Wp Header Logo 2246.png

به گزارش ایکنا؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «سایه بر خورشید»، «بازمانده»، «روشنی صبحدم»، «شکارچی شنبه»، «من و زیبا»، «دست‌های خالی»، «حماسه مجنون» و… پنج‌شنبه و جمعه 28 و 29 تیر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» به کارگردانی محمدتقی انصاری، جمعه 29 تیر ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم داستانی دوران امام حسین ‌(ع) را روایت می‌کند و در خلاصه آن آمده است: سه زن در لباس مردانه که یکی از آنها همسر حنظله از یاران امام حسین (ع) است، شبانه او را که در خطر اعدام به دست ماموران عبیدالله بن زیاد بوده نجات می‌دهند. کاظم افرندنیا، حسین توشه و جعفر دهقان در فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

انیمیشن سینمایی «بازمانده» به کارگردانی احسان طاهری و امیرمحمد دهستانی، پنج‌شنبه 28 تیر ساعت ‌‌08:55 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این انیمیشن خواهیم دید: دکتر سعید و همسرش لطیفه در کشتار مسلمانان در حیفا کشته می‌شوند و پسر نوزادشان فرهان را یک خانواده یهودی به نام کوشن به دستور شمعون که از بزرگان یهود است به فرزندی قبول می‌کنند. سفیه مادر سعید به خانه آنها رفته و به عنوان دایه استخدام می‌شود و پدر سعید رشید به کمک دوستش احمد می‌خواهند فرهان را بدزدند که نمی‌توانند.

فیلم تلویزیونی «روشنی صبحدم» به کارگردانی جواد مزدآبادی، جمعه 29 تیر ساعت 08:55 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: خزیمه جوان زیرک و باهوش پس از بازگشت از سفر به کوفه می‌رسد و به سراغ خانواده نامزدش می‌رود تا قرار ازادواجشان را برای دهم محرم بگذارد اما پدر نصیبه نامزدش حضور ندارد. خزیمه به دنبال پدر نامزدش جاهای مختلف را سرمی‌زند و به ناچار با رئیس شرطه خانه کوفه اشعث کندی مجبور به معامله می‌شود و به سمت عمر سعد می‌رود. زنده‌یاد حسن جوهرچی، مهران رجبی، میرطاهر مظلومی و حسین توشه در فیلم تلویزیونی «روشنی صبحدم» بازی کرده‌اند.

خسرو شکیبایی با «دست‌های خالی» به شبکه تهران آمد

فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی، جمعه 29 تیر ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در یک بندرگاه اسرائیل، زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده‌است، کودک ۸-۷ ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرارهای زیاد پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. پدربزرگ کودک که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است در جواب نگرانی‌های مادر، وعده می‌دهد که او یک ماه بیشتر اینجا نمی‌ماند. علی نصیریان، امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان، مهدی فقیه و سیلوا آندرانسیان در فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن‌پور، پنج‌شنبه 28 تیر ساعت 11:1۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان زندگی موسی است. او در شبی سرد و بارانی قبل از آن که به خانه برسد. راحله، همسرش بر اثر درد زایمان جان می‌سپارد. موسی در تمام عمر فکر می‌کند که باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر، تنها یادگار راحله می‌ریزد. پرویز پرستویی، سید‌شهاب حسینی و حدیث میرامینی در فیلم سینمایی «من و زیبا» ایفای نقش کرده‌اند.

خسرو شکیبایی با «دست‌های خالی» به شبکه تهران آمد

فیلم سینمایی «اسب» به کارگردانی بابک محمدی، جمعه 29 تیر ساعت 09:30 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. داستان این فیلم درباره مردی است که اسب سفید گروه تعزیه را که پیر شده خریداری می‌کند تا آن را به یکی از دوستانش بدهد، ولی زمانی که به خانه دوستش برای تحویل دادن اسب می‌رود او را پیدا نمی‌کند. رضا کیانیان، افسر اسدی و مریم سعادت در فیلم سینمایی «اسب» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه تهران سیما

فیلم تلویزیونی «نسترن های وحشی» به کارگردانی رهبر قنبری، پنج‌شنبه 28 تیر ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: ابراهیم با خانواده‌اش در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند او معلم روستاست و با دختری که او هم در مقاطع پایین تر تدریس می‌کند و دانشجوی تربیت معلم است نامزد است. آنها قرار است به زودی ازدواج کنند. غدیر یکی از شاگردان ابراهیم است که اغلب به او کمک می‌کند. ابراهیم از لیلا می‌خواهد که به غدیر آموزش دهد تا در نبود آنها به بچه‌ها درس بدهد. داوود رضایی، نگین غفاری، پدرام پورعباسی، حسام شجاعی، مهران کرمی، لیلا شعبانی و افضل پزشک در فیلم تلویزیونی «نسترنهای وحشی» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دست‌های خالی» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه 29 تیر ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.در این فیلم خواهید دید: حوریه که سال‌هاست از اسارت پدرش، امیرحسین، به دست عراقی‌ها می‌گذرد، نسبت به خروج‌های بی موقع مادرش، مریم، از منزل مشکوک است و این شک با تلفن‌های ناشناسی که به او می‌شود و در آنها از تصمیم مریم برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت می‌شود افزایش می‌یابد. زنده یاد خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، فاطمه گودرزی و مسعود رایگان در فیلم سینمایی «دست های خالی» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «حماسه مجنون» به کارگردانی جمال شورجه، جمعه 29 تیر ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: پس از تصرف شهر مهران توسط نیروهای عراقی، قرار بر این می‌شود که حاج احمد امین با به راه‌اندازی جنگ‌های غافلگیرانه در یکی از محورهای جزایر مجنون توجه نظامیان رژیم بعث را جلب کند. رضا، معاون حاج احمد، که از نقشه بی اطلاع است، به دلیل حضور وسیع نیروهای رژیم بعث با حاج احمد و نیروهای تبلیغاتی درگیر می‌شود. جهانبخش سلطانی، جعفر دهقان، سیدجواد هاشمی، حسن عباسی و علی درخشی در فیلم سینمایی «حماسه مجنون» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام

source