Wp Header Logo 1477.png

جوان آنلاین: لیلی گلداستون که برای بازی در فیلم «قاتلان ماه کامل» ساخته مارتین اسکورسیزی، توانست جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر زن را از آن خود کند، هشدار داد که «نسل‌کشی مداوم» مردم بومی امریکا همچنان وجود دارد و باید به آن پرداخته شود. 
گلداستون که خود از بومیان امریکایی است، با بازی در فیلم‌هایی همچون «قاتلان ماه کامل» و «رقص خیالی» با موضوع مصائب قبیله‌های بومی امریکا، نشان داده که در زمینه حقوق آن‌ها دغدغه‌مند است. 
«رقص خیالی»، فیلم جدید این هنرپیشه ۳۷ ساله که برای بازی در فیلم اسکورسیزی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد، به موضوع کشته‌شدن بومیان امریکایی به‌خصوص زنان و همچنین وضعیت کودکانی که در خانواده‌های غیربومی به فرزندی پذیرفته می‌شوند، می‌پردازد. 
«قدرت این فیلم در نمایش نیاز‌های زنان بومی است؛ به ویژه در مواجهه با اپیدمی‌های ناپدیدشدن و کشته‌شدن.» گلداستون ابراز خشنودی کرد که این مردمان نمایندگانی در عالم سینما دارند. اریکا ترمبلی، سازنده فیلم «رقص خیالی»، در مصاحبه با ای‌اف‌پی گفت که «به عنوان یک فرد بومی»، دائماً پوستر افراد ناپدید‌شده را رؤیت می‌کند و سپس به خارج از فضا‌های غیربومی می‌رود و مردم هیچ ایده‌ای ندارند که این اتفاقات هنوز رخ می‌دهد.»
ترمبلی در ادامه با بیان اینکه نسل‌کشی تا زمانی که به هدف خود برسد، ادامه خواهد یافت، گفت: به دلیل رویه‌های قضایی پیچیده در سرزمین‌های بومی، مردم نمی‌توانند تمام جرائمی را که علیه آن‌ها اتفاق می‌افتد، پیگیری کنند. گلداستون نیز در این‌باره اضافه کرد، این وضعیت بهبود نمی‌یابد مگر «زمانی که این حفره‌های قضایی مسدود شوند» و مردم بومی بتوانند در موقعیت‌هایی که قرار دارند «واقعاً از خود محافظت کنند». 
فیلم «رقص خیالی» که به دلیل وجود ما به ازا در دنیای واقعی، احساسی شبیه به مستند در تماشاگر ایجاد می‌کند، قرار است این ماه در تعداد محدودی از سینما‌ها اکران گردد و از ۲۸ ژوئن در اپل تی‌وی پلاس پخش شده‌است. 
در فیلم «رقص خیالی» گلداستون نقش جکس را بازی می‌کند؛ زنی تنها و فقیر از بومیان امریکا که خواهرش ناپدید می‌شود و او مجبور به مراقبت از دختر خواهرش می‌گردد و پس از آنکه بی‌توجهی اف‌بی‌آی در یافتن گمشده‌اش را می‌بیند، خودش سعی می‌کند او را پیدا کند. بر اساس گزارش یک سازمان خبری مستقل و با استناد به برآورد‌های رسمی، تعداد افراد بومی که پرونده ناپدیدشدن یا کشته‌شدن آن‌ها در سراسر ایالات متحده امریکا حل نشده باقی مانده‌است، به هزاران نفر می‌رسد.

source