Wp Header Logo 2556.png

معاون علمی رئیس‌جمهور از ارتقای سیستم ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ خبر داد.

۱۲ شرکت دانش بنیان حائز شاخص غزال‌های دانش بنیان شدند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، روح  الله دهقانی امروز  در نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال های دانش بنیان، گفت: یک سیاست جدی در معاونت علمی کشور از نظر ابعادی در حوزه دانش بنیان این است که شرکت های دانش بنیان قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته باشد. 

وی افزود: رشد ابعادی یعنی اینکه کشور در ۱۰ سال آینده یکی از ۱۰ کشور برتر در سطح بین المللی مثلا در حوزه هوش مصنوعی باشد .
معاون علمی رئیس جمهور گفت : در دنیا مفهوم غزال‌های فناوری ، شرکت‌های متوسط و کوچک هستند که بزرگترین مفهوم آنها رشد بالای اقتصادی است و ما به دنبال این هستیم که نگاه واقعی‌تر به اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم و برنامه ریزی واقعی‌تر می‌توانیم در این حوزه داشته باشیم .

دهقانی افزود: غزال یک مفهوم جهانی است و شرکت هایی که بیش از ۸ ماه کار مدوام و مشخص داشته باشند، بعنوان غزال شرکت های دانش بنیان شناسایی می شوند و در جشن غزال‌ها که در دوم مرداد برگزار می‌شود ، غزال‌های شرکت دانش بنیان معرفی می‌شوند.  

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۱۰ هرار فراتر رفته است گفت: غزال‌های دانش بنیان جزء شرکت‌های نوآور و فناور هستند که ظرفیت‌های رشد بهتری دارند. معاون علمی رئیس جمهور افزود: از بین بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان،  ۱۲۱ شرکت دانش بنیان در مسیر غزال هستند و ۱۲ شرکت تاکنون برای غزال دانش بنیان شناسایی شدند . 

وی گفت: مردم انتظار دارند شرکت‌های دانش بنیان ، تاثیر گذار در اقتصاد باشند و ما یک دبیرخانه تخصصی ایجاد کردیم که به شکل ویژه تنها وظیفه اش، توجه به غزال‌های دانش بنیان است.

دهقانی افزود: یکی از ویژگی‌های باشگآه غزال‌ها به شکل ویژه مسایل مربوط به نیروی انسانی و بازار است که هر یک از غزال‌های دانش بنیان به شکل ویژه مباحث مربوط به نیروی انسانی و بازار خودش را دارد. وی گفت: دسترسی به منابع و حمایت‌ها برای همه شرکت‌ها در همه استان‌ها و اجرای عدالت و شکل گیری سامانه یکپارچه از جمله فعالیت های معاونت علمی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود. 

معاون  توسعه شرکت دانش بنیان معاونت علمی گفت: بر اساس آخرین آمار،  ۶۷ درصد از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان شرکت‌های دانش بنیان نوپا ، ۱۴ درصد به عنوان شرکت‌های نوآور و ۹ درصد به عنوان شرکت‌های فناور شناخته شده اند.  رضا اسدی فر  افزود: غزال‌های دانش بنیان ، شرکت‌هایی هستند که وارد حوزه صادارات شدند و در روند ۳ تا ۵ ساله رشد خوبی داشتند. 

source