Wp Header Logo 705.png

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «سید محمد موجانی» مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در گفت‌وگویی در مورد اقداماتی که این کارگروه در دست اقدام دارد، اظهار داشت: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به‌عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی اربعین و ستاد فرهنگی اربعین هرساله برنامه‌های متنوعی را تدارک می‌بیند که یکی از مهم‌ترین آنها، برنامه‌های قرآنی است که در این راستا همه‌ساله کاروان قرآنی ایران در موسم اربعین عازم کشور عراق می‌شود و در مسیر نجف به کربلا، مواکب و برنامه‌های کمیته به اجرای برنامه بپردازد.

فراخوان نام‌نویسی کاروان قرآنی اربعین منتشر شد

وی افزود: قریب به ۱۰ سال است که کاروان قرآنی ایران در موسم اربعین عازم کشور عراق می‌شود تا به خصوص در نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین و در مواکب مختلف اجرای برنامه‌های قرآنی داشته باشند.

موجانی تصریح کرد: به لطف خدا این برنامه‌ها در سال‌های گذشته رنگ و بوی بسیار پرشور و فعال‌تری به خود گرفته و مردم مشتاق این برنامه‌ها هستند، همیشه در موسم اربعین موکب‌های مختلف درخواست و تقاضای حضور مفاخر قرآنی جمهوری اسلامی ایران در این مواکب برای اجرای برنامه دارند. 

در مورد ثبت نام در کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت ایام اربعین اظهار داشت: قاریان، مرتلان و گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن کریم برای ثبت‌نام در کاروان قرآنی جمهوری ایران اعزامی به اربعین تا شانزدهم تیر برای نام‌نویسی فرصت دارند.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ادامه داد: با توجه به درخواست قاریان قرآن برای اعزام به این سفر معنوی امسال کاروان نور در قالب دو کاروان شش روزه به عتبات اعزام می‌شوند.

موجانی اظهار کرد: امسال نیز به فضل الهی و حضرت سیدالشهداء (ع) کاروان قرآنی در ایام اربعین یعنی از دهم تا بیستم صفر (۲۵ مرداد تا چهارم شهریور) در قالب دو کاروان و در دو بازه زمانی شش روزه به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی از انتشار فراخوان ثبت‌نام از قاریان، مرتلان و گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن کریم خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای حضور در این کاروان از امروز ششم تیرماه آغاز شده و تا شانزدهم تیر از طریق: https://alarbaeen.ir/fa/forms/۵ خواهد داشت. ثبت‌نام و تکمیل فرم به منزله حضور قطعی در کاروان نیست. بعد از پایان فراخوان با تشکیل جلسه کمیته اعزام و دعوت از قاریان، فهرست اعضای کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۳ نهایی و در دهه اول ماه محرم از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/ 118

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari