به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست بخش معارفی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، امروز هشتم خرداد با حضور حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در مرکز قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست از برگزاری مسابقات معارف اسلامی در سال جاری به صورت بین‌المللی خبر داد و گفت: مسابقات شامل سه رشته تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه مسابقات قرآن را باید برای مخاطب جذاب‌تر کنیم، اظهار کرد: یکی از اهداف مسابقات، ارتقای سطح اطلاعات معنوی مخاطبان است و با بکارگیری روش‌های جدید و مخاطب‌پسند، قطعاً می‌توانیم در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه به ویژه نسل جوان تأثیرگذار باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، با بیان اینکه دو سال است که بخش معارفی مسابقات قرآن در قم به صورت سراسری برگزار می‌شود، گفت: در این دو سال توفیقاتی به دست آمد به طوری که مدیران از این مسابقات راضی بودند و متسابقان و رؤسای قرآنی نیز نسبت به شیوه برگزاری مسابقات اظهار رضایت کردند.

 

 

اسکندری با بیان اینکه این مسابقات سیر تکاملی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: موضوعی که مطرح است بحث بین‌المللی شدن این مسابقات است، ما می‌خواهیم به محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی اکتفا نکنیم و علاقه‌مندان از کشورهای دیگر را در بحث‌های معارفی که شامل قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه و سجادیه است نیز شرکت دهیم.

او ادامه داد: در این جلسه، کلیات این موضوع به تصویب رسید و لازمه آن این است که با افرادی که در حوزه بین‌الملل به نحوی مرتبط هستند جلساتی وجود داشته باشد که سازو کارها و سیاست‌های لازم برنامه‌ریزی شود.

اسکندری با تأکید بر اینکه باید موضوعاتی در مسابقه باشد که نیاز امروز جامعه در داخل و جامعه بین‌المللی جهان اسلام است، تصریح کرد: حال که می‌خواهیم از این سه کتاب شریف مسابقه برگزار کنیم، موضوعاتی انتخاب شود که جنبه کاربردی داشته باشد و بر این اساس مقرر شد کمیته علمی تشکیل شود و در اولین فرصت موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد و موضوعاتی در نظر گرفته شود که مفید باشد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان قم وجود دارد و شأنیتی که سازمان اوقاف دارد باید به موازات برگزاری این مسابقات، مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) را به جهان اسلام انتقال دهیم. این هدف نهایی خواهد بود و امید است خداوند کمک کند در این مسیر قدم برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: سال گذشته مسابقه در دی ماه برگزار شد و امسال پیشنهاد شده مسابقه زودتر و در آذرماه برگزار شود.

انتهای پیام/

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari