Wp Header Logo 3389.png

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پنجمین سوگواره «ریحانه‌های بهشتی» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موسسه فرهنگی هنری نسل امروز بهشتی با هدف انتقال پیام‌ عدالت‌خواهی و مقاومت در برابر ظلم همراه با اجرای نمایشنامه آیینی «عروس غزه» و سرود؛ از 10 تا 19 مرداد در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

زینب عبدالرضا تهیه‌کننده این سوگواره و تئاتر نمایشی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی هر سال هيئت در خصوص برگزارى سوگواره عاشورايى در دهه سوم محرم‌الحرام  و حوادث فاجعه بارى كه در غزه شاهد آن هستيم، تصميم بر آن شد تا سوگواره عاشورايی امسال با هدف تبيين «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» براى پنجمين سال متوالى اجرا گردد. بايد بدانيم كه عاشورا مختص به دهه ٦٠ هجرى نیست، عده‌ای عاشورا را تمام شده می‌پندارند، درصورتی‌که امروزه ما شاهد حوادث سنگينى چون كشتار مسلمانان و كودكان در ميانمار و غزه هستيم . اين حوادث گواه بر كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا است. نمايش عروس غزه سعى کرده تا هم قدم در جهت انقلاب جهانى كه در حمايت از مردم مظلوم فلسطين شكل گرفته است، گامى هرچند كوچك بردارد. اين نمايش روايت زوج نخبه‌ای ايرانى-فلسطينى است كه در كه در آسمان غزه پر پرواز گرفتند.

کمال مقدم کارگردان این نمایشنامه نیز گفت: در این اثر سعی گردیده که با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدرن تئاتر و موسیقی آیینی، صحنه‌هایی از واقعه عاشورا را بازسازی کرده و هم‌زمان به شباهت‌های این واقعه با حوادث جاری در فلسطین اشاره شود. این نمایشنامه با استقبال گسترده‌ای از سوی هنردوستان و منتقدان مواجه شده و بسیاری از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار هنری سال یاد می‌کنند.

تماشای این اثر رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام سازمانی با شماره 09999924610 تماس و یا  به نشانی اینترنتی www.evand.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

source