Wp Header Logo 1293.png

آغاز ثبت نام شرکت در نخستین المپیک فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری درباره این المپیک فناوری گفت: نزدیک به یک سال است که مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس، تلاش کرده اند تا یک برنامه فاخر و هیجان انگیز را برای ایجاد شور و نشاط و تحرک در زیست بوم فناوری کشور طراحی کنند. 
روح الله دهقانی افزود: ایجاد کردن برنامه‌های کاملا جدید در قالب‌های جدید خودش یکی از نوآوری‌های معاونت علمی و مجموعه‌های نوآور مانند پارک فناوری پردیس است. برنامه المپیک فناوری از این جنس برنامه هاست که خودش یک نوآوری برای ایجاد شور و نشاط در توسعه زیست بوم نوآوری کشور است. 
وی گفت: این جنس برنامه‌ها، جریان سازی برای جذب استعداد‌های برتر در حوزه نوآوری کشور است. 
رئیس پارک فناوری پردیس نیز درباره نحوه برگزاری این المپیک فناوری گفت: المپیک فناوری یک فضای رقابتی برای ظهور و بروز استعداد‌ها در فناوری‌های مختلف را فراهم می‌کند. این رقابت در سطح ملی در بین نخبگان، دانش آموزان، دانشجویان، کارآفرینان، شرکت‌های دانش بنیان و هر کسی که در حوزه‌های فناوری فعالیت می‌کند برگزار می‌شود. 
مهدی صفاری نیا افزود: این رقابت به میزبانی پارک فناوری پردیس و در بین گروه‌های برگزیده و منتخب برگزار می‌شود. 
وی گفت: بخش‌های رقابتی این المپیک در ۵ فناوری هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی، رباتیک، و پهپاد است که هر کدام سه لیگ و رشته زیر مجموعه دارند.
رئیس پارک فناوری پردیس درباره دیگر بخش‌های المپیک فناروی گفت: در کنار بخش رقابتی ما رویداد‌های فشرده آموزشی (بوتکمپ) را داریم که آموزش‌های تخصصی به افراد علاقمند به حضور در این المپیک داده خواهد شد. 
صفاری نیا افزود: ایستگاه کار و اشتغال، بخش دیگر این المپیک است که به معرفی فرصت‌های اشتغال در حوزه‌های مختلف فناوری می‌پردازد و نشست‌های تخصصی نیز برای تبادل نظر در حوزه فناوری و نوآوری در کنار بخش رقابتی برگزار می‌شود. 
وی درباره برنامه آینده این المپیک گفت: برنامه طراحی شده برای سال‌های آینده این است که این المپیک را در بخش‌های بین المللی توسعه دهیم تا این رویداد را با سطح کشور‌های منطقه با محوریت جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
رئیس پارک فناوری پردیس درباره زمان ثبت نام و جوایز برگزیدگان هم گفت: ثبت نام از ۱۹ تیرماه یعنی فردا آغاز می‌شود و به تیم‌های برتر، یک میلیارد ریال جوایز مالی و تقریبا همین میزان حمایت‌های آموزشی و تسهیلات تحقیقاتی اعطا خواهد شد. 
وی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.olympino.com مراجعه کنند.
نخستین دوره مسابقات المپیک فناوری، «TechOlympics۲۰۲۴»، در رشته‌های هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی، رباتیک، و پهپادی از ۱ تا ۷ آبان در پارک علمی فناوری پردیس برگزار می‌شود. 
هدف اصلی المپیک فناوری، افزایش سطح توانمندی‌های فناورانه و رقابت برترین‌های فناوری‌های پیشرفته با یکدیگر است. این رقابت‌ها در راستای تشویق تیم‌ها و افراد به ارائه طرح‌های تازه و توسعه فناوری‌های روز و همچنین به اشتراک دانش و تجربیات در حوزه فناوری برگزار می‌شود.

source