Wp Header Logo 3427.png
پیکر سعید راد تشییع شد

پیکر سعید راد صبح امروز چهارشنبه ۳ مردادماه با حضور پررنگ هنرمندان و مردم از خانه سینما شماره ۲، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد. 

خبرگزاری میزان – مراسم تشییع پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز چهارشنبه ۳ مردادماه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در ساختمان شماره ۲ خانه سینما آغاز شد. 

در ابتدای این مراسم کامران ملکی، پس از ادای احترام سعید راد، از علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما درخواست کرد تا به عنوان نخستین سخنران مراسم پشت تریبون قرار گیرد. 

دهکردی عنوان کرد: در ضیافت کهکشانی امروز فردین بزرگ، ناصر ملک مطیعی بزرگ و دیگر ستاره‌های مطرح سینما میزبان یک ابر ستاره و همیشه ستاره هستند. سینمای ایران یکی از ستاره‌های تابناک خود را از دست داد. ستاره خاموش‌شدنی نیست؛ ستاره همیشه وجود دارد و ما اگر بپذیریم که بازیگری یک جور عشق است، می‌فهمیم عشق هرگز تمام نمی‌شود. هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق. سعید راد تا همیشه ستاره رعنا و بالا بلند تاریخ سینمای ایران باقی می‌ماند.

پیکر سعید راد تشییع شد

پس از آن محمدمهدی عسگرپور دبیر انجمن صنفی وی او دی و مدیرعامل خانه هنرمندان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: امروز با هنرمندی وداع می‌کنیم که همه ما نسبت به سختی‌هایی که کشیده، آگاهی داریم. سعید راد فردی عاشق وطن و جدی در کار بود که این معجون بسیار ارزشمند است. تقریبا آرزوی دست نیافتنی شده که با سینماگری وداع کنیم که به دلایل مختلف سختی نکشیده باشد؛ مثل آقای راد که به عشق وطن و مردم به ایران برگشت.

پژمان بازغی به‌عنوان رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران به‌عنوان سومین سخنران مراسم پس از تسلیت به خانواده زنده‌یاد سعید راد، عنوان کرد: اولین فیلمی که آقای راد پس از ۱۸ سال بازی کردند، فیلمی بود که بنده افتخار همکاری با ایشان را داشتم. ستارگان سینمای ایران روشنگر راه جوانان در سینما هستند. تعجب می‌کنم چرا چهره‌های جوان‌تر را در این مراسم نمی‌بینم. امیدوارم همدلی بیشتری وجود داشته باشد و بچه‌ها بیشتر در این‌گونه مراسم شرکت کنند تا چراغ سینمای ایران با وجود کسانی که سال‌ها عمر خود را در این راه گذاشتند، روشن باقی بماند. همچنین تشکر ویژه می‌کنم از باشگاه پرسپولیس که برای این مراسم و بدرقه آقای راد، چهره‌های این تیم حضور دارند.

پیکر سعید راد تشییع شد

در ادامه کامران ملکی‌ با اشاره به گرمای هوا و اینکه یکی از گرمترین روزهای سال است، گفت: بسیاری از همکاران آقای راد به دلیل گرما امکان شرکت در مراسم را نداشتند که بعدا در مراسمی که برگزار خواهد شد حضور خواهند داشت.

در ادامه سام راد پسر زنده‌یاد سعید راد گفت: قلب پدر من الان خوشحال است که شما را می‌بیند. ایران و سینمای ایران یک بازیگر محبوب و یک عقاب حرفه‌ای را از دست داد و ما هم پدرمان را از دست دادیم. در همه نوشته‌ها، تاریخ تولد و فوت نوشته می‌شود و وسط آن یک خط تیره است. پدر من آن خط تیره را برای شما زندگی کرد. 

راد در ادامه گفت: طوری زندگی کنیم که هر وقت از دنیا رفتیم، هر کس در اطراف ماست، از ما به خوبی یاد کند. 

سپس نگاه راد، دختر این بازیگر پیشکسوت گفت: من و برادرم فرزندان ستاره سینما سعید راد هستیم. از طرف تمام خانواده از حضور شما و دعای خیرتان که بدرقه راه پدرم است تشکر می‌کنم. سعید راد هنرمندی بود که سالیان سال بر پرده سینماها درخشید و ماندگار شد؛ ستاره‌ای که عشقش دوربین ‌و نفسش پرسپولیس بود. قلبش برای ما و نوه‌هایش می‌تپید.

پیکر سعید راد تشییع شد

وی ادامه داد: همه وقتی شنیدند پدرم ناخوش شده تعجب کردند و گفتند چطور آن بازیگر سالم اسیر بیمارستان شد. من و همسرم ۱۰ ماه با کمال عشق و قدرت از پدر مراقبت کردیم تا اینکه به دلیل شرایط ایشان مجبور شدیم ایشان را به یک آسایشگاه خصوصی منتقل کنیم اما متاسفانه قضاوت کردن برای برخی آدم‌های بی فکر عادت شده است، در حالی که این موضوع خط قرمز پدرم بود و چه حیف که این «صادق‌کرده» را باز هم رها نکردند. 

دختر سعید راد افزود: پدرم هر روز می‌پرسید که نگاه، من خوب می‌شوم؟ و افسوس که این انتظار بی‌جواب بود. او دوست نداشت در این دوران کسی او را ببیند چرا که سعید راد سینما بود. در این مدت، خبر درگذشت برخی همکارانش از جمله آتیلا پسیانی، داریوش مهرجویی، فریماه فرجامی، فرامرز اصلانی و بدتر از همه رضا داودنژاد او را بسیار غمگین کرد و می‌گفت: من اینجا چکار می‌کنم؟

وی در پایان از حاضران درخواست کرد که پدرش را تشویق کنند.

در ادامه الهام راد برادرزاده این هنرمند، به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و دلنوشته‌ای درباره او را قرائت کرد.

در انتهای مراسم، اقامه نماز بر پیکر سعید راد انجام شد و سپس پیکر این هنرمند برای خاکسپاری، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد تا طبق وصیت خودش کنار مزار محمد علی فردین (بازیگر) به خاک سپرده شود که در طبقه فوقانی مزار محمد اشتری (فیلمنامه‌نویس) خواهد بود.

تهمینه میلانی، اصغر سمسارزاده، ساره بیات، مجید قناد، عادل تبریزی، علی دهکردی، محمد مهدی عسگرپور، حمید استیلی (بازیکن سابق فوتبال)، اصغر حاجیلو، هوشنگ گلمکانی، امیرحسین علم‌الهدی، علی اوجی، هومن حاجی عبدالهی، رضا توکلی، امید زندگانی، مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی، احمدرضا درویش، منوچهر شاهسواری، پژمان بازغی، علی قائم مقامی، غلامرضا موسوی، مازیار میری، جمشید گرگین، محمود خوردبین از جمله حاضران در این مراسم بودند.

پیکر سعید راد تشییع شد

انتهای پیام/

source