شیر ظرفشویی

مایکل برتوف، بنیانگذار GeoOrbital با چرخ های خود که می تواند یک دوچرخه معمولی را به یک دوچرخه برقی تبدیل کند. (عکس از GeoOrbital.)

مایکل برتوف یک مهندس نیست، اما ایده ای در مورد چگونگی ساخت چرخی داشت که یک دوچرخه معمولی را به دوچرخه برقی تبدیل کند. بنابراین برتوف، 37 ساله، یک نمونه اولیه در آشپزخانه خود ساخت، آن را نشان داد و دو سال پیش، آخرین شرکتی را که تاسیس کرده بود ترک کرد تا روی آن تمرکز کند. روش کار ساده است: فقط چرخ جلوی هر دوچرخه ای را جدا کنید و چرخ برقی مخصوص Burtov را به جای آن وصل کنید، و دوچرخه جدید می تواند با سرعت 20 مایل در ساعت تا 50 مایل حرکت کند.
به طور خلاصه، استارتاپ Burtov، GeoOrbital مستقر در کمبریج، یک مدیر ارشد فناوری را استخدام کرد، نمونه اولیه چرخ را بهبود بخشید (که انتظار می‌رود در خرده‌فروشی 950 دلار قیمت داشته باشد) و 150000 دلار از سرمایه‌گذاران فرشته جمع‌آوری کرد. سپس، در ماه مه، او به Kickstarter مراجعه کرد و 75000 دلار درخواست کرد، که به اعتقاد او حجم کافی در پیش‌سفارش‌های GeoOrbital برای کاهش هزینه‌های تولید را فراهم می‌کرد. گاهی اوقات یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی به خواسته‌های مصرف‌کنندگان ضربه می‌زند و برتوف دقیقاً این کار را انجام داد: او درخواست خود را در 58 دقیقه مطرح کرد و تا اوایل ژوئن نزدیک به 1.1 میلیون دلار درآمد داشت و هشت روز به پایان کمپین باقی مانده بود.
به نظر می رسد که برتوف به اندازه دیگران از این موفقیت شگفت زده شده است. او که فارغ التحصیل دانشگاه براندیس و داوطلب سپاه صلح در قزاقستان است، قبل از اینکه کارآفرین شود، برای طرح ایدز بنیاد کلینتون در اوکراین کار کرده است. اولین استارت آپ او، یک موتور جستجوی محلی، بلافاصله شکست خورد. بعدها با یک شرکت نرم افزاری منابع انسانی موفقیت بیشتری کسب کرد. در مکالمه ای که ویرایش و فشرده شده است، اخیراً با برتوف در مورد تلاش های او برای طراحی چرخ، چگونگی جمع آوری پول نقد و آنچه از مسیر شغلی عجیب و غریب خود آموخته صحبت کردم.
امی فلدمن: چطور به این ایده رسیدی؟
مایکل برتوف: من داشتم «ترون»، این فیلم دیزنی را تماشا می‌کردم، و موتورسیکلت‌هایی با چرخ‌هایی با سوراخ‌هایی در مرکز وجود داشت. داشتم فکر می‌کردم، “این واقعاً عالی است، اما فضای زیادی تلف شده است.” چرا موتور و باتری را در آن فضا قرار نمی دهیم؟ بنابراین من شروع به ساختن یک نسخه کوچک از آن در آشپزخانه خود کردم. من هیچ پیش زمینه ای برای این کار ندارم. من مهندس نیستم فقط باید امتحانش می کردم.
فلدمن: چطور شد؟
برتوف: حدود شش ماه طول کشید تا نسخه مینی را بسازم و سپس آن را به داکوتا دکر نشان دادم. او در اسپیس ایکس به عنوان مهندس سیستم های پیشرانه بود.
فلدمن: او دوست شما بود؟
برتوف: نه، من اتفاقاً او را در یک رویداد شبکه ای ملاقات کردم. من نمونه اولیه را به او نشان دادم و او عاشق آن شد. او می گفت: “این آینده است.” و او اسپیس ایکس را ترک کرد تا آن را با من بسازد.
فلدمن: پس شما کسب و کار را راه اندازی کردید؟
برتوف: ما 150000 دلار دو ماه قبل از Kickstarter جمع آوری کردیم. قبل از آن کسی حقوق نمی گرفت. همش قدرت مغز بود
فلدمن: چه چیزی در چرخ برقی بود که باعث شد تصمیم بگیرید باید زندگی خود را پاره کنید و این کار را انجام دهید؟
برتوف: من یک مهندس یا ریسک پذیر نیستم. فقط فکر می کردم اگر الان این کار را نکنم هرگز انجام نمی شود یا انجامش به عهده من نخواهد بود. چیزی که واقعاً مرا نگه داشت این بود که بعد از ساختن کوچولو، مردم داکوتا همه چیز را درگیر کردند.
اکنون مشترک شوید: خبرنامه های کارآفرینان و مشاغل کوچک فوربس
تمام آزمایش‌ها و موفقیت‌های ایجاد یک کسب‌وکار – به صندوق ورودی شما تحویل داده شد. فلدمن: چند نسخه ایجاد کردید؟
برتوف: ما پنج نسل از نمونه های اولیه داریم، یا اگر نسل کوچک را حساب کنید، شش نسل. کوچولو به اندازه دوچرخه بچه ها بود، مثل چیزی که یک بچه پنج ساله از آن استفاده می کرد، و برای آنچه که بود بسیار سنگین بود. برای اینکه سبک تر، ارزان تر و سریع تر شود، مهندسی زیادی لازم بود.
فلدمن: چه چیزی در طراحی رخ داده است؟
برتوف: همه اینها تخصص داکوتا از SpaceX است. او واقعاً در سبک‌تر کردن وسایل، شاید نه ارزان‌تر اما سبک‌تر خوب است.
فلدمن: آیا شما عاشق دوچرخه هستید؟
برتوف: نه واقعاً – چون من واقعاً رکاب زدن را خیلی دوست ندارم.
فلدمن: پس چرا برقی؟
برتوف: دقیقا. من یک متعصب نشستن روی دوچرخه هستم. تقریباً انگار به طور تصادفی دارم ورزش می کنم. در واقع با انجام این کار مقدار زیادی وزن کم کردم. من معمولاً 100 مایل در هفته با آن انجام می دهم. چون برقی است آنقدرها احساس نمی شود.
فلدمن: بازار چقدر بزرگ است؟
برتوف: بازار دوچرخه عظیم است. در سطح جهان 51 میلیارد دلار است. بازار دوچرخه های الکترونیکی در سطح جهانی بین 4 تا 10 میلیارد دلار است.
فلدمن: دوچرخه های الکترونیکی آنقدر بزرگ هستند؟
برتوف: این وسایل نقلیه الکتریکی غیرقابل ثبت است، از جمله هاوربرد. نوآوری های زیادی در حال وقوع است. دوچرخه های برقی احتمالاً 4 تا 6 میلیارد دلار در سطح جهان هستند.
فلدمن: چقدر با تولید فاصله دارید؟
برتوف: اولین دسته خود را در نوامبر ارسال خواهیم کرد.
فلدمن: به زودی.
برتوف: اوه بله، آنها ساخته شده اند، آنها تمام شده اند. ما فقط باید پول را به آن وصل کنیم و چرخ ها را بیرون بیاوریم. امیدوارم یک سال دیگر نیز در قفسه های فروشگاه باشیم. ما اکنون با چند خرده فروش صحبت می کنیم.
فلدمن: با کی حرف میزنی؟
برتوف: در حال حاضر نمی توانم بگویم، بحث ها بسیار نوزاد است. ما همچنین با تعدادی ناوگان، گروه های تور، ناوگان پلیس، پیام رسان های غذایی که در شهرها فعالیت می کنند صحبت می کنیم.
فلدمن: آیا رقیبی وجود دارد؟
برتوف: بزرگترین رقبا کیت های سیمی هستند، اما بسیار درگیر هستند و برای نصب نیاز به زمان و مکانیک دارند. چرخ جلوی ما فقط 30 تا 60 ثانیه طول می کشد. ما تنها کسانی هستیم که می توانیم این کار را انجام دهیم.
فلدمن: چطور تصمیم گرفتی به کیک استارتر بروی؟
برتوف: ما حدود شش ماه را صرف بحث کردیم که چگونه باید راه اندازی کنیم. ما آزمایش بتا انجام داده بودیم، بنابراین از محصول بسیار مطمئن بودیم. من از یک پیشینه نرم افزاری هستم و Kickstarter مکانی برای اجرای محصولات نرم افزاری نیست. من با آن آشنایی نداشتم، اما با افرادی آشنا شدم که آنجا راه اندازی شده بودند. این یک انتخاب پرخطر برای ما بود. اگر موفق شوید، مثل ما، فوق العاده است و تمام دنیا آن را می بینند. اما اگر شکست خوردی، راهی برای بازگشت وجود ندارد.
فلدمن: چرا می گویید راهی برای بازگشت وجود ندارد؟
برتوف: اگر در کیک استارتر شکست بخورید، گواه این است که هیچ محصولی وجود ندارد. این اولین چیزی است که در جستجوی گوگل ظاهر می شود. این لکه بزرگی روی سوابق شماست. مشتریان می دانند، همه می دانند، کل تیم شما افسرده می شود.
فلدمن: از اتفاقی که افتاد تعجب کردی؟
برتوف: خیلی زیاد. ما در 58 دقیقه به هدف خود رسیدیم، 75 بزرگ در 58 دقیقه.
فلدمن: چگونه به آن عدد 75000 دلاری رسیدی؟
برتوف: هدف ما کاهش هزینه ها بود. وقتی به تولیدکنندگان خود پول می دهیم، هرچه قطعات بیشتری سفارش دهیم، معامله بهتری دریافت می کنیم – 75000 دلار نقطه عطف بود. اکنون که می‌توانیم 1 میلیون دلار سفارش بدهیم، قیمت‌های ما حتی بیشتر کاهش می‌یابد.
فلدمن: وقتی ناگهان یک میلیون دلار داشتی چطور بود؟
برتوف: اولین فکرم این بود که الان باید یک سری وسایل برای چرخ سفارش بدهم. ما باید چرخ های زیادی بسازیم. این خوب است، اما این پول بسیار تئوری است. ما در حال فروش محصول هستیم ما کمک های مالی نمی گیریم این پول VC نیست. ما به مردم چرخ مدیونیم ما باید یک محصول با کیفیت به آنها بدهیم و به موقع به آنها بدهیم.
فلدمن: موافقت کردید چند چرخ بسازید؟
برتوف: حدود 1400. تا پایان کمپین، ما 1700 را پیش بینی می کنیم.
فلدمن: آماده ای؟
برتوف: کارخانه ما روی 2500 چرخ تنظیم شده است. پس از آن باید گفتگوهای دیگری داشته باشیم.
فلدمن: آیا شما صاحب کارخانه هستید؟ و کجاست؟
برتوف: این یک مرکز تولیدی با مالکیت خصوصی در پی بادی، ماساچوست است که فروش ورق فلز و تولید قراردادی را انجام می دهد. این یک سازنده قرارداد بسیار معتبر است. قطعات از همه جا می آیند، اما ما در ایالات متحده مونتاژ و ساخته شده ایم، شما کیفیت بسیار بالاتری دریافت می کنید، و وقتی یک شرکت جوان هستید، این کیفیت ارزش بالاتری دارد.
فلدمن: بعد چی؟
برتوف: ممکن است دور دیگری از فروش را در یک پلتفرم متفاوت با قیمت متفاوت و زمان تحویل متفاوت انجام دهیم. ما همچنین توسعه بین المللی را گسترش خواهیم داد و در حال بررسی گفتگو با سرمایه گذاران بیشتر برای جمع آوری پول بیشتر هستیم.
فلدمن: گسترش بین المللی شامل چه چیزی می شود؟
برتوف: چرخ ما برای بازار داخلی ساخته شده است. قدرت و برد مورد نظر آمریکایی ها را دارد. در اروپا، آنها نیازهای متفاوتی دارند، باتری های کوچکتر، موتورهای کوچکتر. ما در سراسر جهان از طریق Kickstarter ارسال می کنیم، اما مدل های خاصی برای اروپا یا آمریکای لاتین توسعه نیافته ایم.
فلدمن: خطرات چیست؟
برتوف: بزرگترین ریسک رشد شرکت است. من چهار بار این کار را انجام داده ام، اما هر بار سخت بوده است. من افرادی را استخدام کرده‌ام که در نهایت بد بودند – من آنها را در مصاحبه دوست داشتم، اما آنها بد بودند. بنابراین می دانم که چقدر می توانم اشتباه کنم.
فلدمن: چه چیزهایی را یاد گرفته‌اید که هنگام استخدام متفاوت عمل کنید؟
برتوف: من یاد گرفته ام که با مردم صحبت کنم، و گاهی اوقات به خصوص در اوایل کار موقت انجام می دهم. من دوست دارم انواع مختلف افراد را با طرز فکرهای مختلف استخدام کنم، اما همه شما هنوز هم باید کنار بیایید. بنابراین همه برای شام بیرون می‌رویم، با هم می‌نشینیم، طوفان فکری می‌کنیم و با هم همکاری می‌کنیم. و سپس از فرد می‌پرسیم: “آیا فکر می‌کنید برای شما مناسب است؟”
فلدمن: آیا در بخش فناوری حق ثبت اختراع دارید؟
برتوف: ما حق ثبت اختراع داریم. ما توسط یک شرکت حقوقی عالی نمایندگی داریم. چون ما در حال بوت استرپ هستیم، کارهای حقوقی زیادی در مورد تعویق انجام دادند.
فلدمن: در این فرآیند چه چیزی یاد گرفتید؟
برتوف: هر بار که شرکتی را راه‌اندازی می‌کنم، سرم به آن رسیده است. من این احساس را دارم که نمی دانم در حال غرق شدن هستم. این احتمالاً بزرگترین انگیزه من است. این یکی به خصوص روی من سنگینی می کند زیرا هیچ شباهتی به دانستن طراحی یا ساخت یا سخت افزار ندارم. من کاملاً از منطقه راحتی خود خارج شده ام.
فلدمن: شما پیشینه بسیار متنوعی دارید.
برتوف: آره، من زندگی خیلی عجیبی دارم.
فلدمن: آیا این پیشینه در کاری که می‌خواهید انجام دهید به شما کمک می‌کند یا به شما آسیب می‌زند؟
برتوف: من در زندگی ام کارهای تصادفی زیادی انجام داده ام که فکر نمی کنم راه درستی برای انجام کاری وجود داشته باشد. من چیزها را درست یا غلط نمی بینم. هیچ تصمیم خوب یا تصمیم بدی وجود ندارد. فقط تصمیماتی وجود دارد.
فلدمن: این به شما آزادی عمل زیادی می دهد تا چیزی جدید بسازید.
برتوف: دقیقا. من با بسیاری از مهندسان صحبت کردم که فکر نمی کردند این کار ساخته شود. ندانستن چیزی باعث شد من چیزی جدید بسازم.
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. یک نکته ایمن برای من بفرست Amy FeldmanFollowingAmy Feldman سردبیر ارشد فوربس است که نوآوری های صنعتی و فناوری آب و هوا محور را پوشش می دهد. او همچنین یکی از نویسندگان خبرنامه Current Climate و ویرایش فهرست استارت‌آپ‌های بعدی میلیارد دلاری است. او ویژگی‌هایی درباره قاچاق گازهای گلخانه‌ای، میلیاردر خودکارسازی انبارهای والمارت، شرکتی تحت حمایت بیل گیتس که فولاد سبز می‌سازد و خانواده‌ای که سقف‌های آمریکا را می‌سازند، نوشته است. قبل از پیوستن مجدد به فوربس در سال 2016، او برای BusinessWeek، Money و New York Daily News نوشت. او دارای لیسانس روزنامه نگاری از دانشگاه نورث وسترن و کارشناسی ارشد در امور بین الملل از دانشگاه کلمبیا است. او را در رشته‌های @amyfeldman7 دنبال کنید یا از طریق ایمیل afeldman@forbes.com یا سیگنال 646-374-8203 با او تماس بگیرید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

farhangikhabari

توسط farhangikhabari