Wp Header Logo 3633.png

در سومین همایش ملی موکبداران اربعین حسینی؛

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرهنگ موکبداری در سال‌های اخیر میان ایرانیان گسترش یافته است و تلاش می‌شود امسال خلأ سال‌های گذشته جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سومین همایش ملی موکبداران اربعین حسینی با عنوان “قدم‌های آسمانی” که از صبح امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در آستان شیخ صدوق شهرری آغاز شده است گفت: در انقلاب اسلامی تجربه کردیم که خون بر شمشیر پیروز است و قطره قطره خون شهیدان رستگاری در آن دنیا است.

وی گفت: تمدن اسلامی در جریان اربعین شکل گرفته است.

خاموشی افزود: در اربعین مشاهده می‌کنیم حیا و عفت توسعه یافته است، افراد دردمند یکدیگر و اهل ایثار و فداکاری هستند و این مدینه فاضله است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین خط سرخ شهادت استمرار تاریخی پیدا کرده است، افزود: هیچ جای جهان وجود ندارد که نام اباعبدالله الحسین (ع) نیاید و فرهنگ ایثار و شهادت نفوذ کرده است.

خاموشی بیان کرد: همگرایی بین امت‌های اسلامی در مسیر اربعین مشاهده می‌شود.

وی گفت: فرهنگ موکبداری در سال‌های اخیر میان ایرانیان گسترش یافته، افزود: سال گذشته ۳۷۰ موکب در داخل ایران و در عراق ایجاد شد و امسال هم باید با برطرف کردن خلأ‌های سال گذشته، این مواکب ایجاد شود.

رئیس سازمان اوقاف گفت: امسال امکانات در مرز خسروی توسعه پیدا می‌کند و باتوجه با افزایش زوار سامرا و بلد، امکانات ما هم باید افزایش پیدا کند.

خاموشی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد زوار خارجی بیشتر به صورت جاده‌ای است، باید مسیر تردد آنها را تسهیل کنیم.

وی گفت: لازم است سازمان اوقاف نقش بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد و دخالت بیشتری در تولید و توزیع غذا و بهداشت آن داشته باشد.

 

source