Wp Header Logo 693.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : قورباغه

انتشار : 1400-1399

ژانر : معمایی، درام، جنایی

کارگردان : هومن سیدی

نویسنده : هومن سیدی

تعداد فصل : 1

تعداد قسمت ها : 15

 

 

بازیگران : نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و…

 

 

خلاصه سریال 

در روز چهارشنبه سوری سه دوست به نام‌های رامین (صابر ابر)، فرید (اشکان حسن پور) و جواد (شهروز دل افکار) بعد از ربودن اسلحهٔ یک مأمور زخمی، دست به سرقت از نوری (نوید محمدزاده)، همکلاسی دوران کودکی رامین که به فردی پولدار و مرموز تبدیل شده‌است می‌زنند، اما این اتفاق مسیر زندگی آن سه جوان را دستخوش تغییراتی می‌کند…

 

 

درباره سریال 

قورباغه نظرات مثبتی از طرف منتقدان دريافت كرد و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد . اين مجموعه از پرمخاطب ترين مجموعه های نمايش خانگی است.

  • مسعود فراستی در برنامهٔ هفت به نقد سریال پرداخت و گفت:

به نظر من، قورباغه خیلی کار بدی نیست. به نظرم در مورد این سریال و به خصوص در زمینهٔ کارگردانی می‌توان در مورد آن حرف زد. به نظرم سیدی از فیلم قبلی‌اش جلوتر آمده‌است، اما فیلمنامهٔ آن ضعف دارد.

  • برایان اوشِی مدیر عامل کمپانی اکسچنج از پخش جهانی سریال پشتیبانی کرد و گفت:

هومن سیدی یک استعداد غیرقابل انکار و ستاره ای نوظهور است که فیلم بلند ساخته او نیز تکامل بخش نگاه فوق‌العاده و توانایی او در پرداخت داستان‌های پرتعلیق و ساخت جهانی پیچیده‌است که مخاطبان هر ژانری را سرگرم می‌کند. بسیار خوشحالیم که این سریال فوق‌العاده را به تمام جهان عرضه می‌کنیم و این سریال خارجی می‌تواند در سراسر جهان بسیار موفق و محبوب شود.

بازیگران سریال قورباغهبازیگران سریال قورباغه

 

قورباغه با ایده بکر و اجرای بدیعش، فراتر از سریال های ایرانی دیگر ظاهر می‌شود

هومن سیدی در نقش شمس آبادی

کیفیت قورباغه از همان شروع و تیتراژ و موسیقی ابتدایی آن به چشم می‌آید. راوی (صابر ابر) جزئیات داستان و مضمون سریال را با زبانی شاعرانه، پر از ایهام و غیر مستقیم گزارش می‌دهد: «رنگ. چندین رنگ، هزاران رنگ». مضمون سریال قدرت و ترس بیان می‌شود.

قورباغه مخاطب را در ابتدای امر با شخصیت رامین (صابر ابر) همراه می‌کند. شخصیتی باهوش که در مدرسه تیزهوشان تحصیل کرده اما به‌دلیل زیست خلافکار گونه خود در محیط زندگی، دارای عقده‌های بسیاری در ضمیر خود است. در سکانس معرفی و تا قبل از تیتراژ، بسیار کوتاه و پر از ابهام، شخصیت‌ها و داستان معرفی می‌شود.

 

یکی دیگر از واقعیت‌هایی که قورباغه در زندگی به تصویر کشیده این است که در زندگی هیچ کس به هیچ کس وفادار نیست و مسئله اعتماد، موضوعی ریشه ای میان انسانهاست. قورباغه همچنین نشانگر تنهایی انسان‌ها در این عصر مدرن/وحشی نیز است. آدم‌هایی مثل نوری به ذات تنها هستند.

 

 

حواشی

پس از پخش سه قسمت از این سریال انتشار آن متوقف شد.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی وقت قوهٔ قضائیه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ از توقیف سریال «قورباغه» خبر داد و گفت: اصل سریال و مجوزهای قانونی برای پخش یا عدم پخش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود و در این رابطه قوهٔ قضاییه دخالتی ندارد. فارغ از اینکه این سریال در شبکهٔ خانگی یا جای دیگری می‌خواهد پخش شود، ابهامی در منشأ مالی تأمین‌کنندهٔ اعتبارات این فیلم به وجود آمده بود. اسماعیلی ادعا کرده‌است در این سریال فساد مالی صورت گرفته‌است. پیشتر تأخیر چندباره در آغاز پخش سریال قورباغه موجب انتقاد کارگردان سریال شده بود که گفته شد پس از پخش سه قسمت انتشار آن فعلاً متوقف شده‌است، اما خبرگزاری صدا و سیما نوشت: «سریال در حال پخش است و در رابطه با شبههٔ مالی آن تأمین مناسب اخذ کرده‌اند».

 

دستمزد نوید محمدزاده

در برخی منابع عنوان گردیده که نوید محمدزاده قراردادی ۱۲ ماهه را به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سرمایه‌گذار این سریال به امضا رسانده که طی آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست حق بازی در هیچ فیلم، تئاتر و کار دیگری را ندارد که این خبر از طرف وکیل شرکت تصویر گستر پاسارگاد تکذیب شد.

 

source

farhangikhabari

توسط farhangikhabari