Wp Header Logo 1499.png

راه اندازی سازمان هوش مصنوعی؛ به‌زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دستیار رئیس سازمان هوش مصنوعی با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: تقریبا اواسط سال گذشته برای نخستین بار پیشنهاد اولیه برای تشکیل سازمان هوش مصنوعی با دستور رئیس جمهور شهید مطرح شد و در یک ماه گذشته قانون تاسیس این سازمان در انقلاب فرهنگی تصویب شد.
محمد صادق سلحشور متقی افزود: مقام معظم رهبری از آذر سال ۱۴۰۰ تاکید زیادی بر روی مسئله هوش مصنوعی داشتند و اینکه باید جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه قرار بگیریم و از آن زمان تاکنون فعالیت‌های زیادی در این حوزه شکل گرفته است. 
وی در ادامه تاکید کرد: مهمترین مسئله در این حوزه همگرا نبودن است و نهاد‌های مختلف بر اساس وظیفه ملی که بر عهده داشتند فعال بودند و با تاسیس و راه اندازی این مرکز این همگرایی شکل می‌گیرد تا به پیشرفت‌های هوش مصنوعی بیش از پیش دست پیدا کنیم.سلحشور متقی گفت: هوش مصنوعی موضوع یک نهاد یا یک سازمان نیست بلکه کل کشور درگیر موضوع هوش مصنوعی هستند زیرا در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح بین الملل جزو ۲۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی نیستیم گفت: با راه اندازی این مرکز و با توجه به فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه هوش مصنوعی می‌توانیم در این حوزه امیدوار به رشد و توسعه باشیم و ما یک افق ۱۰ ساله برای این حوزه داریم که باید با سرعت فعال باشیم و امیدواریم به آن هدف برسیم.

source