاب و تاثیرگذاری بین حقیقی بودن این قصه و داستان ملهم از آن ایجاد کنند. فیلمبرداری سیاه و سفید درخشان فیلم به نحوی حسی شبیه رویا و مستند ایجاد میکند.
موفقیت این اثر درخشان مرهون حقیقت تیره و خشن مستتر در آن است.دیرهولم به حدی نقش داگمار را دقیق ایفا میکند که بدون فدا کردن واقعیت وجودی خودش میتواند به لحظاتی واقعی از نمایش هیولاگون داگمار دست پیدا کند.فون هورن با فیلم دختری با سوزن جایگاه برجستهای به دست آورده است و این اثر پتانسیل زیادی برای کسب جایزه دارد.او یک استاد چیرهدست و با استعداد و دختری با سوزن یک پیروزی بی چون و چرا و مسحورکننده است.
۲۲۰۵۷
source