Wp Header Logo 657.png

محمدهادی نعمتی متولد ۱۳۶۵ و دانش آموخته انجمن سینمای جوان است. کار مستندسازی را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۹۰ شروع و بیشتر هم در جبهه مقاومت کار کرد. برای ساخت مستند به کشور‌های بوسنی هرزگوین، عراق، لبنان، سوریه و گرجستان سفر کرد و چند مستند اربعینی هم به زبان‌های عربی و انگلیسی تهیه کرد. او همچنین تاکنون شش مستند درباره رئیس‌جمهور شهید ساخته است. از عراق و در حرم امیرالمؤمنین (ع) با تلفن همراه درمورد مستند‌هایی که درباره شهید رئیسی ساخته است، صحبت کرد. 

 کنار بایستید من با مردم صحبت کنم
تاکنون برای شهید رئیسی شش مستند ساختم. مستند «استراتژی این است» در سفر رئیس‌جمهور شهید به تبریز ساخته شد. این مستند در باره کریدور‌هایی است که می‌توانیم با روسیه و برخی کشور‌های همسایه دیگر ایجاد کنیم. مستند «کنار بایستید» هم در سفر ایشان به اصفهان ساخته شد. حاج آقا کنار کشاورزان ایستاد و به محافظان گفت: «کنار بایستید من با مردم صحبت کنم». رئیس‌جمهور وسط تابستان به اصفهان رفته بود، در حالی که می‌توانست در فصلی برود که آب در زمین‌های کشاورزی بود و مردم هم اعتراضی نداشتند. او در آن سفر قول‌هایی به مردم داد که همه آن قول‌ها انجام شد و آب به اصفهان برگشت. 
 همراهان خسته می‌شدند، اما او نه
خاطره‌ای در جریان سفر به تبریز دارم که جالب است. ما تا ساعت ۵/۱ شب در تبریز بودیم و آخرین برنامه ایشان شرکت در کنفرانس خبری در صدا و سیمای مرکز تبریز بود و ما خسته و کوفته به تهران برگشتیم، اما ساعت ۶ صبح دیدم حاج آقا در اهواز کنار ساختمان متروپل وسط ماجرای ریزش آن ساختمان، ایستاده و در حال صحبت با مردم است. واقعاً خستگی‌ناپذیر بود. در سیزدهمین سفر استانی به قم همراه ایشان بودم. طی این سفر دو روزه آنقدر خسته شدم که در ساعات پایانی روز دوم دیگر نتوانستم ایشان را همراهی کنم. من در میدان جنگ موصل در عراق چندین روز کار کردم، در بوسنی هرزگوین روز‌های زیادی پیاده رفتم و مستند ساختم، اما در هیچ کدام خسته نشدم، ولی در سفر به قم خسته شدم، یعنی آقای رئیسی آنقدر پرتلاش بود که امثال من هم خسته می‌شدیم، اما او خسته نمی‌شد. 
 متفاوت با برخی‌ها!
شب‌های سفر به استان‌ها با رانندگان نهاد ریاست جمهوری می‌نشستم و صحبت می‌کردم، آن‌ها می‌گفتند یک بار به یک رئیس‌جمهور قبلی سلام گفتیم که او اعتراض کرد که چرا راننده باید به ما سلام کند و با ما هم صحبت شود، طوری شد که می‌خواستند ما را تغییر دهند، یعنی حق سلام و علیک ساده را هم با رئیس‌جمهور نداشتیم، اما آقای رئیسی اینطور نبود. در سفر‌ها ابتدا با کادر پرواز احوالپرسی و تشکر می‌کرد و با همراهان در هواپیما صحبت می‌کرد، بعد روی صندلی خود می‌نشست. با اخلاق، مؤدب و مهربان بود. 
 زمین بازی را تعریف می‌کرد
سفر قزاقستان تنها سفر خارجی بود که همراه او بودم. از تمام کشور‌های جهان آمده بودند، نکته جالب اینجا بود که معمولاً تشریفات کشور میزبان مشخص می‌کند چه کسی کجا بنشیند، اما آنجا ایران تعیین کرد که میز ایران، روسیه و قطر کنار هم باشد. آقای رئیسی آنجا خیلی محکم و صریح علیه رژیم صهیونیستی صحبت کرد و نمایندگان آن رژیم هم نشسته بودند. با این اقدام ایشان به ذهنم آمد مستندی به نام «زمین بازی» بسازم. حاج آقا زمین بازی سیاست خارجی را تغییر داد. شما باید این مستند را ببینید که چگونه رهبران و رئیس‌جمهور‌های مختلف می‌آمدند و با آقای رئیس‌جمهور دیدار می‌کردند، این خیلی مهم بود. 
 محصولات دانش بنیان به جای فرش و پسته
من روی یک مستند در اصفهان درباره نمایشگاه دانش‌بنیان‌ها کار کردم. زمانی که نماینده ونزوئلا به نمایشگاه آمد، همه دستگاه‌ها را خرید از جمله تجهیزات بیمارستانی را که بچه‌های ما تولید کرده بودند. این مستند را هم من در قالب زمین بازی دو تعریفش کردم که چطور می‌شود وقتی شما به سفر استانی می‌روید و ظرفیت‌ها را فعال می‌کنید، صادرات را خیلی راحت می‌توانید گسترش دهید. 
شهید رئیسی در یکی از دیدار‌ها با دانش‌آموزان گفت رؤسای جمهور قبلی ما معمولاً هر جا می‌رفتند به عنوان هدیه فرش و پسته می‌بردند، اما من که سفر می‌روم، محصولات دانش‌بنیان نیرو‌های خودمان را می‌برم و به آن‌ها ارائه می‌دهم. 
 رسانه پاکی داشت
اولین مستندی که برای آقای رئیسی ساختم، مستند قم بود. در آن مستند به شدت به دولت قبل حمله کردم که چه میراثی برای دولت سیزدهم گذاشت. زمانی که مستند تمام شد به من گفتند به دولت قبل نپردازید. گفتم فقط حقیقت را گفتم. حاج آقا گفت هر کاری را ما کردیم روایت کنید، به قبلی‌ها کار نداشته باشید. 
رسانه پاکی داشت و بچه‌های رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری واقعاً زحمت کشیدند و خیلی سخت بود دنبالش دویدن و تولید خبر کردن آن هم پشت سر هم و مستمر. 
 صندلی رئیس‌جمهور الان متبرک است
 حرف آخر من این است که الان صندلی ریاست جمهوری پاک و متبرک به خون شهید است. امیدوارم کسی که جانشین او می‌شود بتواند حرمت خون شهید رئیسی را پاس دارد و اخلاق و منش او را داشته باشد و این جایگاه را حفظ کند.

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari