عرفاتی درباره ملی بودن جشنواره عنوان کرد: به جهت تداخل و همزمانی جشنواره با ایام انتخابات حس کردیم جشنواره میتواند در بخش ملی چابک تر باشد و با منحصر بودن به بخش ملی اخبارش کمتر تحت تاثیر فضای انتخابات قرار بگیرد.
*بخش عمده کنشگری رسانهها در فضای مجازی رخ میدهد
این فعال رسانه درباره لزوم پرداختن به رسانههای نوین در جشنواره ملی رسانههای ایران خاطر نشان کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد کنشگری رسانه ای در بستر فضای مجازی اتفاق میافتد. در حوزه تاثیرگذاری این میزان حتی بالاتر است. از رسانههای برند و صاحب نام گرفته تا رسانههای گمنام و انسان رسانهها که در بستر فضای مجازی کار رسانهای انجام می دهند همه را میتوان زیرمجموعه شبکه اجتماعی نامید. بخشی که نباید و نمیتوانستیم آن را در جشنواره نادیده بگیریم. البته در دورههای قبلی جشنواره رسانه به جهت اینکه گستردگی استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به شدت حالا نبود، به تبع این بخشها نیز در جشنواره وجود نداشت.
وی درباره انسجام بخشی به فعالیت رسانهها در معاونت امور رسانهای و تبلیغات ارشاد عنوان کرد: خبر دارم که همه رسانه ها در حال به اصطلاح رجیستری هستند البته نه به این معنا که لزوما مجوز بگیرند بلکه دسته بندی میشوند تا مخاطب بداند رسانهای که بر فکر و ذهنیت او تاثیر میگذارد شناسنامه و هویتش از کجا و ناشی از چه تفکری است.
عرفاتی همچنین درباره مهمترین تجربه سال گذشته خود در سمت دبیر جشنواره ملی رسانههای ایران گفت: شاید فهمیدن این نکته بود که همه عناصر تاثیرگذار در رسانه به شدت برای شرکت در رویدادی صنفی نظیر این جشنواره انگیزه دارند مهم این است بستر و حمایتهای لازم از آن ها صورت بگیرد و این به تجربه نگاری کمک میکند.
۲۲۰۵۷
source