Wp Header Logo 174.png

ایندیپندنت:

دو حزب انگلیسی کارگر و اصلاحات در شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک و فیسبوک، محافظه‌کاران را پشت سر گذاشته‌اند.

محافظه‌کاران در رقابت‌های انتخاباتی انگلیس در شبکه‌های اجتماعی عقب مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایندیپندنت، در حالی که حزب کارگر انگلیس جایگاه خود را در تیک‌تاک یافته و حزب اصلاحات انگلیس هم با افزایش چشمگیر کاربرانش در فیسبوک مواجه شده، محافظه‌کاران در مبارزات انتخابات عمومی در شبکه‌های اجتماعی عقب مانده‌اند.

 

باوجود هزینه‌کرد بیش از ۷۰۰ هزار پوند در تبلیغات فیسبوک از زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی، حزب محافظه‌کار و «ریشی سوناک» فقط یک‌چهارم نتایجی که پیش‌بینی می‌شد را کسب کرده‌اند. در همین حال، از زمانی که احزاب شناخته‌شده انگلیس دوماه پیش در شبکه اجتماعی تیک‌تاک فعالیت‌های انتخاباتی‌شان را آغاز کرده‌اند، این میدان فقط یک برنده داشته که آن هم حزب کارگر بوده است.

 

«درو بِنوی» کارشناس رسانه‌های اجتماعی می‌گوید: رسانه‌های اجتماعی برای ارسال پیام به رأی‌دهندگان انگلیسی نقش کاملاً کلیدی دارند وی در ادامه افزود: شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذارترین نوع رسانه در عصر حاضر هستند. این رسانه‌ها به‌ویژه راهی هستند برای دسترسی به رأی‌دهندگان جوان، آنهایی که از حق رأی محروم هستند یا افراد بی‌تفاوت و کسانی که قبلاً رأی نداده‌اند.

 

تیک‌تاکسه حزب اصلی انگلیس وارد میدان مبارزات انتخاباتی جدیدی شده‌اند. در شبکه اجتماعی تیک‌تاک محافظه‌کاران، حزب کارگر و لیبرال‌دموکرات‌ها همگی حساب‌های خود را چند روز پس از آغاز رقابت‌ها برای انتخابات این هفته فعال کردند.حزب کارگر به عدد تقریبی ۵ میلیون لایک (پسند) در صفحه تیک‌تاکش رسیده است، در حالی که محافظه‌کاران حداکثر ۷۸۰ هزار لایک دریافت کرده‌اند. در این مدت لیبرال‌دموکرات‌ها بیش از ۶۰۰ لایک از طرفدارانشان در تیک‌تاک به دست آورده‌اند، در حالی که حزب اصلاحات انگلیس نزدیک به دو میلیون لایک دارد. حساب تیک‌تاک حزب محافظه‌کار که حدود ۷۰ هزار دنبال‌کننده دارد و سه روز پس از حساب حزب کارگر در ۲۶ مه (۶ خرداد) راه‌اندازی شد، به جای استفاده از اعضای حزب مانند «دیوید کامرون»، «جیمز کلورلی» و نیز «ریشی سوناک» ترجیح داده گزیده‌هایی از توضیحات و نظرات هوادارانش درباره سیاست‌های کلیدی خود را منتشر کند.

 

لیبرال‌دموکرات‌ها که حساب کاربری خود را در ۲۸ مه (۸ خرداد) راه‌اندازی کردند و حدود ۲۴ هزار دنبال کننده دارند، با انتشار ویدئو‌هایی نقاط ضعف محافظه‌کاران و حزب کارگر را برجسته می‌کنند.

حساب تیک‌تاک حزب اصلاحات انگلیس را هم که حدود ۲۰۳ هزار دنبال‌کننده دارد و نزدیک ۲ میلیون لایک به دست آورده، رهبر حزب با کلیپ‌هایی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود مدیریت می‌کند.
محافظه‌کاران در رقابت‌های انتخاباتی انگلیس در شبکه‌های اجتماعی عقب مانده‌اند

 

 

«درو بِنوی» کارشناس رسانه‌های اجتماعی می‌گوید: به‌دلیل سهولت در مصرف کاربران و اشتراک‌گذاری اطلاعات، به نظر می‌رسد که انتخابات امسال در شبکه اجتماعی تیک‌تاک برگزار می‌شود.

به گفته او، همه طرف‌های انتخابات به دنبال راه‌هایی برای جذب مخاطب به هر قیمتی هستند و این راه‌ها می‌تواند شامل میم‌ها، صدا‌های پرطرفدار یا حتی کلیپ‌های خنده‌دار شود، چون مثلا یک کاربر جوان ممکن است دنبال یک کلیپ سیاسی جدی نباشد.«درو بِنوی» افزود: به طور کلی من فکر می‌کنم همه طرف‌ها در تلاش هستند تا تعادل در محتوا‌های خنده‌دار، جذاب و ویروسی‌بودن را برقرار و در عین حال یک نکته جدی را نیز بیان کنند.

 

ایکس (توییتر سابق)

 

ایکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، بستری آشناتر برای احزاب است، مثلاً صفحه دو حزب محافظه‌کار و کارگر در سال ۲۰۰۸ در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی شده است. در این سکو هم حزب کارگر با یک میلیون دنبال‌کننده پیشتاز است. این عدد برای محافظه‌کاران حدود ۶۲۵ هزار دنبال‌کننده، برای لیبرال‌دموکرات‌ها ۳۴۰ هزار دنبال‌کننده و برای حزب اصلاحات انگلیس ۳۶۰ هزار دنبال‌کننده است.باید توجه داشت که تعداد تعاملات زیر پست‌ها (یعنی نظرات و بازارسال) همیشه با تعداد کاربران برابر نیست.به عنوان مثال، یک کلیپ منتشرشده در حساب ایکس محافظه‌کاران که در ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) پست شد، حدود ۸ میلیون بازدید و ۹ هزار نظر به دست آورد.

تاکتیک‌های تبلیغاتی حزب کارگر در شبکه اجتماعی ایکس، مشابه رویکردشان در تیک‌تاک است؛ آنها پست‌های مکرری را بر اساس محتوا‌های پربازدید به اشتراک می‌گذارند تا محافظه‌کاران را به سخره بگیرند. لیبرال‌دموکرات‌ها هم از ۲۳ ماه مه (۳ خرداد) با انتشار پست‌هایی با هدف ضربه‌زدن به محافظه کار‌ها موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند.حزب اصلاحات انگلیس با انتشار دو پست از عملکردش حدود ۱۶ هزار لایک جمع‌آوری کرده‌اند، از جمله یک کلیپ ویدئویی از «نایجل فاراژ» رهبر این حزب که درباره مهاجرت صحبت می‌کند و پست دیگری که طرفداران حزب اصلاحات انگلیس را تشویق می‌کند تا به این حزب رأی دهند.

 

فیسبوک قدیمی‌ترین پلتفرم از سه رسانه اجتماعی است که در گزارش ما گنجانده شده است، اما در میان چهار حزب اصلی، بیشترین موفقیت را در مبارزات انتخاباتی در این پلتفرم شکل گرفته است.بر اساس آمار متا از ۲۹ مه تا ۲۷ ژوئن (۹ خرداد تا ۷ تیر)، محافظه‌کاران بیش از ۷۰۰ هزار پوند از ۲ هزار و ۵۰۰ کمپین تبلیغاتی برای صفحه فیسبوک حزب و شخص «ریشی سوناک» جمع‌آوری کردند.مجموع دنبال‌کننده‌های دو صفحه «ریشی سوناک» و حزب محافظه‌کار حدود ۱/۷۲ میلیون نفر و برای دو صفحه «نایجل فاراژ» و حزب اصلاحات انگلیس ۱/۳۸ میلیون نفر است.

 

داده‌های متا همچنین نشان داد که در همان دوره زمانی، صفحات فیسبوک برای حزب کارگر و «سِر کار استارمر» بیش از ۵۰۰ هزار پوند برای حدود ۶ هزار و ۶۰۰ آگهی هزینه کرده‌اند.«درو بِنوی» کارشناس رسانه‌های اجتماعی می‌گوید: فیسبوک را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا قدرت بزرگی در اکوسیستم رسانه‌های اجتماعی است.

 

او افزود: فیسبوک یک شبکه اجتماعی پرکاربرد است. این شبکه به طور معمول استفاده نمی‌شود و شاید میزان تعامل آن به اندازه برخی از شبکه‌های اجتماعی دیگر نباشد، اما به دلیل سابقه و وسعت کاربرانش نمی‌توان آن را نادیده گرفت.«درو بِنوی» اضافه کرد: بنابراین آنچه امروز می‌بینیم این است که همه طرف‌های انتخابات سراسری انگلیس هنوز به طور مرتب در فیسبوک پست می‌گذارند.این کارشناس رسانه‌های اجتماعی تصریح کرد: من فکر می‌کنم اگر دقیق‌تر شوید، متوجه می‌شوید نقشی که فیسبوک در این عرصه بازی می‌کند در تصمیم رأی‌دهندگان به‌ویژه افرادی که ۲۵ سال و بالاتر دارند، حیاتی است.

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari