Wp Header Logo 1386.png

آیین تعزیه‌خوانی در فرهنگسرای خاوران از ۱۹ تا ۲۶ تیر، هر روز از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

چند خبر کوتاه هنری درباره محرم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما همزمان با آغاز ماه محرم،‌ فرهنگسرای خاوران، از ۱۹ تا ۲۶ تیر فرهنگسرای خاوران میزبان اجرای ۸ مجلس تعزیه می‌شود.

برنامه‌های این مجالس تعزیه به شرح زیر است:

۱۹ تیر: متوکل عباسی

۲۰ تیر: شهادت حضرت مسلم (ع)

۲۱تیر: شهادت دو طفلان حضرت مسلم (ع)

۲۲ تیر: شهادت حر بن یزید ریاحی

۲۳ تیر: شهادت حضرت قاسم (ع)

۲۴ تیر: شهادت حضرت علی اکبر (ع)

۲۵ تیر تاسوعای حسینی: شهادت حضرت عباس (ع)

۲۶ تیر عاشورای حسینی: شهادت حضرت امام حسین (ع)

علاقه‌مندان برای حضور در این اجرا‌ها می‌توانند به فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.

نمایشگاه «مجلس پرده‌نشینان» در خانه عکاسان
چند خبر کوتاه هنری درباره محرم
نمایشگاه عکس «مجلس پرده‌نشینان»؛ عکس‌های طاهره بابایی و تهمینه رحمانی از روضه‌های خانگی شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در گالری شماره یک خانه عکاسان افتتاح می‌شود.

«مجلسِ پرده‌نشینان» روایتی از روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر است که توسط عکاسان طاهره بابایی و تهمینه رحمانی در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ عکاسی شده‌اند.

نمایشگاه عکس «مجلسِ پرده‌نشینان» از یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ تا ۳ شهریور ۱۴۰۳ در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روز‌های پنجشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.

«سبز سرخ» روایت عاشقانه عکاسان از عزاداری محرم
چند خبر کوتاه هنری درباره محرم
نمایشگاه عکس‌های رضا رادپور با عنوان «سبز سرخ» در دومین شب از عزاداری دهه اول محرم، به صورت آنلاین در پایگاه موسسه آرتونیست برگزار شد.

در سومین شب از شب‌های عزاداری ماه محرم و برگزاری نمایشگاه عکس‌های عاشورایی، از سوی موسسه فرهنگی آرتونیست، آثار رضا رادپور عکاس پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس برای علاقمندان به هنر عکاسی به نمایش گذاشته شد.

«سبز سرخ» حکایت از روایت عاشقانه عکاسان کشور است که همگام با عزاداران حسینی هر شب توسط موسسه فرهنگی، هنری رسانه‌ای «آرتونیست» به نمایش گذاشته می‌شود.

در شب‌های اول و دوم محرم آثار هادی دهقان‌پور و داود کهن‌ترابی از عکاسان بنام و پیشکسوت به نمایش درآمد. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند اینجا کلیک کنند.

نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک
چند خبر کوتاه هنری درباره محرم
به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به سیر تصویرگری کتاب کودک و نوجوان با داستان‌هایی درباره‌ی وقایع عاشورا در طول سال‌های فعالیت کانون پرداخته است. آثار بر اساس تاریخ خلق اثر و با توجه به سیر تصویرگری کتاب‌های مذهبی در دهه‌های مختلف و از هنرمندان پیشکسوت تا هنرمندان جوان انتخاب و به نمایش در آمده و به نوعی نگاهی تحلیلی به موضوع دارد.

نمایشگاه «ماه تشنه» ۵۰ اثر از هنرمندانی، چون پرویز اقبالی، سعید رزاقی، پرویز حاصلی، عبدالله حاجیوند، سیدکمال طباطبایی، مریم حسن‌نژاد، بنفشه احمدزاده و علی خدایی را مربوط به کتاب‌های کانون با نام‌های «یک اسب و دو سوار»، «نگاهی به سرخی آتش»، «آن شب آن سردار»، «جدایی»، «فصل خون مهتاب»، «آسمان خون گریه کن»، «پدر، عشق، پسر» و… به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر روز‌های شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۸ تا ۱۶ برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون، موزه ملی هنر و ادبیات کودک مراجعه کنند.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک و نوجوان زیر مجموعه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

source