Wp Header Logo 23.png

به گزارش ایکنا؛ فتح‌الله طاهری، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و از تعزیه‌خوانان پیشکسوت کشور که طی چند ماه اخیر از حال جسمانی مطلوبی برخوردار نبود، صبح هشتم مردادماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

داوود فتحعلی‌بیگی، مدرس دانشگاه، پژوهشگر نمایش‌های آیینی و مصحح نسخ تعزیه در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تایید این خبر گفت: آقای طاهری علاوه بر آنکه بازیگری خوب، حرفه‌ای و مسلط به فنون نمایش ایرانی است از دوستان و همکاران باسابقه‌ای است که طی پنج دهه گذشته بارها با یکدیگر مجالس مختلف تعزیه را اجرا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: توجه به حال هنرمندان پیشکسوت نباید تنها معطوف به خبر بستری شدن آنها در بیمارستان یا دچار گرفتاری شدن آنها باشد. هنرمندان؛ خادمان بی مزد و منت عموم مردمان هستند که علاوه بر رسالت ارتقای فرهنگ جامعه تلاش می‌کنند تا با دردها و شادی‌های مردن با زبان هنرمندانه‌‎شان همراه باشند.

این پژوهشگر پیشکسوت تعزیه و نمایش‌های آیینی خاطرنشان کرد: آقای طاهری طی چند ماه اخیر به سبب بیماری چندان حال جسمی مساعدی نداشتند و بستری شدن وی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان در صبح امروز؛ دوشنبه 8 مرداد برای چندین بار طی چند ماه اخیر است.

فتحعلی‌بیگی در پایان با آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر حال این هنرمند و طلب دعا از مردم برای شفای عاجل تمامی بیماران بار دیگر بر لزوم حمایت از جامعه هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت در سنین بازنشستگی توسط مسئولان تاکید کرد.

ارسالی/// بازیگر و تعزیه‌خوان پیشکسوت در بیمارستان بستری شد

به گزارش ایکنا؛ فتح‌الله طاهری اردیبهشت امسال نیز بر اثر این بیماری در منزل خود بستری شد و به همین علت از حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی محروم شد. در حالی که هزینه‌های درمان بسیار بالاست و او بدون درآمد، توان پرداخت این هزینه درمان را هم ندارد.

او که در آثاری چون «سد معبر»، «محمد رسول الله(ص)»، «پرویز»، «یک اسم» و سریال‌های «نوبت لیلی»، «سیاوش»، «شرایط خاص»، «دردسرهای عظیم»، «قهر و آشتی»، ایفای نقش داشته در بیمارستان بعثت نهاجا پذیرش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است.

طاهری سابقه ۶۰ سال اجرای تعزیه را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین سابقه اجرای نمایش‌های تئاتر مختلفی را در کنار استاد داوود فتحعلی‌بیگی در کارنامه نمایشی خود دارد.

انتهای پیام

source