Wp Header Logo 890.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم : حوض نقاشی

سال انتشار : 1391

ژانر: درام 

کارگردان : مازیار میری

تهیه کننده : منوچهر محمدی

فیلمنامه نویس: حامد محمدی

موسیقی : سعید انصاری

 

 

بازیگران:  شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصایی و الهام کردا

 

خلاصه داستان

مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ، آن‌ها هر دو دچار معلولیت ذهنی هستند و باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌اند. ولی کنار پذیرفتن این تفاوت برای تنها پسرشان که بر خلاف آنها کاملا سالم و مثل بقیه آدم هاست، به اندازه ای سخت است که از خانه می‌گریزد…

 

درباره فیلم 

حوض نقاشی فیلمی است ایرانی که توسط مازیار میری در سال ۱۳۹۱ ساخته شد و در سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

حوض نقاشی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است که مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت، اما با بی‌مهری جشنواره فیلم فجر مواجه شد. این فیلم از سایت معتبر IMDB، موفق به کسب نمره خوب ۷.۴ شده است. ۵۰۰۰ نفر به این فیلم نمره داده‌اند.

 

خوب است بدانید:

«حوض نقاشی» فیلمی مناسب برای تماشا با اعضای خانواده است. در این فیلم خانواده‌ای نمایش داده می‌شود که والدینش معلول هستند و فرزند این خانواده حسرت پدر و مادر سالم دارد. سهیل فکر می‌کند که دلیل محدودیت‌هایش معلولیت پدر و مادرش است و اگر بتواند فرزند خانواده دیگری بشود، می‌تواند به هر آنچه دوست دارد برسد. اغلب کودکان پدر و مادر خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و دوست دارند والدینی طبق میل و علاقه خودشان داشته باشند اما آنچه باید یاد گرفت این است که هر فردی خانواده‌اش را همانطور که هست بپذیرد و دوستش داشته باشد. پیامی که این فیلم به مخاطب منتقل می‌کند این است که اعضای خانواده با وجود تفاوت‌هایشان باز هم دوست داشتنی هستند و در کنار هم می‌توانند زندگی شیرین و خوبی داشته باشند.

 

فهرست جوایز فیلم حوض نقاشی

در سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم حوض نقاشی نامزد دریافت سه سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش اول زن (نگار جواهریان)، بهترین فیلمبرداری (محمد آلادپوش) و بهترین طراحی صحنه و لباس (آتوسا قلمفرسایی) شد و در پایان موفق به دریافت دو سیمرغ شد.

 

source