Wp Header Logo 26.png

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین گفت: مفهوم شعار اربعین امسال حرکت ضد ظلم و حمایت از مظلوم است و نمونه بارز امروز آن فلسطین است.


حجت الاسلام و المسلمین احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اظهار کرد: شعار اربعین امسال با توجه به شرایط خاصی که در فلسطین، غزه و منطقه جریان دارد در مشورت با دوستان عراقی و فعالان اربعینی کشور‌های دیگر «کربلا، طریق الاقصی» انتخاب شد.

وی افزود: این شعار نشانگر رویکرد ما در برنامه‌های فرهنگی و حرکت بزرگ اربعین است؛ که در تولید محتوا و آموزش مبلغان و فعالان حوزه اربعینی باید خود را نشان دهد و امسال غزه، فلسطین و مقاومت اسلامی باید در کانون فعالیت‌های اربعینی فعالان اربعینی باشد. 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین گفت: با کمک دوستان عراقی امیدواریم که بتوانیم آنچه که مسئولیت فعلی همه ما ایجاب می‌کند دَین خود را نسبت به مردم مظلوم فلسطین ادا کنیم البته کانون اصلی و محور همه فعالیت‌های ما حضرت سیدالشهدا، نهضت عاشورا و اربعین خواهد بود و قطعاً این حرکت حرکتی ضد ظلم، در حمایت از مظلوم و حق محرومان است که غزه هم در این موضوع درخشندگی خاصی دارد.

حجت الاسلام احمدی گفت: کربلا در قاموس شیعه و ادبیات اسلامی، یک فرهنگ، یک مکتب و یک شهر به وسعت همه جهان است. 
وی ادامه داد: امروز جهان، تشنه پیام رهایی و نجات از جهل، ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مکتب نجات بخش آن، امام حسین (ع) است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: به منظور تکریم فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت در دفاع، همراهی و حمایت از سرزمین و مردم مظلوم و مبارز فلسطین و غزه، زنده نگهداشتن مکان قدسی مسجد الاقصی و تکریم و تجلیل از عظمت آن و عملیات شکوهمند طوفان الاقصی، شعار اربعین انتخاب شد.

حجت الاسلام احمدی بااشاره به برگزاری همایش بین المللی نداالاقصی که ۲۲ تا ۲۷ مرداد در عتبه حسینی کربلای معلی برگزارمی شود، اضافه کرد: این همایش با حضور اندیشمندانی از ۷۵ کشور جهان برگزار می‌شود و موضوع آن مردم غزه و فلسطین و ظلمی است که طی این مدت به آنان شده است. این برنامه یکی از برنامه‌های مرتبط با شعار اربعین امسال است که برگزار خواهد شد.

source