Wp Header Logo 167.png

امام خامنه‌ای:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت «مباهله» فرمودند: «مباهله» بسیار مهم است، در واقع؛ مظهر اطمینان، اقتدار ایمانی، تکیه بر حقانیت و آن چیزی است که همیشه به آن احتیاج داریم.

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، امروز (۲۴ ذی‌الحجه) روز مباهله است. روزی که حقانیت اسلام اثبات شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت این روز چنین فرمودند: «روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام (ص) عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورند… ایشان برای محاجه‌ای که در آن باید مایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد، عزیزترین انسان‌ها را انتخاب می‌کنند و به صحنه می‌آورند.

پیامبر اکرم (ص) عزیزترین انسان‌ها را انتخاب می‌کنند؛ در حالی که اطراف ایشان زنان زیادی بودند، همسران پیامبر (ص) بودند، نزدیکان دیگر ایشان بودند. شاید آن وقت بعضی از دختران دیگر پیامبر (ص) هم بودند، اما «نساءُنا» فقط حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ و این به‌علت مواجهه جبهه حق با جبهه باطل بود و حضرت زهرا (س) مظهر این حقایق والا و فوق‌العاده هستند.

«مباهله» که یاد آن را باید گرامی داشت و بسیار مهم است، درواقع؛ مظهر اطمینان، اقتدار ایمانی، تکیه بر حقانیت و آن چیزی است که همیشه به آن احتیاج داریم.»

انتهای پیام/ 118

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari