Wp Header Logo 472.png

وزیر فرهنگ به مناسبت سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، پیامی به این جشنواره صادر کرد.

پیام وزیر فرهنگ به سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهرانبه گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«تقارن ایام خجستۀ ماه ربیع ‌الاول با بهار سینمای کوتاه ایران و برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران را باید در این روزها به فال نیک گرفت.

 این جشنواره سه ویژگی دارد؛ برای من که پیش از مسئولیت و ان شاءالله پس از آن کسوت معلمی را در دانشگاه داشته و دارم و با جوان­ ترها گذران­ عمر کرده­ ام، همیشه جذاب بوده است. اول اینکه این جشنواره مختص فیلم کوتاه و در تمجید از «ایجاز» است؛ یعنی چگونه در کوتاه ترین زمان ‌ها، عمیق ­ترین بیان‌ ها را داشته باشیم.

دوم آنکه بیش از هر رویداد دیگری، جشنوارۀ جوان‌ های این سرزمین است و برآیندی از دغدغه، روحیات و باورها و بیم و امیدهای سینما دوستان جوان؛ به ویژه که امسال این جشنواره با شعار «تنوع ژانر با رویکرد بومی» ان شاءا… بیش از سال ­های گذشته پیام ­آور ‌امید و نشاط و تنوع است.

سوم آنکه در این ضیافت اندیشه، فیلم­ سازان از کل ­کشور حضور بهم می ­رسانند و برآیندی از «ایران عزیز» را در پرتو سیاست عدالت فرهنگی برای همه جوانان پراستعداد کشور، می ­توان در آیینه این جشنواره دید. چه آنکه جهانیان نیز از 131 کشور متقاضی حضور در این رویداد بین­ المللی بوده‌ اند و چه فرصتی بهتر از این که ایران را آنگونه که هست به جهانیان بشناسانیم .

جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصتی کوتاه اما الهام ­بخش برای جوانانی است که اطمینان دارم آینده‌ درخشانی برای سینمای ایران رقم خواهند زد. من از حضور در کنار آن ها برخود می ­بالم.

ان اشاءا…  که این جشنواره سرمنشاء تحقق آگاهی، اخلاق، امید و عدالت در آیندۀ سینمای ایران باشد.»

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari