Wp Header Logo 3260.png

محمدمهدی خاتمی، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: نمایش دفاع مقدسی «شراره» را در مشهد روی صحنه خواهم برد. این کار قرار است از اواسط شهریور در مشهد در 30 اجرا روی صحنه رود و هر شب دو اجرا از این نمایش را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این نمایش دینی دو سال پیش به مدت سه ماه در تهران روی صحنه بود و به دلیل پیام ارزشمند آن و همچنین نگاه به زن مسلمان، تصمیم گرفته شد این کار در مشهد هم روی صحنه رود.

این کارگردان توضیح داد: این اثر داستان زنی است که در روزهای اولیه جنگ نامزد خود را از دست می‌دهد و در طول سالیان سال با خاطرات او زندگی می‌کند. جنگ و تبعات آن مانند بسیاری از افراد، همچنان برای این شخصیت وجود دارد و بر زندگی‌ او سایه انداخته است. بر همین اساس نمایش چند مقطع از زندگی این زن را به صورت رئالیستی به تصویر می‌ کشد؛ تصویری که برای این زن با وجود کیلومترها فاصله از جنگ برایش ایجاد می‌شود. البته این کاراکتر به دلیل آنکه دائم با شخصیت‌های ذهنی درگیر است گاهی نمایش از فضای رئال فاصله گرفته و ذهنی‌تر می‌شود.

خاتمی تاکید کرد: در ایران اسلامی زنان بسیاری وجود دارند که قادرند الگوهای بسیار خوبی برای جامعه باشند به ویژه در شرایط فعلی که نیاز است پیرامون این موضوع توجه بیشتری صورت گیرد. در این رابطه مادران و همسران شهدا به نظرم الگوهایی هستند که ما قادریم در کارهای هنری به وفور از وجودشان استفاده کنیم.

این کارگردان تئاتر در انتها تصریح کرد: نسرین نکیسا، الهه پژوهی، تکتم اخجوانی، امینا خاتمی، مرجان علوی، مجتبی زادفر، پرویز گوهری‌راد، امیراحسان امیرپور، ویدا منصوری، مرتضی برزگرزادگان، محمدمهدی خاتمی، غلامرضا عارف نژاد، حامد وکیلی و شهرام مسعودی بازیگران نمایش «شراره» هستند.

انتهای پیام

source