Wp Header Logo 300.png

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۶۰ توسط نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق که منجر به شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و دکتر باهنر نخست‌وزیر وقت شد، بنا به اطلاعیه‌ی وزارت کشور بنا شد که پس از ثبت‌نام، احراز صلاحیت و تبلیغات کاندیداها، روز دهم مهرماه مردم به پای صندوق‌های رای بروند و سومین رئیس‌جمهور ایران را برگزینند. در آن مقطع شورای نگهبان از ۴۴ اسم ثبت‌نام‌شده ۵ نفر را احراز صلاحیت کرد که عبارت بودند از: آیت‌الله مهدوی کنی، سید علی‌اکبر پرورش، آیت‌الله خامنه‌ای، سید رضا زواره‌ای، دکتر حسن غفوری.

در آن مقطع اکثر گروه‌ها، شخصیت‌ها و احزاب از آیت‌الله خامنه‌ای حمایت، و اطلاعیه‌هایی را در این رابطه صادر کردند اما نکته‌ی قابل تامل در این میان حمایت تمام‌قدر همه‌ی رقبای حاضر در صحنه از ایشان بود. روزنامه‌ی کیهان روز پنج‌شنبه ۹ مهر ۶۰ در این باره می‌نویسند:

«نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات مجلس مردم را دعوت کرده‌اند که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای بدهند. آیت‌الله مهدوی کنی نخست‌وزیر و عضو شورای موقت ریاست‌جمهوری در گفت‌وگویی با تلویزیون از مردم خواست که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای بدهند. علی‌اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش نیز شب گذشته [شامگاه چهارشنبه ۸ مهر ۶۰] اعلام داشت که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای خواهد داد. قبل از آن نیز وزیر نیرو دکتر غفوری گفته بود که به آیت‌الله خامنه‌ای رای خواهد داد و زواره‌ای نامزد دیگر نیز حمایت خود را از حجت‌الاسلام خامنه‌ای اعلام داشته است.»

۲۵۹۵۷

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari