Wp Header Logo 2874.png

به گزارش ایکنا؛ روز گذشته در صفحه شخصی فضای مجازی نگاه راد؛ دختر زنده‌نام سعید راد خبر از وخامت حال این بازیگر پیشکسوت طی 10 ماه اخیر بعد از حادثه زمین‌خوردن سعید راد و انجام چندین عمل طی بازه زمانی مذکور رسانه‌ای شد.

دختر این بازیگر فقید در پایان پست فضای مجازی خود با اشاره به نبود بهبودی حال این بازیگر طی دو ماه اخیر از هموطنان خواسته بود تا برای این بازیگر خاطره‌ساز دعا کنند که در نهایت به فاصله 24 ساعت از انتشار این روایت دختر زنده‌نام راد، خبر پرواز همیشگی این بازیگر به دیار باقی فضای رسانه‌ای، جامعه فرهنگ و هنر و عموم مردم دوستدار این بازیگر را متأثر کرد.

نگار راد؛ دختر زنده‌نام سعید راد با تایید این خبر و بیان آنکه پدرم دقایقی قبل درگذشت، درحالی‌که تنها ۳ ماه تا تولد ۸۰ سالگی‌اش مانده بود، یادآور شد: برنامه مراسم تشییع چهارشنبه چهارم مرداد ساعت 9:30 از ساختمان شماره دو خانه سینما به سمت بهشت زهرا(س) شروع می‌شود.

سعید راد درگذشت

به گزارش ایکنا؛ شهریور 1402؛ سعید راد در منزل و به‌ دنبال یک زمین‌خوردگی، دچار مصدومیت شد و پس از مراجعه به بیمارستان، جراحی شد و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.

پیشتر دختر این هنرمند اعلام کرده بود به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر ایشان قرار نگرفته بود، مشکلات بعدی پیش آمد که بعد از مراجعه به بیمارستان، دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام شد و علی‌رغم فیزیوتراپی‌ها، ایشان توانایی راه رفتن نداشت.

به مرور از اواخر سال گذشته، مشکلات دیگری چون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن ایشان اضافه شد و تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. به طوری‌که این هنرمند حدود ۱۰ ماه در بستر بیماری بود و طی ۲ ماه اخیر، روند درمان به خوبی پیش نرفت تا اینکه دقایقی قبل، قلمرو هنر ایران این هنرمند را از دست داد.

سعید راد درگذشت

زنده‌نام سعید راد؛ بازیگری در سینما را از اوایل دهه ۵۰ آغاز کرد. و در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳، در ۷ فیلم ازجمله «خط قرمز»، «برزخی‌ها»، «دادشاه» و «عقاب‌ها» به ایفای نقش پرداخت و سپس 2 دهه از سینما فاصله گرفت.

«دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال 1382؛ بازگشت قدرتمندانه سعید راد به سینمای ایران بود. بازگشتی که با سخت‌پسندی‌های این بازیگر در انتخاب نقش همراه بود. یکی از آثاری که وی در این برهه بازی کرد، نقش «تیمسار فلاحی» فیلم «چ» بود که با اقبال خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

زنده‌نام راد در طول دو دهه اخیر، بازی در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد که از جمله این تولیدات می‌توان به آثاری چون «در چشم باد»، «سرزمین مادری» و «ترور خاموش» اشاره کرد.

آخرین حضور راد مقابل دوربین به سریال‌های «ارثیه پدری» و «گیلدخت» مربوط است.

خبرگزاری ایکنا درگذشت این بازیگر مطرح را به جامعه فرهنگ و هنر کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

source