به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر در حاشیه کمیته‌های اجرایی دهه امامت و ولایت بنیاد بین المللی غدیر که با حضور مسئولین کمیته‌ها  برگزار شد، با اشاره به ضرورت گسترش برنامه‌های معرفت افزا و فرهنگ‌ساز  در دهه امامت و ولایت سال جاری گفت: همایش‌ها و جشنواره‌های متعددی که استانها پیش‌بینی کرده‌اند، بسیار ارزشمند است. جشنواره‌های متعدد شعر غدیر به زبان‌های فارسی، عربی، گیلکی، مازنی، کردی، ترکی و… بیانگر استفاده از هنر تأثیرگذار شعر برای ترویج فرهنگ غنی غدیر با گویش‌های مختلف است که امیدواریم گسترش پیدا کند. برای برگزاری 110 همایش علمی و کارگاه آموزشی غدیرشناسی نیز در داخل و خارج از کشور تمهید مقدمات شده است.

قائم مقام دبیر کل بنیاد با بیان اینکه گسترش برنامه ها در طول دهه امامت و ولایت یک موضوع خیلی مهمی است، افزود: باید امسال مراسم میهمانی یا راه پیمایی غدیر و سفره‌های گسترده کیلومتری روز عید سعید غدیر با کمیت و کیفیت بسیار بیشتری و البته با حفظ شئونات چهلمین روز شهدای خدمت برگزار شود، اما به طور طبیعی این راهپیمایی کیلومتری نباید باعث شود که فضای 10 روز برای غدیر و امیرالمؤمنین علیه‌السلام را از دست بدهیم. باید در 10 روز عید قربان  تا روز عید غدیر محله ها و مساجد و پایگاه‌های بسیج و دستگاه‌ها مراسم داشته باشند  و قله کار ما روز عید غدیر است.

ظریف‌منش در مورد اطعام غدیر گفت: مانند سال‌های گذشته علاوه بر اطعام‌های میدانی غدیر، پویش هر خانه یک پرچم و پویش هر خانه یک اطعام را دنبال و برنامه‌ریزی کرده ایم. اطعام غدیر یک حرکت مردمی است و هر چند کمک و حمایت دستگاه‌های اجرایی و نهاد ها باید باشد، اما مثل چند سال گذشته هیئات، مساجد و آحاد مردم باید فعال باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه ائمه جمعه محترم مرکز استان و نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها و امام جمعه شهرستان‌ها مسئول نمایندگی بنیاد غدیر هستند و بنیاد نقش هماهنگی و برنامه‌ریزی و هم‌افزایی را بر عهده دارد، لذا با ارشاد، هدایت و محوریت این بزرگواران  از توان همه تشکل‌های مردمی، نهادهای انقلاب اسلامی و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف خود که گرامیداشت با شکوه غدیر و تبیین فلسفه و حقیقت والای این عیدالله الاکبر است، استفاده می‌کنیم.

ظریف منش افزود بسیاری از استان‌ها برای تقدیر از خادمان و یاوران غدیر مراسمی دارند؛ علاوه بر این ما با ارزیابی فعالیت‌های این دهه  فعال ترین امام جمعه شهرستان را با انتخاب امام جمعه محترم استان، فعال‌ترین فرماندار را با انتخاب استاندارمحترم و موفق ترین دستگاه استانی را با انتخاب توأمان طی مراسمی مورد تقدیر قرار خواهیم داد.

 

انتهای‌پیام/

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari