Wp Header Logo 18.png

رونمایی کتاب جرقه های آتش منحنی سپاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ این کتاب که در ۹ فصل به کوشش عباس حیدری مقدم آرانی جمع آوری شده، حاصل ۴۰ جلسه و بیش از ۱۲۰ ساعت مصاحبه با ۲۹ فرمانده توپخانه سپاه پاسداران از جمله سردار یعقوب زهدی و سردار امیرعلی حاجی زاده است که تشکیل، آموزش، پشتیبانی و نگهداری توپخانه سپاه را روایت می‌کند.
عباس حیدری مقدم آرانی درخصوص کتاب گفت: این کتاب با هدف جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس و یادآوری فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی به جوانان جمع آوری شده است.
همچنین در ادامه این جلسه امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار عباس بایرامی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سردار یعقوب زهدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از راویان کتاب در این جلسه به سخنرانی پرداختند.
امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم گفت: باید مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس به گونه‌ای به جوانان و دانشجویان منتقل شود تا آنها به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پیروزی‌هایشان، افتخار و احساس غرور کنند.
وی افزود: امروز باید برای جوانان از فرمان‌پذیری رزمندگان از رهبری بگوییم و یادآور شویم که جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس چگونه از خود گذشتگی کردند و جان خود را فدا کردند تا الگویی برای جوانان امروز در دفاع از کشور باشند.
اولین گردهمایی سراسری استادان درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که همزمان با رونمایی کتاب «جرقه‌های آتش منحنی سپاه» در سالن خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد.

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari